Lotus îşi ia rămas bun de la modelele iconice Elise şi Exige cu versiuni finale

10 Februarie 2021, 09:30
Denis Godorozea
Lotus, legendarul producător britanic de sportive exotice înfloreşte în prezent graţie investiţiilor masive din partea holdingului Geely, care acum câţiva ani a intrat în posesia companiei. Aproape imediat după ce s-a încheiat tranziţia, Lotus a anunţat planuri măreţe de dezvoltare pentru următorii ani, cu electrificarea integrală a mărcii. Ei bine, această strategie nu va pune, totuşi, punctul istoriei fascinante a sportivelor cu motoare termice şi emblemă Lotus.
În prezent Lotus oferă 3 modele şi toate cu motoare termice, fiind vorba despre Evora, cel mai proaspăt model din gamă, un gran turismo cu 4 locuri, şi compactele decapotabile Elise şi Exige. Cele două din urmă vor fi pensionate în cel mai apropiat timp, iar pentru a-şi lua rămas bun de la ele, britanicii au lansat câte o versiune de adio Final Edition pentru fiecare din motorizările disponibile.
Versiunile ce vor pune capătul istoriei Elise şi Exige se disting prin disponibilitatea culorilor clasice de caroserie, cu care sportivele puteau fi achiziţionat două decenii în urmă, dar şi printr-un nivel mai generos de echipare. Clienţii vor putea alege dintre multiple variante de tapiserie interioară, vor beneficia de un instrumentar de bord digital, dar şi inscripţii specifice cu denumirea ediţiei finale. Cei de la Lotus susţin că anume aceste versiuni de adio vor fi printre cele mai solicitate peste ani.
Roadster-ul Elise este disponibil în două versiuni, Sport 240 Final Edition şi Cup 250 Final Edition. Ambele sunt echipate cu benzinare de 1.8 litri, ce dezvoltă 243 CP şi 244 Nm, iar în această ipostază sportiva poate accelera până la 100 km/h în circa 4.2 secunde. Totodată, constructorul oferă un program de reducere a greutăţii, cu elemente de caroserie noi, dar şi o seturi de jante de 16 sau 17 inch, ce vor reduce greutatea proprie a maşinii de la 922 kg la 898 kg (931 kg varianta Cup).
Pentru Exige sunt disponibile 3 versiuni, Sport 390, Sport 420 şi Cup 430, toate cu benzinar V6 de 3.5 litri, de origine Toyota. Varianta de bază dezvoltă 402 CP şi 420 Nm, simţitor mai mult decât oferea precedenta versiune Exige Sport 350 cu 350 CP şi 400 Nm la activ. Datorită puterii în creştere sportiva accelerează acum până la 100 km/h în circa 3.9 secunde. Cea mai demenţială motorizare, Cup 430 Final Edition stoarce din acelaşi motor o putere maximă de 435 CP şi 440 Nm, dar se mai distinge de celelalte interpretări cu sistemul de evacuare din titan, dar şi un kit aerodinamic exterior realizat din fibră de carbon. Cel mai rapid Exige accelerează până la 100 km/h în circa 3.4 secunde şi are o viteză maximă de 280 km/h.
Conform planurilor, până la finalul acestui an Lotus va elimina din gamă sportiva Evora, lansată în 2009. Pentru ea britanicii vor lansa o ediţie similară de adio. În schimb, tot în acest an britanicii vor lansa concomitent 3 modele absolut noi, care vor încheia istoria sportivelor Lotus cu motoare cu combustie internă şi se vor menţine pe linia de producţie încă câţiva ani. Deci, mai este timp până la sfârşitul erei motoarelor pe benzină Lotus!
0
1,285
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!