Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Modelul suedez nemuritor: un Volvo 240 GL în condiţie impecabilă îşi caută un proprietar pasionat

2 Ianuarie 2021 - 11:04
Ilie Toma
Seria 200 de la Volvo a fost o adevărată legendă indestructibilă, care a fost atât de bună, încât a stat în producţie aproape 20 de ani fiind iubită deopotrivă în primul an şi în ultimul. Şi azi mulţi colecţionari de Volvo, care-şi doresc un exemplar de colecţie mai contemporan, îşi îndreaptă de obicei privirea în primul rând spre o variaţie din Seria 200 — fie sedan, fie break, fie alte caroserii mai exclusiviste.
În acei ani, Seria 200 îşi câştigase o reputaţie de automobil indestructibil. Dacă în primii ani singura problemă putea veni de la rugina caroseriei, atunci în scurt timp suedezii aplicaseră o tehnologie specială de prelucrare a caroseriei înainte de vopsire şi asta e eliminat într-atât de bine problema, încât majoritatea exemplarelor fabricate după acea soluţie aplicată sunt şi azi complet lipsite de orice coroziune. Apropo, cu câteva luni în urmă, vă povesteam şi despre un Volvo 245 din Finlanda, din aceeaşi serie deci, care reuşise să parcurgă 2.6 milioane de km!
Pe fundalul unor asemenea resurse longevive inginereşti, maşina despre care vorbim azi pare un exemplar absolut nou, care abia şi-a făcut rodajul. Da, atunci când o maşină poate trece uşor de 2 milioane de kilometri parcurşi, să zici despre ea că are doar 160 mii km, e ca şi cum ai zice despre una care va ţine 200 mii că are doar 16 mii parcurşi! Şi nici măcar comparaţia asta nu e foarte corectă, pentru că-n cazul acestui Volvo mai ai de parcurs cu el, de fapt, încă aproape 2 milioane de kilometri înainte dacă ai vrea, sau pur şi simplu ai putea să-l ai toată viaţa înainte ca un exemplar admirabil de colecţie!
Şi maşina asta e exact ceea ce şi-ar dori un colecţionar, fiind păstrată în stare impecabilă, dar autentică, fără vreo restaurare, pentru că ea nu e necesară pur şi simplu! Acest Volvo 240 GL a avut pur şi simplu norocul de a nimeni în mâinile unui proprietar suedez, care a iubit-o din prima zi în care a cumpărat-o din showroom, până în ziua în care a fost predată la vânzare. De ce zicem asta?
În primul rând, omul nu s-a zgârcit în anul 1988, când a comandat-o. A ales-o în nivelul de echipare mai superior, GL, iar pe lângă asta a optat pentru un interior maro superb, care se combina perfect cu bejul de la exterior. Scaunele aveau deja reglaj lombar, fiind tapisate cu o combinaţie de piele artificială şi velur, care s-a păstrat excelent. Mai mult ca atât, suedezul nu s-a zgârcit nici la dotări adiţionale, cumpărând şi accesorii originale.
Priveşte un pic difuzoarele audio, montate pe uşi. La prima vedere, când le-am văzut, pe noi ne-a strecurat gândul că ele nu sunt un semn bun, fiind adăugate ulterior, fiind neoriginale, iar valoarea de colecţie a maşinii fiiind astfel oarecum pângărită. Apoi am făzut un zoom mare pe ele pentru o analiză mai detailată. E inscripţionată emblema VOLVO pe ele. Hm... Ciudat. Apoi am căutat prin arhivele Volvo catalogul cu accesorii adiţionale posibile pentru modelele Seriei 200 şi ce crezi — le-am găsit acolo, ca dotări extra pe care le puteai cumpăra la livrare, împreună cu un sistem audio performant, cu Dolby noise reduction! Aşa că ceea ce se vede pe uşi e un accesoriu absolut original!
Iar opţiunile superbe nu sfârşesc aici. Încă o dotare opţională scumpă şi rară pe atunci era aşa-numitul sistem de autonivelare a gărzii la sol, ceea ce, de fapt, era o suspensie pneumatică pe puntea spate, care putea ajusta garda la sol de acolo, compensând astfel schimbările gărzii când maşina era mai încărcată pe spate. Iar acest Volvo 240 GL are o asemenea dotare opţională bifată!
Şi mai e un detaliu important. Dacă la exemplarul finlandez care bătuse recordul de 2.6 milioane de kilometri menţionam că rezistase dârz, cu excepţia faptului că a schimbat 3 motoare diesel, pentru că erau de origine VW, păi exemplarul de azi are sub capotă un motor pe benzină, de 2.3 litri, care era conceput chiar de Volvo. E un motor relativ simplu în construcţie, dar făcut să reziste milioane cu adevărat, cu o suprainginerie rară. În ispotaza din anul 1988, când a fost produs acest exemplar, motorul, cu numele de cod B230K, livra 116 CP şi 192 Nm, care erau transmişi punţii spate printr-o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Da, pentru cei care nu sunt familiarizaţi prea mult cu modelele Volvo din acei ani — ele aveau tracţiune spate, trecerea la puntea faţă motrice făcându-se ceva mai târziu.
Aşadar, acest exemplar Volvo a fost exploatat de un sedez din orăşelul Gavle, de la nord de Stockholm, iar vizitele sale la service au fost minuţios documentate. Maşina vine azi cu cărţile originale, dar şi cu cartea de service completă. Ultimul service major a fost făcut de proprietarul său la 28 ianuarie 2019, când a fost schimbată şi distribuţia motorului, maşina având atunci 159,859 km.
A parcurs puţn în ultimii ani, dar până în 2019 n-a stat pe loc. Penultima sa vizită la service fusese făcută în martie 2016, când maşina avea 156,915 km. Azi maşina are pe bord aproape 160,000 km, fiind vândută de o companie olandeză, care a cumpărat-o din Suedia şi a importat-o în Olanda.
Maşinii i s-au făcut verificări adiţionale ale sistemului de frânare şi ale componentelor de cauciuc, i s-au făcut şi lucrări cosmetice de împrospătare a aspectului — precum spălătoriile extensive şi polişarea, iar de mai multe luni ea stă într-un showroom din orăşelul Schijndel din Olanda şi-şi aşteaptă următorul proprietar. Fireşte, poate fi livrată în orice ţară.
Ah, da, ce preţ are, dacă tot am menţionat un preţ mai mult decât decent? Ei bine, exemplarul ăsta costă 11,450 euro. La prima vedere poate părea mult, dar dacă ne gândim că mulţi aleg să cumpere exemplare de Volvo 240 în stare deplorabilă, cu 2-5 mii euro, apucându-se pe urmă să le restaureze luni sau chiar ani la rând, cheltuind sume enorme şi timp îndelungat, atunci e mult mai raţional şi atractiv să cumperi din start un asemenea Volvo 240 în condiţie impecabilă, cu o istorie clară şi transparentă, şi să-l savurezi chiar din prima zi! Dar, atenţie! — la cât de nemuritoare e maşina asta suedeză, există riscul că tu vei îmbătrâni mai repede decât ea, ea fiind la fel de vie şi indestructibilă încă multe decenii înainte!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter