Părerea despre noul Mercedes-Benz C-Class W206, de la un proprietar de C-Class W205

23 Februarie 2021, 19:58
Ilie Toma
Astăzi s-a lansat noua generaţie Mercedes-Benz C-Class W206, iar C-Class, o ştim cu toţii, e miezul mărcii germane, atât la vânzări, cât şi la spiritul mărcii. V-a plăcut? V-a dezamăgit? În multe comentarii apar remarci precum că doar cei care nu conduc un Mercedes-Benz scriu comentarii critice în adresa modelelor lor. Tocmai de asta, în acest caz, am vrut să scriu impresiile mele de la persoana 1, or, eu conduc un C-Class W205 de mulţi ani încoace, cam de la lansarea acelei generaţii şi până azi. Mi-a plăcut modelul foarte mult, şi-mi place şi azi, chiar dacă e în motorizare incipientă C180. Dar nu pot să nu constat cu nu-mi prea sunt la suflet anumite evoluţii aduse de succesorul său, W206.
Nu, impresiile mele despre W206 de azi nu sunt complete, pentru că n-am condus încă maşina, evident. Dar am descusut în detaliu toate informaţiile oficiale, tehnice, am încercat să citesc şi printre rânduri şi să pricep tot ceea ce rămâne eclipsat sau nespus, ca să înţelegem împreună lucrurile cu adevărat importante. Haideţi să le luăm pe rând deci.

Doar motoare de 4 cilindri, iar 2.0 e un lux!

Acum două săptămâni ne-am amuzat cu toţi când am aflat despre faptul că până şi viitorul model AMG din gama C-Class nu va avea decât un motor de 2.0 litri sub capotă, ajutat de un motor electric. Deşi azi n-au prezentat decât ipostazele „normale” ale sedanului şi break-ului C-Class, fără iz de AMG, se pare că avem încă o confirmare a faptului că noua generaţie va primi doar motoare de 4 cilindri, de la cea mai slabă la cea mai puternică motorizare.
Şi mai interesant e că de acum încolo, cred că vreo 75% din C-Class-urile pe care le vom vedea pe drumuri vor avea sub capotă motor de 1.5 litri. Şi asta pentru că motorizările C180, C200, şi C200 4MATIC au sub capotă motorul de 1,496 cm cubi, în 5 cilindri, ce debutase pe C-Class W205 facelift. Motorul de 2.0 litri vine abia pe C300 şi, eventual la motorizări ulterioare mai mari, precum C400. Deocamdată, însă, cea mai puternică motorizare e C300. Toate benzinarele sunt de tip mild-hybrid.
Ce cred eu ca despre această evoluţie? Sincer, mi se pare un downsizing dureros, dar probabil îl puteam intui în regiunea acestor motorizări de start. Mai grav va fi faptul că motorizările mari vor fi private de plăcerea motoarelor cu 6 cilindri şi cu 8. Acolo cred că lipsa se va simţi mai acut. Pentru că acele motoare erau pur şi simplu delicioase pe un sedan de talia lui C-Class, iar acum aceste delicii pur şi simplu nu vor mai exista. Gata, basta, ce a fost mai bun, a rămas în trecut!
Imagine de la un test drive cu Mercedes-Benz C 450 4MATIC cu tuning de la BRABUS, pe care l-am condus în 2016

La motorizările entry-level, precum C180, downsizing-ul nu se simte atât de drastic. Reducerea cilindreei e de doar 100 cm cubi, iar cei 170 CP şi 250 Nm înseamnă că puterea a crescut cu 14 CP, iar cuplul a rămas identic cu motorizarea C180 de pe W205. Partea bună la noile motorizări e faptul că sistemul mild-hybrid nu are un electromotor pus ca un apendix, prin curea, ci integrat între motor şi cutie, iar acest concept inginerii Mercedes-Benz chiar reuşesc să-l traducă foarte bine în viaţa reală. Cel puţin, au făcut-o bine până acum.
Un nou motor diesel, acum cu două turbine

