O Dacia 1300, vândută cândva în fosta Germanie de Est, scoasă acum la vânzare cu doar 7900 km la bord

6 Februarie 2021, 18:47
Ilie Toma
Să vezi o Dacia 1300 expusă la vânzare în Germania e o întâmplare rară de tot. Dar să vezi o asemenea Dacia, conservată timp de peste 45 de ani, cu doar 7,900 km la bord, e de-a dreptul o chestie unică! Dar iată că se întâmplă acum: un exemplar superb de Dacia 1300 a fost scos la vânzare într-un orăşel de lângă Leipzig, Germania, iar maşina românească e o adevărată capsulă a timpului!
E fabricată în 1975 şi are sub capotă cunoscutul motor de 1,298 cm cubi, care dezvoltă 54 CP şi 94 Nm. Şi cum în acei ani Dacia 1300 se vindea nu doar în România, ci şi în ţările din blocul estic, maşina asta a fost vândută nouă în Germania de Est, azi păstrând până şi plăcuţele de înmatriculare originale, cu acel format istoric! Ba mai mult ca atât, maşina asta are păstrat cu ea contractul original de vânzare a ei, la fel ca şi toate facturile ulterioare pentru mentenanţa tehnică.
Uimitor, dar primele decenii de viaţă această Dacia şi le-a petrecut în mâinile unui neamţ foarte meticulos şi, aşa cum se credea de cuviinţă în acele vremuri, maşina nu era un atribut chiar de fiecare zi. Aşa că a stat mai mult nemişcată în garajul acestuia. Şi dacă vorbim de o achiziţie din 1975, îţi dai seama că proprietarul ei a îmbătrânit mai repede ca maşina, între timp, iar apoi maşina a tot stat în garaj, conservată până şi cu plăcuţele de înmatriculare originale. Din nou, suntem asiguraţi că există tot cursul istoric al acestei maşini, documentată fiecare evoluţie a kilometrilor de pe bord, fiecare schimb de ulei, fiecare nouă vizită la service.
Mai mult ca atât, neamţul s-a asigurat că va avea eventuale piese de schimb în viitor, aşa că a cumpărat încă din acea vreme o ladă întreagă de toate piesele posibile, ca să le păstreze de rezervă. Şi această ladă e vândută azi împreună cu maşina!
În ultimii ani, Dacia a trecut în mâinile unui colecţionar de maşini comuniste din regiunea estică a Germaniei de azi, care are în colecţia sa şi exemplare Lada, şi Wartburg, şi tot ce era mai interesant prin zona estică a Europei. Această Dacia, prin urmare, a avut fericirea de a-şi obţine statut istoric oficial în Germania şi de a fi tratată şi conservată mai departe aşa cum merită un asemenea exemplar!
În acelaşi timp, colecţionarul ei a ales să-i păstreze blănurile de pe scaune şi volan, pe care le instalase primul neamţ cumpărător al acestei maşini din 1975, pentru a-i păstra autentică atmosfera acestei Dacii şi a felului în care a fost ea exploatată!
Tocmai aşa a ajuns ea să aibă azi pe odometrul său doar 7,914 km adunaţi în întreaga sa viaţă de aproape 46 de ani. Până şi pe odometru stă scris Made in Romania, iar maşina musteşte a stare impecabilă prin fiecare mic detaliu, fiecare căptuşeală, fiecare colţ de uşă sau de aripă. O Dacia 1300 în stare mai bună de atât în Germania probabil nu se mai găseşte, iar în România — le-am putea număra pe degete.
Maşina fusese şi generos dotată — avea cotieră pe bancheta spate, radio pe consola centrală, faruri de ceaţă, iar tapiseria ei originală, de sub blănurile cu care e acoperită acum, e una de culoare roşie.
Şi acum, cât crezi că ajunge să coste o Dacia 1300 din 1975, într-o asemenea stare impecabilă, care a avut norocul unei asemenea istorii privilegiate de a ajunge până azi într-o asemenea stare, în Germania? Nu, nu costă vreo 50 de mii, nici măcar 25 mii. Costă doar 12,490 euro, iar asta e cam cât o Dacia Logan mai bine echipată de azi. Valoarea ei emoţională de colecţie, însă, depăşeşte cu mult această cifră, nu-i aşa?
0
47,849
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!