Premieră uluitoare: noile Tesla Model S şi Model X, maşinile electrice de până la 1,020 CP

28 Ianuarie 2021, 11:12
Ilie Toma
La 9 ani de când sedanul Tesla Model S a fost lansat pe piaţă, acum a venit momentul primului mare facelift, deşi actualizări mai ales la partea tehnică au fost numeroase până acum. Noul facelift este, însă, mai amplu ca oricând, iar habitaclul pare chiar a fi o nouă generaţie.
Model S a primit actualizări discrete de design pe dinafară, cu linii noi şi mici detalii insesizabile individual, dar care-i conferă maşinii un aspect general împrospătat. În mare parte, schimbarea se va face simţită printr-o bară de protecţie faţă mult mai agresivă, cu un soi de grilă inferioară şi incizii laterale, mai apropiate de ideile de design ale unei maşini convenţionale.
Marea revoluţie, însă, vine de la interior, unde totul a fost redesenat. Simplitatea a rămas, însă ecranul uriaş vertical a fost înlocuit cu unul orizontal, panoramic, care pare mai mic şi mai subţire, din cauza felului în care e montat pe planşa de bord. De fapt, el are 17 inch, şi o rezoluţie nebună de 2200x1300 px. Butoanele fizice lipsesc în continuare, cu excepţia celui de avarie.
Surprinzător este şi volanul — care nu mai este circular, cum îl ştim cu toţii, ci un soi de semi-pătrat, cu spiţele obişnuite pe mijloc, iar din perimetrul său normal a rămas doar partea de jos, şi acea rectangulară. În partea de sus nu există pur şi simplu nimic, lăsând loc unor cadrane digitale mai mari. La prima vedere pare o mişcare îndrăzneaţă, dar într-o situaţie periculoasă de trafic un asemenea volan ar putea genera dificultăţi în rapiditatea de manevrare, nu? Sau ne relaxăm total şi lăsăm situaţiile periculoase doar în grija Autopilot-ului, că oricum se descurcă în cele mai deocheate dintre ele?
Noutăţi apar şi la bancheta spate, care a fost redesenată şi ea într-o nouă formă, iar pasagerii de aici pot beneficia de încă un display, poziţionat pe consola centrală dedicată lor.
Ei bine, şi modificările de design nu puteau veni fără actualizări tehnice la fel de impresionante, nu? Modulul bateriei a fost regândit pentru eficienţă termică, astfel încât să fie posibilă încărcarea şi mai rapidă, iar cele două versiuni anunţate acum impresionează şi prin putere şi rapiditate demenţială. Versiunea Long Range poate accelera de la 0 la 96 km/h (60 mile per oră) în 3.1 secunde, ceea ce ar însemna vreo 3.3 secunde până la 100 km/h, şi în acelaşi timp promite o autonomie realistă de peste 660 km!
Versiunea Plaid este cea mai diabolică dintre toate. Accelerarea de la 0 la 60 mile pe oră se va face în numai 1.9 secunde, fiind primul automobil din producţia de serie ce merge sub 2.0 secunde la acest indicator! Cifra asta va însemna, cel mai probabil, un timp de cca 2.0-2.1 secunde pentru accelerarea de la 0 la 100 km/h! Va trebui să-ţi încordezi bine muşchii gâtului şi să te ţii strâns de volan! Ah, de jumătatea de volan, scuze. Toate astea datorită faptului că versiunea Plaid are o putere totală de 1,020 CP! O mie douăzeci de cai-putere! Maşina asta va fi rachetă la propriu!
Modificări şi actualizări absolut identice s-au făcut şi la Model X, construit pe aceeaşi platformă ca şi Model S. Acelaşi design nou de interior, aceleaşi versiuni, doar că timpii de acceleraţie sunt cam cu jumătate de secundă mai mari, din cauza greutăţii mai mari a maşinii.
Ei, ce zici de toată nebunia asta de modele noi Tesla?
0
2,456
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!