Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Cum poate arăta un BMW Seria 7 de colecţie la peste 320 mii km parcurşi

11 Februarie 2021 - 20:36
Ilie Toma
Aşa se întâmplă, că mai rar vorbim de exemplare BMW cu parcurs foarte mare, care să mai şi arate într-o stare impecabilă, poate chiar să pretindă la un statut de colecţie. Dar maşina, despre care vorbim azi, e tocmai un asemenea exemplar controversat. Pe de o parte, are şi o vârstă onorabilă, şi o cifră mare de parcurs, şi nici nu costă foarte mult, dar pe de altă parte toţi ultimii săi proprietari cu tratat-o ca pe o bijuterie de colecţie, investind timp şi bani pentru a o aduce şi păstra în condiţie impecabilă.
E un BMW Seria 7 din generaţie E23, generaţie produsă foarte mult timp, tocmai din 1977 până în 1986. Exemplarul despre care vorbim noi azi e produs chiar în ultimul an de carieră al modelului, 1986, şi e un 735 L7. Ştii ce însemna L7 din denumirea sa?
Ei bine, era o versiune destinată pieţei SUA, care a rămas ceva mai mult timp în vânzare pe piaţa nord-americană, după ce europenii primiseră deja următoarea generaţie. Piaţa SUA, de altfel, a primit doar câteva motorizări ale acestei generaţii de Seria 7, şi doar în dotări ultra-generoase. Iar maşina asta a fost iniţial livrată anume în SUA.

Sub capotă e un motor cu 6 cilindri în linie, cu numele de cod M30B34, aspirat natural, care livra 185 CP şi 290 Nm. Starea de azi a motorului e pur şi simplu superbă, el fiind recondiţionat şi împrospătat până la condiţia tehnică perfectă de azi. Când îl priveşti, n-ai putea spune că acest BMW Seria 7 are parcurse 201,000 mile, ceea ce echivalează cu circa 323 mii de km parcurşi! Dar secretul e şi în faptul că, pe versiunea americană, motorul ăsta fusese un pic relaxat, la sub 200 cai-putere, pentru a intra într-o categorie mai favorabilă de taxare. Iar practica arată că foarte multe motoare retrogradate în putere ajung să aibă o viaţă mai lungă şi mai fiabilă.
Şi mai incredibil arată interiorul acestui BMW. Habitaclul a fost recondiţionat, însă pielea albă pe care o vedem e exact acelaşi tip de piele originală, care se livrase pe acest exemplar în anul 1986! Şi interiorul e burduşit cu dotări generoase, unele destul de rare pentru acea vreme — toate geamurile sunt acţionate electric, scaunele sunt încălzite electric şi ajustate electric, iar planşa de bord şi zona din jurul levierului era deja acoperită cu piele pe atunci.
Aşadar, maşina asta a stat în mâinile primului său proprietar american de la achiziţie până acum 3 ani. Acesta a păstrat-o cu grijă, dar a şi savurat-o pe măsură, or, anume el a făcut cea mai mare parte a milelor de pe odometrul maşinii.

Fiind cumpărată în SUA de un colecţionar din Europa, ea a fost importată în Polonia şi a trecut în această ţară printr-un tratament de împrospătare, după care a plecat să stea într-un garaj de colecţie, vreme de ceva timp. Anume în Polonia s-a făcut şi partea estetică, şi cea mecanică.
Apoi, ea fost folosită ca un exponat într-un muzeu privat, iar între timp a mai fost mutată dintr-o parte în alta la câteva evenimente. Anume într-un asemenea episod maşina a primit şi câteva defecte, la blocurile optice spate şi la parbriz, aceste piese necesitând înlocuirea cu piese noi şi neapărat originale, pentru a-i păstra valoarea de colecţie.

În rest, în maşina are un aspect autentic, toate elementele sale fiind exact conforme cu specificaţiile cu care a ieşit din uzină — de la culori, dotări, tapiserie, până toate micile detalii.
Şi acum, marea surpriză e legată de preţ. Te aştepţi, probabil, la o sumă nici prea usturătoare de tot, dar nici prea mică, nu? Ei bine, ce zici de 8,400 euro? Anume ăsta e preţul cu care maşina asta se vinde azi, iar un detaliu important de menţionat e că ea are toate actele în regulă după importul în Uniunea Europeană, deci ar putea fi uşor înmatriculată în orice ţară UE, sau, eventual, în Moldova drept automobil istoric cu vârstă de peste 30 de ani. Cert e că preţul său de azi nu pare să reflecte nici măcar costul lucrărilor făcute în Polonia acum 3 ani.

Deci, ce zici? Cum ţi se pare că arată acest BMW Seria 7 de 323 mii km? Îşi merită el banii? Şi mai ales, îşi merită el statutul şi dragostea unei maşini de colecţie?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter