Singer ACS, noile jucării de colecţie, capabile să bată bolizii de rally pe orice suprafaţă de drum

6 Ianuarie 2021, 09:26
Denis Godorozea
Din momentul apariţiei legendarului Porsche 911, diverse generaţii au fost supuse modificărilor de ateliere din întreaga lume, printre care şi încercări de a transforma bolizii de circuit în monştri de offroad. Dar toate vor rămâne în umbra proiectului ACS (All-terrain Competition Study), prezentat acum de Singer. Americanii au reuşit să dezvolte o nouă serie de jucării de colecţie cu design clasic, dar capabile să facă praf orice bolid contemporan de rally. Ba o vor demonstra practic.
În cadrul acestui proiect maeştrii de la Singer au apelat la ajutorul celor de la Tuthill Porsche, din Marea Britanie, specializaţi pe transformarea şi dezvoltarea vehiculelor de competiţii de raliu. Tot britanicii vor produce aceste maşini, însă primele două exemplare, cele din imagini, vor merge la un client fidel, care plănuieşte să participe cu ele în diverse competiţii. Coupe-ul roşu va participa în curse pe asfalt, pe când unitatea albă îşi va pune în aplicare forţele în cele mai dificile condiţii, în nisip, noroi, va fi capabilă să se bată chiar şi în cursa Dakar.
Cele două exemplare au la bază generaţia 964 a faimoasei Porsche 911, dar cu modificări estetice de rigoare, bineînţeles, şi o serie de îmbunătăţiri ample pentru exploatări în cele mai dificile condiţii. Caroseriile sunt realizate din elemente din fibră de carbon, gândite într-un mod special, pentru a putea fi înlocuite rapid "în câmp", chiar în mijlocul competiţiei, atunci când sportivele nu vor putea ajunge la atelier pentru înlocuirea componentelor.
Mai mult ca atât, posesorul va putea executa aceste operaţiuni individual, în propriul garaj, unde să mai pregătească propriii bolizi de următoarea cursă. De exemplu, maşinile pot fi echipate cu rezervoare mai mari de combustibil sau fixatoare pentru jante şi anvelope de rezervă. Pe interior maşinile sunt echipate corespunzător, cu cuşcă de siguranţă omologată FIA, scaune de tip scoică, instrumentar de bord digital, comenzi şi afişaje de primă necesitate. Totodată, habitaclul poate răsfăţa cu suprafeţe acoperite cu materiale de înaltă calitate, precum Alcantara.
Majoritatea elementelor sunt realizate din fibră de carbon pentru a reduce din greutate.
La baza bolizilor Singer ACS se află suspensia clasică a lui Porsche 911 964, dar fortificată inscusit cu ajutorul britanicilor de la Tuthill, cu câte două amortizoare ajustabile pe fiecare roată. Sistemul de frânare este unul nou, ascuns după jantele din aluminiu cu design ochit la sportivele clasice Porsche. Acestea sunt încălţate în anvelopele BFGoodrich K02.
Maşinile sunt puse în mişcare de benzinarul boxer de 3.6 litri, echipat cu două turbocompresoare special proiectate pentru acest proiect. Motorul dezvoltă 456 CP şi 570 Nm, resursele fiind gestionate de o cutie secvenţială sofisticată cu sistem de tracţiune integrală permanentă cu 3 diferenţiale. Transmisia este şi ea originală şi oferă chiar şi câteva moduri de funcţionare a schimbătorului manual: fie prin intermediul padelelor din spatele volanului, fie prin intermediul manetei centrale, care poate schimba treptele nu doar ca în cazul cutiei secvenţiale, dar şi în modul clasic de cuplare a treptelor.
Primele exemplare Singer ACS vor fi livrate unui client fidel al mărcii, iar în viitor este planificată deschiderea comenzilor pentru alţi doritori. Preţul nu a fost dezvăluit. Nu ne rămâne decât să aşteptăm să vedem aceste opere în acţiune în competiţiile din acest an!
0
383
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!