Lada, la coada clasamentului de popularitate în Uniunea Europeană

26 Ianuarie 2021, 16:43
Redacţia PiataAuto.md
Cei de la Lada sunt într-un plin proces de lansare a modelelor noi sub egida celor de la Renault, iar în Rusia vânzările lor stau foarte bine. Cu totul altul e tabloul în ţările Uniunii Europene, însă, acolo unde Lada n-a avut niciodată vânzări chiar fenomenale, dar unde reuşea cam întotdeauna să-şi menţină măcar o prezenţă extravagantă.
Spre exemplu, în Austria şi Germania, ba chiar şi în Franţa sau ţările sudice, Lada vindea anterior destul de bine modelul 4x4, sau Niva cum îi mai spunem noi. Îl cumpăraru tot soiul de servicii de mentenanţă, pădurari, etc. În alte ţări mai răzbăteau şi alte modele.
Însă anul 2020 a adus o scădere drastică a vânzărilor Lada în ţările Uniunii Europene. Atât de drastică, încât în primele 11 luni ale anului 2020, în toată Uniunea Europeană s-au vândut în total 1,944 de automobile, faţă de peste 5,119 în aceeaşi perioadă a anului 2019. Pe acest fundal, în aceleaşi 11 luni, Lada a ajuns la coada absolută a clasamentului mărcilor auto, vândute în UE.
Ultimele luni din intervalul menţinat au fost şi mai apăsătoare pentru cei de la Lada. În septembrie, spre exemplu, în toate ţările UE la un loc s-au vândut doar 68 de maşini, iar în octombrie — doar 43, pentru ca în noiembrie cifra să crească niţel, până la 103 unităţi. Cifrele pentru decembrie încă nu sunt centralizate, că durează să aduni cifre puţine din locuri multe, dar la finalul lunii decembrie mai mulţi directori AvtoVAZ responsabili de export au fost muştruluiţi crunt pentru aceste rezultate slabe în UE.
Însă, la drept vorbind, producând acum în mare parte modele pe platforme Dacia şi Renault, Lada nici nu putea aştepta cifre prea mari în UE, întrucât există mărci şi modele în care consumatorii au mai mare încredere. Totuşi, modelele mai extravagante, precum Niva, ar avea încă şanse de popularitate în segmentele de nişă, or, ele au trecut într-o categorie de eternitate aparte, fiind un soi de legende vii. Şi se pare că anume acesta e planul de mai departe al Lada în UE, să se pună accent în principal pe noua familie de modele Niva, care se va transforma într-un subbrand cu identitate mai puternică.
0
1,744
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!