Un UAZ 469, de vânzare în Marea Britanie ca vehicul de colecţie

18 Ianuarie 2021, 19:58
Ilie Toma
Asta e probabil cea mai neordinară maşină vândută azi de către o renumită companie de licitaţii, specializată în maşinil valoroase de colecţie. Şi când zicem azi, avem în vedere chiar azi, 18 ianuarie, licitaţia online fiind în plină desfăşurare la ora publicării acestui articol!
Cum de a ajuns un ditamai UAZ 469 să fie vândut cu asemenea onoruri, adus în faţa unor colecţionari pretenţioşi, ce-şi aruncă privirile de obicei doar spre cele mai rafinate maşini ale lumii? Haideţi să aflăm împreună prin ce s-a remarcat acest exemplar atât de mult, de a ajuns acum sub privirile colecţionarilor lumii!
E un exemplar fabricat în anul 1986, iar casa de licitaţie britanică îi face o introducere foarte potrivită acestui model pentru cei ce ar putea să nu-l cunoască: UAZ 469 a fost pentru Estul Europei cam ceea ce a fost Land Rover Defender pentru britanici şi Jeep Wrangler pentru americani. Mai mult ca atât, britanicii au costatat cu uluire că în seria de filme James Bond, au apărut mai multe exemplare de UAZ 469 decât toate Aston Martin-urile luate la un loc! Şi când te gândeşti că Aston Martin oricum are laurii... Ah, da, în filmele cu Bond de obicei inamicii mergeau cu UAZ-uri! O listă scurte a seriilor Bond, în care a apărut cel puţin câte un UAZ, ar fi The Living Daylights, Golden Eye, Tomorrow Never Dies, The World Is Not Enough, Die Another Day şi Casino Royale! Ca să vezi, ce vedetă e modelul!
Britanicii mai amintesc că UAZ 469 are o gardă la sol de 300 mm şi tot echipamentul imaginabil de offroad, dar şi că de-a lungul istoriei a fost asamblat nu doar la uzina principală din Ulyanovsk, ci şi în locuri exotice precum Cuba, Azerbaijan, Vietnam, Cehia sau Sudan.
Dar istoria acestui exemplar e şi mai exotică. În primul rând, automobilul ăsta e în versiune 469B, adică în ediţie cu specificări militare, cu gardă la sol mai mare şi altă mărime a anvelopelor, dar şi mai multe piese ranforsate. Practic, simpla achiziţie a unei asemenea maşini în 1986 putea fi făcută doar de către structuri speciale, militare sau paramilitate. Maşina asta a fost cumpărată de către un colecţionar italian, care a şi exploatat-o până acum câţiva ani. Tot colecţionarul iniţial a şi dispus restaurarea ei, la condiţie originală.
În prezent, starea estetică şi tehnică a vehiculului e una impecabilă, fără vreo zgârâietură sau îndoitură, chiar dacă maşina a mai schimbat un proprietar între timp. În Italia ea a fost vândută de moştenitorii colecţionarului original, cumpărătorul importând-o la el acasă, în Marea Britanie. Şi anume el a mai ţinut-o aproape doi ani înainte de a o expune azi la vânzare la casa de licitaţie de care vorbim.
Şi la nivel tehnic maşina e în condiţie excelentă. N-a condus mult, n-a fost prea chinuită în offroad, dar dacă viitorul proprietar s-ar încumeta, maşina ar putea face faţă lesne oricăror provocări. Unica anomalie pe maşina asta sunt două boxe Pioneer şi un sistem audio, instalat la un moment dat în istorie. Probabil italianul voia să asculte mai degrabă un Toto Cutugno prin Toscana sa, decât zumzetul motorului din Ulyanovsk gemând de sub capotă. Iar sub capotă, apropo, e renumitul motor de 2.4 litri şi 75 CP, cu 4 cilindri în linie, cuplat, evident, la o cutie manuală.
La neajunsurile maşinii ar putea fi trecută lipsa istoriei detaliale, inclusiv lipsa documentelor sau pozelor din etapa de restaurare. Se vede că italianul a tratat-o mai mult ca o maşină funcţională, fără a consuma prea mult timp pe documentarea istoriei ei. Maşina a fost acum inspectată de către o asociaţie militară şi i s-a confirmat originalitatea, iar revizia tehnică britanică e încă valabilă până în luna octombrie, deci maşina e 100% compatibilă cu drumurile publice.
Cu cât se vinde, deci, acest UAZ 469 azi în Marea Britanie? Am menţionat că e vorba de o licitaţie online, şi totul depinde de miza cea mai mare care va fi oferită azi pe el. Proprietarul şi-a dorit să ia pe ea cel puţin 8,500 lire sterline. Şi până la ora publicării acestui articol miza cea mai mare e de exact 8,500 lire. Deci se poate duce celui care a oferit această sumă, sau, dacă în orele rămase până la încheierea licitaţiei oferă cineva măcar un pic mai mult, UAZ-ul ar putea pleca spre alt cumpărător, la un preţ niţel mai mare.
Ei, ce zici, ar merita acest UAZ cele 8,500 lire sterline?
1
1,744
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!