Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Francezii din nou uimesc prin stil: este noul DS 4 cel mai frumos hatch premium din segment?

3 Februarie 2021 - 17:06
Denis Godorozea
Brandul premium din cadrul Citroen prezintă noua generaţie a compactei DS 4. Modelul vine să actualizeze stilul inconfundabil al mărcii franceze şi vrea să se declare cel mai atractiv model din segmentul său. Totodată, designerii şi inginerii au ţinut să-i asigure poziţii bune pe piaţă din start, transformându-l dintr-un hatch ordinar într-un model cu aspiraţii de crossover.
Aşa cum anunţau din start, noul DS 4 s-a poziţionat pe o treaptă între modelele DS 3 Crossback şi DS 7 Crossback, care sunt SUV-uri în esenţă, însă noul model a fost lipsit de sufixul inutil, or silueta, dimensiunile şi caracteristicile sale nu au nevoie de careva precizări. Din punct de vedere estetic, noul DS 4 se inspiră de la SUV-urile cu siluetă coupe, dar o face într-un stil original, iar limbajul stilistic dictat de cele mai recente modele, cu multiple suprafeţe cromate, muchii ascuţite şi elemente LED indică o evoluţie mai agresivă, dar la fel de elegantă. Astfel, francezii vor să răspundă concomitent celor pasionaţi de SUV-uri, dar şi celor ce preferă dimensiunile unui hatch compact de oraş. Dar pentru cei dornici de offroad va fi disponibilă o variantă opţională, numită Cross, cu inserţii din plastic nevopsit pe interior.
Caracterul premium continuă şi la interior, dar tot într-un stil francez, inconfundabil. Designerii DS nu s-au inspirat de la concurenţi în a simplifica planşa de bord, ci au ţinut să-i asigure un aspect confortabil chiar şi vizual, dar fără abundenţă de detalii inutile. Planşa de bord este dominată de un ecran generos al sistemului multimedia, care pentru prima dată va oferi funcţii de actualizare prin intermediul conexiunii internet, iar şoferul poate interacţiona cu ecranul printr-un display tactil dedicat, montat pe tunelul central. Acest display poate afişa mai multe comenzi specifice, în funcţie de meniul selectat, iar astfel s-a atins şi minimizarea cantităţii de butoane clasice. Chiar şi aşa, cele de primă importanţă sunt prezente.
Noul DS 4 are la bază o versiune împrospătată a platformei EMP2. Asta înseamnă că în gamă nu vor lipsi motorizări clasice pe benzină şi motorină din seriile PureTech şi, respectiv, Blue HDi, cu puteri cuprinse între 130 CP în versiunile de bază şi 225 CP în variantele de top. Dar indiferent de motor, DS 4 poate fi echipat exclusiv cu cutia automată cu 8 trepte.
În vârful gamei s-a situat motorizarea E-Tense, una de tip plug-in hybrid cu benzinar turbo de 1.6 litri, acompaniat de un motor electric, ce cumulativ generează 225 CP. Sistemul promite să fie cel mai eficient din întreaga listă de motorizări, dar şi promite o autonomie de până la 50 km în regim 100% electric. Deocamdată, însă, nu şi-a făcut apariţia şi o versiune electrică.
Dar se pare că motorizări similare mai pot fi văzute şi pe alte modele din cadrul fostului concern PSA, nu? Ei bine, printre noutăţile captivante oferite de DS 4 se enumeră sistemele de siguranţă activă şi pasivă, ce se transformă în tandem într-un sistem de pilot automat de nivelul II. Respectiv, compacta poate frâna automatizat în situaţii de urgenţă, indiferent de direcţia de deplasare, şi are un cruise control adaptiv. O altă premieră, aparent în întregul segment de hatch-uri din segmentul C Premium, este sistemul Active Scan Suspension, de soiul sistemului prezentat pe S-Class W222 mai mulţi ani în urmă, menit să scaneze suprafaţa carosabilului pentru a adapta preventiv suspensia pentru parcurgerea denivelărilor.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter