Analizăm accidentul de azi de la Râşcani: cum se putea ca un VW Passat să se dezintegreze atât de tare la un impact lateral?

8 Februarie 2021, 15:36
Ilie Toma
Azi dimineaţă v-am informat despre un accident grav de circulaţie, produs pe traseul M14 din raionul Râşcani, în urma căruia două persoane au decedat. Două automobile s-au tamponat cu putere, iar mai mulţi dintre voi aţi scris comentarii vizavi de viteza pe care ar fi avut-o cele două maşini în momentul impactului, pentru ca un deznodământ atât de tragic să se producă.
Apoi, de la Radoo, un vizitator fidel, am primit şi o sugestie de analiză mai profundă a accidentului şi credem că această analiză ar putea ridica nişte întrebări importante pentru noi toţi.

Aşadar, accidentul s-a produs în apropierea unei curbe, pe traseul M14, în apropiere de intrarea în localitatea Răcăria şi în afara satului Recea. E o curbă nu foarte strânsă, dar necesită prudenţă, mai ales pe un asemenea drum alunecos.

Impactul a avut loc între un VW Passat Variant B4 şi un Audi A4 Avant de generaţie a doua (B6) — deci ambele maşini sunt break-uri, iar diferenţa de anii de fabricare dintre ele ar fi, estimativ, de maxim 5-8 ani. Conform poliţiei, VW-ul ar fi intrat în derapaj, iar în urma acestui fapt, Audi a lovit cu partea sa frontală VW-ul în partea laterală a acestui din urmă.
În rezultat, Audi are partea frontală deformată ca după un crash test cu viteză de impact de vreo 60 km/h. Ambele airbag-uri faţă s-au declanşat. În maşină era şoferul şi un pasager, ambii au supravieţuit şi au fost transportaţi la spital.

De cealaltă parte, Volkswagen-ul a oferit o protecţie înfricoşătoare în acest accident de viaţă reală, maşina pur şi simplu dezintegrându-se! S-a rupt montantul central de dreapta şi montantul faţă, iar toată partea sa frontală s-a deplasat spre faţă, luând cu ea şi suspensia, şi motorul. Deci, efectiv structura maşinii s-a dezintegrat total, lăsând ocupanţii fără nici o protecţie efectivă. Tocmai din cauza asta, ambii pasageri, care se aflau în acest VW Passat, au decedat la faţa locului, doar şoferul supravieţuind şi fiind transportat la spitalul din Râşcani.
Iar marea întrebare e cum s-a putut ca un VW Passat să se dezintegreze atât de tare într-un asemenea impact? În ce stare trebuie să fie un automobil, ca să se comporte în asemenea mod într-un accident de viaţă reală?

Am putea suspecta o rugină avansată a maşinii, dar aceste modele nu sunt cunoscute drept având asemenea probleme cronice, iar fotografiile de la faţa locului nu denotă o rugină a structurii. Prin urmare, cel mai probabil motiv devine cel al unei reparaţii proaste anterioare, posibil cu sudarea montanţilor, or aceştia par rupţi acum din locuri vulnerabile.
Din păcate, de multe ori, după accidente în care au fost afectaţi montanţii sau lonjeroanele unei maşini, reparaţiile se fac greşit prin aplicarea sudurilor doar în scop estetic, ca maşina să arate bine. Însă sudurile sunt permise doar în anumite locuri cheie, iar de multe ori sunt chiar interzise, procesul corect dictând mai degrabă nituirea sau alte procedee, care nu lasă puncte vulnerabile de rupere pe viitor. Vizionând şi câteva crash-teste ale vremii cu acest model de Passat B4, suntem aproape convinşi că în accidentul de azi el n-a oferit protecţia pe care trebuia s-o ofere când a fost gândit de ingineri, iar asta înseamnă că undeva pe drum construcţia sa a fost alterată într-o altă manieră decât a fost concepută iniţial. Din păcate, aceste posibile erori au luat azi două vieţi de la bordul lui.

Viteza de impact a fost mare, prea mare pentru gheţuşul de pe drum, însă, judecând după Audi, ea nu a fost pe atât de mare, pe cât ne-ar putea face să credem imaginea acestui Passat răvăşit. Desigur, poliţia va veni în final cu concluzii complete, dar accidentul de azi ar trebui să ne facă să gândim de multe ori cui încredinţăm să facă reparaţia unei maşini după un accident şi cum se va face această reparaţie, iar dacă avem vreo maşină despre care suspectăm că are asemenea probleme ascunse, poate ar trebui să ne impulsioneze s-o verificăm în timp util.

Voi ce credeţi?
0
24,405
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!