După 15 ani de aşteptare, Nissan Frontier primeşte o generaţie nouă! Dar tot pe platforma veche

5 Februarie 2021, 16:58
Denis Godorozea
Deşi precedenta generaţie Nissan Frontier a marcat aproape 15 ani de la prima lansare în 2004, pickup-ul japonez a fost mereu apreciat în rândul cumpărătorilor din SUA, principala piaţă pentru modelul înrudit cândva cu Navara pe care îl cunoaştem noi. Probabil, acesta a şi fost motivul din care japonezii nu au îndrăznit să-l modifice prea mult cu schimbul de generaţii, ci şi-au concentrat forţele mai mult pe actualizarea stilistică şi a habitaclului.
Nissan Frontier are acum şi mai puţine tangenţe cu Navara, care a păşit într-o generaţie nouă în 2014. Frontier menţine aceeaşi platformă cu cadru dur, pe care se baza modelul precedent, lansat acum un deceniu şi jumătate. Dar, bineînţeles, platforma a fost modernizată şi fortificată, pentru a face faţă normelor mai stricte de siguranţă, dar şi loc pentru noile tehnologii şi motoare. De la predecesor au fost moştenite astfel şi suspensiile, cu arcuri lamelare la posterior şi dublu braţ în partea frontală.
În materie de design Frontier s-a schimbat radical, dar a păstrat formele clasice cu blocuri optice pătrăţoase şi nu abundă cu mici detalii. Tehnologiile mai noi, însă, precum luminile LED sunt prevăzute standard. În habitaclu se face simţită tendinţa japonezilor de a minimiza investiţiile în noua generaţie pentru a menţine preţul atractiv — stilistic Frontier aminteşte de pickup-urile deceniului trecut, într-un stil mai brutal, cu linii pătrăţoase şi plastic rigid, dar este oferit un sistem multimedia absolut nou, cu ecran tactil şi conexiuni Apple CarPlay şi Android Auto. A fost actualizată şi lista sistemelor de siguranţă activă şi asistenţă pentru şofer, cu cele mai noi tehnologii din portofoliul companiei japoneze.
Motorul a fost moştenit de la predecesor — este vorba despre benzinarul V6, aspirat natural, de 3.8 litri, capabil să dezvolte 314 CP. Asta pentru că motorul a debutat pe precedentul Frontier abia un an mai devreme. Ca şi în cazul Pathfinder, motorul se cuplează la noua cutie automată cu 9 trepte, dar care transmite cuplul pe puntea spate în mod standard. Sistemul de tracţiune integrală part-time este disponibil opţional.
Pentru a face faţă concurenţei fierbinţi din segmentul american de pickup-uri, noul Frontier va oferi o gamă variată de versiuni, tipuri de caroserie şi dimensiuni de ampatament. Vor fi disponibile şi pachete de tuning de uzină, cu suspensii fortificate, pentru aventuri în offroad. Ca şi predecesorul, însă, Frontier va rămâne dedicat în exclusivitate pieţei nord-americane.
0
1,665
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!