Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acest Mercedes-Benz S123 e o bijuterie şi la jumătate de milion de km parcurşi, fără restaurare

27 Februarie 2021 - 19:34
Ilie Toma
Când vorbim despre o maşină fabricată în 1985 şi-i atribuim calificativul de bijuterie, inevitabil ne gândim că trebuie să avem de-a face fie cu o maşină care a stat undeva conservată printr-un garaj, fie cu o maşină care a fost de curând restaurată până la ultimul şurub din ea, fiind readusă la condiţia de uzină. Ei bine, acest Mercedes-Benz, însă, ne arată că se poate şi altfel. Se poate ca o bijuterie să rămână pur şi simplu cu acest statut splendid şi după 36 de ani de alergare continuă până la un parcurs de aproape jumătate de milion de kilometri!
E un Mercedes-Benz 240 TD din 1965, din familia W123, doar că break-urile aveau indicele S123. Break-ul din seria 123 a fost lansat un pic mai târziu decât sedanul pe atunci, în anul 1977 şi, de fapt, a fost primul model break al celor de la Mercedes-Benz produs vreodată în istorie!
Motorul acestui exemplar e un diesel de 2.4 litri, cu numele de cod OM 616 D24, care livra 72 CP şi 137 Nm. În ciuda inerţiei de a crede că indicele TD ar însemna turbodiesel, motorul era de fapt unul aspirat natural, tocmai de aici şi puterea mai moderată, dar şi un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h de 23.2 secunde! În schimb, aceste motoare şi-au câştigat repede statutul de indestructibile.
Aşadar, acest exemplar de Mercedes-Benz S123 a fost cumpărat nou în august 1985 în Portugalia şi de atunci şi până astăzi şi-a slujit cu fidelitate proprietarul. Are până şi plăcuţele înmatriculare de stil vechi din Portugalia, care au fost prezente în această ţară până în anul 1992.
Iar partea cea mai fascinantă e faptul că acest Mercedes-Benz a adunat pe bord de-a lungul timpului 463,000 km fără vreo defecţiune majoră! Mai mult ca atât, vânzătorul său nu pretinde că ar fi deservit-o cu fanatism doar la service-urile oficiale şi nici nu vine să ne spună poveşti despre motivul datorită căruia maşina sa arată atât de bine, ci ne declară doar că Mercedesul a mers în permanenţă, fără a sta ani de zile parcat prin garaje, cum stau alte maşini clasice.
Mercedes-ul ăsta a continuat să se mişte în permanenţă, fără pauze lungi, iar asta l-a ferit de îmbătrânirea specifică maşinilor care stau mult timp nemişcate. E o maşină care nu a fost nici restaurată înainte de vânzare — i s-a făcut doar o spălare detailată şi atâta tot. Tot ce vedem pe ea e original, aşa cum a fost de uzină, cu gradul normal de uzură a unei maşini care a fost concepută cu o doză imensă de overengineering cândva!
Şi tocmai asta e şi partea cea mai fascinantă a acestei istorii simple şi totodată frumoase. Că e o bijuterie în fiecare zi, că e o bijuterie fără a trece să i se facă un luciu şi un machiaj pentru a te cuceri. Că e unul din acele Mercedes-uri nemuritoare de cândva, care îşi păstrează aspectul graţios chiar dacă n-a stat pe piedestal să i se şteargă doar praful de pe el, ci a convieţuit cu toate celelalte maşini, pe drumuri, în lumea adevărată!
Şi pentru că asemenea modele într-o asemenea condiţie bună sunt mult mai rare în zilele noastre, preţurile lor sunt adesea simţitor mai mari decât la oricare altă maşină de vârstă şi parcurs similar. Acest exemplar, spre exemplu, e vândut în Portugalia la un preţ de 9,500 euro, chiar dacă are aproape jumătate de milion de kilometri pe bord!
Ce crezi, îşi merită banii ceruţi pe el acest Mercedes-Benz de 36 de ani şi jumătate de milion de kilometri pe odometru?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter