Mai aproape de realitate: GM începe noua eră electrificată cu Chevrolet Bolt, nu cu Hummer şi Cadillac

15 Februarie 2021, 13:50
Denis Godorozea
După promisiuni îndrăzneţe şi concepte spectaculoase precum revenirea faimosului Hummer în versiune electrică şi lansarea SUV-ului conceptual Cadillac Lyriq, americanii de la General Motors prezintă modelele cu care vrea să păşească în "noua eră electrică" — noile Bolt EV şi Bolt EUV, compacte urbane cu emblemă Chevrolet. Deci, nu a reuşit marele concern american să pregătească un răspuns pe cinste nici măcar pentru sedanul Tesla Model 3.
Bolt nu este un model nou în gama Chevy — electromobilul original a apărut în gama americanilor în 2017, iar în Europa compacta electrică este cunoscută cu denumirea Opel Ampera-e. Dar, acum că brandul german aparţine francezilor şi, mai nou, intră în componenţa concernului Stellantis, venirea Bolt-ului pe Bătrânul Continent este aproape exclusă în contextul în care Chevrolet a părăsit piaţa cu excepţia modelelor exotice. Dar nici extinderea pe alte pieţe nu le-a permis celor de la General Motors să atingă succese mari cu generaţia precedentă Bolt, iar noul model vine să repare lucrurile cel puţin pe piaţa din SUA, unde tot a fost outsider pe fundalul Teslelor.
Ceea ce vedem acum, deşi pare a fi un schimb de generaţii, este mai mult o actualizare amplă, iar americanii au decis să diversifice oferta cu o versiune nouă, numită Bolt EUV, sau Electric Utility Vehicle, un soi de SUV electric. Designul a fost actualizat complet în conformitate cu noul stil corporativ, iar Bolt EV şi Bolt EUV pot fi distinse doar la capitolul dimensiuni şi prin micile detalii stilistice.
Scepticismul devine justificat atunci când aflăm modificările de la nivelul substratului tehnic, care lipsesc aproape în totalitate. Astfel, ambele versiuni sunt echipate în continuare cu un singur motor electric, ce acţionează roţile punţii faţă şi livrează 204 CP şi 360 Nm. Motorul este alimentat de la bateria de 65 kWh, lansată pe Bolt un an în urmă, ce promite autonomie de 416 km pentru hatch-ul EV şi 402 km pentru pseudo-crossover-ul EUV.
Nou este regimul de rulare cu o singură pedală, atunci când şoferul nu interacţionează cu acceleratorul electromobilul frânează automatizat pentru recuperarea energiei electrice, dar însăşi apariţia acestui sistem abia în 2021 pare ciudat, nu? Adiţional, Bolt poate alimenta acum cu curent alternativ cu până la 7.2 kWh, dar americanii nu dezvăluie puterea de încărcare şi pentru curentul continuu.
Ei bine, cu toate cele menţionate mai sus, Chevrolet a identificat, totuşi, o modalitate de a-şi face electromobilele compacte mai atractive pentru cumpărători: în urma actualizărilor Bolt EV devine mai accesibil cu 5,000 dolari americani! Şi nu vorbim de o reducere promoţională, iar astfel hatch-ul porneşte acum în SUA de la 32,000 dolari. Varianta EUV va costa cel puţin 34 mii dolari. Bineînţeles, cu întreaga listă de opţionale preţul creşte semnificativ. De exemplu, versiunea Launch Edition indică un preţ de 43,500 dolari.
0
988
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!