O Volga GAZ M-21 restaurată a fost scoasă la vânzare în Olanda

12 Ianuarie 2021, 20:07
Ilie Toma
Unul din automobilele pe care te poţi aştepta cel mai puţin să le descoperi la vânzare tocmai în Olanda e cu siguranţă Volga GAZ M-21 — renumitul model sovietic, lansat tocmai în 1956! Bine, în Rusia sau în alte ţări din fostul bloc estic parcă mai poţi admite că mai există oameni entuziaşti, care au restaurat cu pasiune acest model notoriu. Dar ce să caute un exemplar restaurat frumos de GAZ M-21, vândut ca un preţios model de colecţie, tocmai în Olanda? Am devenit, deci, curioşi să-i aflăm povestea şi s-o împărtăşim cu voi!
Maşina asta a fost expusă la vânzare în oraşul olandez Brumenn şi e produsă în anul 1970, ceea ce o face şi mai valoroasă, pentru că ăsta e ultimul an de producţie al acestui model! E un model asamblat la uzina principală, sovietică, de atunci, şi menţionăm asta pentru că au existat şi exemplare asamblate în Belgia, cu motoare diesel de la Peugeot sub capotă! Da, noi vă povesteam despre această ciudăţenie a istoriei într-un alt articol, dar tocmai această ciudăţenie parcă începe să contureze ce ar putea să caute azi o Volga GAZ-M21 în Olanda! Pentru că asemenea maşini s-au vândut cândva în Olanda, Belgia şi Luxemburg, renumita triadă de ţări numită Benelux! Aşa că olandezii care au scos-o azi la vânzare în Brumenn mizează tocmai pe faima de cândva a modelului şi despre posibilele nostalgii, pe care le-ar putea răscoli în mintea cel puţin a unui olandez.
Şi ca maşina să fie mai exotică şi mai interesantă, ei accentuează că sub capotă nu e amplasat dieselul de Peugeot cu care s-au obişnuit olandezii cândva, ci motorul „original”, de Volgă adevărată — adică acel propulsor de 2,445 cm cubi, pe benzină, în 4 cilindri, pe care cei din Europa de Est îl consideră unicul propulsor uzual al acestei maşini. Doar că nici acesta nu e chiar motorul cel obişnuit, destinat omul sovietic, ci versiunea lui destinată pentru exportul elitist în alte ţări, şi care avea cu 5 CP mai mult decât cel sovietic, ajungând la 85 CP! Da, sub capota acestei Volga e tocmai acest propulsor de 85 de cai-putere.
Cutia de viteze e cea standard, pusă pe aceste modele, ea fiind aceeaşi cu care GAZ M-21 debutase în 1956 — o cutie manuală cu 3 trepte, cu manivelă pe volan.
Aşadar, maşina a fost restaurată, dar restaurarea a avut loc într-un stil care să păstreze autenticitatea. Spre exemplu, pragurile cu nişte plăci înşurubate — veşnica problemă criticată la Volgi — aşa şi au rămas. Cu alte cuvinte, s-a încercat păstrarea cât mai aproape de original, chiar dacă originalul era imperfect.
A fost schimbată complet tapiseria de piele a maşinii, pentru că azi nici o Volgă n-a mai supraviţeuit cu pielea artificială originală. Dar rezultatul, tapiseria aleasă, respectă foarte mult atmosfera originală.
Cel mai principalul, cei care i-au făcut restaurarea, i-au făcut şi o prelucrare completă a părţii inferioare, aşa că maşina este, astăzi, complet ferită de orice coroziune.
Maşina are pe odometru cifra de 26,981 km, dar vânzătorul nu poate garanta vreo cifră reală de parcurs, pentru că odometrul ăsta de 5 cifre nu e un martor fidel al parcursul veritabil. Starea maşinii şi funcţionarea ei tehnică ireproşabilă ar trebui mai degrabă să fie elementele de convingere a unui cumpărător nostalgic.
Şi acum — cel mai intrigant: cât crezi că poate ajunge să coste o asemenea Volga GAZ M-21 restaurată, vândută ca maşină de colecţie în Olanda? Gândeşte-te la o cifră înainte de a da scoll mai jos şi apoi vei vedea dacă ai intuit corect!
Ei bine, olandezii din Brumenn vând această Volga cu 17,950 euro. Nu vrem să zicem că ar fi mult, sau puţin, că ştiţi voi, la asemenea maşini mai mult ataşamentul emoţional valorează, dacă starea ei estetică şi tehnică e bună. Şi apoi, maşina asta e deja importată în Uniunea Europeană şi are deja taxele plătite pe ea şi chiar plăcuţe de înmatriculare olandeze, iar aceste elemente birocratice mai adaugă şi ele la preţul final. Dar spune-ne tu ce crezi, este această Volga vândută la un preţ corect pentru Olanda? Crezi că-şi va găsi repede un cumpărător?
0
1,721
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!