Premieră: Nio ET7, primul electromobil de serie cu autonomie de peste 1,000 km!

12 Ianuarie 2021, 10:37
Denis Godorozea
Tânăra companie chinezească Nio prezintă primul sedan din gamă, ET7. Acesta este un model 100% electric de talia lui Tesla Model S, care vine să impună noi recorduri în segmentul electromobilelor la nivel global, nu doar pe piaţa internă. Importantă premiera este şi pentru constructorul din China, or ET7 devine primul model pe platforma modulară de a doua generaţie, care aduce echipamente absolut noi, iar în viitor va sta la baza altor modele din gamă.
De altfel, Nio ET7 este chiar mai mare decât Tesla Model S, având o lungime de 5,098 mm şi un ampatament generos de 3,060 mm. Dar ca şi poziţionare pe piaţă, maşina va face parte din acelaşi segment şi ar putea concura chiar cu viitorul Mercedes-Benz EQS, cel puţin în China. Respectiv, ET7 are toate condimentele atât de solicitate acum în segment, precum siluetă dinamică de coupe cu 4 uşi, geamuri laterale lipsite de chenare şi design futurist. Dar mai captivante sunt noutăţile tehnice.
Odată cu Nio ET7 debutează şi sistemul Aquila, reprezentat de un ansamblu format din 33 echipamente de monitorizare a traficului, inclusiv camere de supraveghere, radare, dar şi un sistem inteligent de interacţionare cu infrastructura urbană. Ansamblul Aquila cooperează cu procesorul Adam, iar în tandem nu sunt altceva decât un sistem de pilot automat de nivelul III, numit NAD, sau Nio Autonomous Driving. Chinezii sugerează că substratul tehnic integrat în sistem va fi capabil să răspundă ulterior sistemelor mai avansate de condus autonom, care vor putea fi instalate pe Nio ET7 printr-un simplu update de soft, cel mai probabil disponibil online. Echipamentele necesare pentru pilotul automat vor fi incluse standard pe toate versiunile, dar însăşi sistemul inteligent va fi disponibil exclusiv în bază de abonament lunar la preţ de 105 dolari.
Singura motorizare disponibilă pe Nio ET7 va fi varianta cu două motoare electrice, situate pe cele două punţi, ce generează un total de 653 CP şi 850 Nm. În ipostaza respectivă sedanul electric poate accelera până la 100 km/h în doar 3.9 secunde. În tandem cu acest sistem de propulsie sunt disponibile trei pachete de baterii, de la 70 kWh până la 150 kWh. În varianta de bază sedanul promite o autonomie de circa 500 km, pe când varianta de top va asigura peste 1,000 km de parcurs cu un singur plin al bateriilor. Partea proastă e că autonomia a fost calculată conform vechiului standard NEDC, respectiv datele reale vor fi limitate cu circa o treime. Mai mult ca atât, livrările sedanurilor cu baterii de 150 kWh vor demara abia în 2022.
Preţurile pornesc de la 69 mii dolari americani, dar clienţii vor fi atraşi de o configurare mai neobişnuită, probabil prima de acest fel în industria auto — fără baterii. În acest caz preţul va constitui 58 mii dolari americani, iar chinezii vor propune în schimb baterii pe bază de abonament. Preţurile pornesc de la 150 dolari pe lună pentru bateria de 70 kWh, sau de la 230 dolari pentru bateria de 100 kWh. Preţurile pentru bateria de top vor fi anunţate ulterior.
Precum şi în cazul motorizărilor, Nio va oferi un singur nivel de echipare pentru ET7. Unul decent, de altfel, de nivelul modelelor premium germane. Astfel, la bord este prevăzută tapiserie din piele fină Nappa, instrumentar de bord digital cu diagonală de 10.2 inch şi un sistem multimedia avansat cu ecran de 12.8 inch şi asistent inteligent inclus. Toate sedanurile electrice au inclus un sistem audio avansat de 1,000 watt, sistem de climatizare automatizat cu 4 zone şi plafon panoramic.
Nio a dat startul comenzilor preliminare pentru ET7, însă primii clienţi îşi vor primi electromobilele abia peste un an. Pe piaţă sedanul va acompania cele 3 modele existente, SUV-urile EC6, ES6 şi ES8. Deocamdată nu au fost specificaţi termenii de lansare pe alte pieţe, deşi Nio intenţionează să concureze direct cu Tesla şi constructorii premium germani în întreaga lume.
1
2,861
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!