Rolls-Royce-ul din China, marca Hongqi prezintă noul său electromobil de serie, cu tehnologii de un deceniu

14 Ianuarie 2021, 09:31
Denis Godorozea
Ciudată e industria auto din China. Multiple branduri cu denumiri care mai de care mai întortocheate au înflorit în cantităţi imense, astfel încât astăzi nici nu am apuca să le divizăm pe concerne cu istorie de decenii şi startup-uri de doar câţiva ani. Totodată, într-un mediu nemilos de concurenţă, constructorii din China încearcă să atragă cumpărători prin toate metodele posibile, sfidând orice norme concepute de ani buni de producătorii occidentali. Este şi cazul mărcii Hongqi, care după modelele E-HS9 şi H9, pe care le caracteriza nu altfel decât concurenţi direcţi pentru Rolls-Royce, a adus la expoziţia vehiculelor electrice din China această creatură.
Această ciudăţenie a fost numită E-QM5, iar chinezii de la Hongqi sunt determinaţi să o lanseze în producţia de serie din luna martie a acestui an. Maşina contrastează mult, însă, cu ceea ce au prezentat cei de la Hongqi până acum, având un design absurd şi un substrat tehnic arhaic, chiar şi din punct de vedere al mobilităţii electrice. Nu vom sta să analizăm prea mult aspectul exterior al maşinii, vă invităm pe voi să vă expuneţi, iar mai jos aflaţi de ce acest electromobil nu are loc în gama Hongqi din punct de vedere tehnic.
Modelul E-QM5 a fost proiectat în baza primelor reţete de electromobile, având o platformă comună cu modelele echipate cu motoare cu combustie internă. Aparent, de dragul reducerii costurilor, s-a optat şi pentru un substrat tehnic estompat. Platforma destinată iniţial maşinilor convenţionale nu prevede o altă poziţionare a motorului electric decât sub capotă, fiind vorba de o unitate de doar 136 CP, ce transmite cuplul pe puntea faţă. Capacitatea bateriei nu a fost specificată, dar constructorul promite că electromobilul va putea parcurge până la 431 km, însă această cifră a fost calculată în baza vechiului standard NEDC, deci cifra reală va fi mai mică cu circa 30-40%.
La fel de bizar este şi interiorul, unde Hongqi E-QM5 nu răsfaţă cu careva elemente futuriste, având o planşă de bord de nivelul maşinilor din segmentul bugetar european. Cele mai multe comenzi vor fi concentrate pe singurul ecran tactil al sistemului multimedia, iar şoferul nu va avea cadrane de bord digitale nici măcar în interpretarea de top. Fireşte, şi materialele de la bord nu vor fi nici pe aproape de nivelul modelelor mari debutate anterior.
Cel mai probabil, noul E-QM5 are la bază platforma lui H5, sedan de talie medie cu sistem de propulsie tradiţional. Alegerea pare a fi ciudată în contextul în care concernul FAW are în portofoliul său cel puţin o platformă modulară dedicată electromobilelor. Ei bine, se pare că chinezii au avut singurul scop de a menţine un preţ de achiziţie minim pentru a îmbunătăţi poziţiile pe piaţă. De menţionat, că Hongqi indică creşteri de vânzări spectaculoase, reuşind să comercializeze circa 200 mii automobile în China pe parcursul anului trecut, deci dublu comparativ cu rezultatele anului 2019.
0
4,406
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!