Da, renumitul motor diesel OM 654, lansat în 2016 pe E-Class-ul nou, cu o cilindree de 1,950 cm cubi, a primit aici o ipostază modernizată, numită OM 654 M. Blocul motor e nou, aşa că cilindreea a crescut până la 1,992 cm cubi. A crescut şi presiunea de injecţie, iar partea cea mai neaşteptată e că noul motor face uz de două turbine în loc de una, ambele răcite cu apă şi ambele cu geometrie variabilă. Şi asta se întâmplă pe ambele motorizări diesel lansate acum — C220d şi C300d, care livrează 200 CP şi, respectiv, 265 CP. De asemenea, acum ambele versiuni diesel sunt mild-hybrid, având acelaşi motor electric integrat în cutia de viteze.
S-ar putea să urmeze şi alte motorizări ulterior, mai entry-level şi mai mari, dar la această etapă lucrurile, obiectiv vorbind, par foarte ok la capitolul diesel — cilindree un pic mai mare, un motor bun evoluat şi ceva mai multă putere. De asemenea, nici la benzină, nici la capitolul diesel nu există nici un motor dezvoltat împreună cu Renault (deşi şi Renault are motoare bune).

Cutia automată e standard, manuală nu mai există

Da, anterior unele motorizări entry-level mai aveau cutii manuale, dar generaţia W206 a renunţat total la ele. Singura cutie va fi cea automată, 9G-TRONIC, cu acel motor electric integrat în ea, numit ISG. Cred că era o evoluţie oarecum firească şi asta.
Vor urma şi plug-in hibrizi cu promisiuni fantastice, dar despre ei vom vorbi atunci când vor fi lansate.

Suspensie: mai multe braţe pe faţă, spate cu posibilitate de virare

C-Class a mers pe urmele lui S-Class şi a adoptat puntea spate viratoare, opţională. Sincer, pe un asemenea model ca şi C-Class mi se pare una din cele mai nenecesare dotări cu care ar fi putut să se laude acesta. O asemenea dotare eu o înţeleg fie la o limuzină mare, care devine astfel mai uşor de manevrat, fie la un model super sportiv.
Construcţia de bază a punţii spate a rămas multilink, ceea ce e bine, iar pe faţă ni se spune ceva de genul că s-a optat pentru o suspensie cu patru braţe, faţă de două anterioare, dar nu există vreo schiţă ca să vedem despre ce e vorba mai exact. La prima vedere nu sună rău. Dar s-ar putea ca patru braţe să însemne patru braţe simţitor mai subţiri în loc de braţele mari şi puternice din construcţia double wishbone anterioară.

Design exterior

Fără prima emoţie, după părerea mea. Văd maşina şi mă uit pur şi simplu neutru la ea, fără să-mi trezească vreo exclamaţie de admirare, sau să zic că vreau imediat să-mi vând C-Class-ul W205, ca să trec mai repede la W206. Poate o fi şi cazul de deprindere, dar mă îndoiesc.
Ceea ce nu-mi place e forma grilei frontale, un soi de trapez cu baza în jos, care-mi amintesc de A-Class şi de CLA. Cred că asemănarea asta îi coboară un pic statutul modelului ca percepţie vizuală.
Proporţiile generale ale maşinii, privite din profil, însă, au rămas aproape neschimbate şi asta e bine. Puntea faţă tot e deplasată la maxim spre extremitate, astfel încât motorul stă practic în spatele acesteia, contribuind la o mai bună distribuţie a greutăţii.

Design interior

Aici e preluare aproape integrală de la S-Class, doar că artificiile sunt mai multe la număr. Ecranele mare sunt acceptabile în era noastră, ba chiar necesare, mai ales că la Mercedes-Benz ele mai dau şi funcţionalităţi bune. Dar per total bordul e foarte aglomerat, cu multe elemente, fiecare cu forma lui, care nu prea sunt într-o armonie unul cu celălalt şi lipseşte un pic aerul, liniile neaglomerate, simple. Atunci când ajungi să luminezi şi gurile de ventilare ştii că ai alunecat într-un kitsch.
Butoanele de pe volan par despărţite între 3 etaje, gurile de ventilare sunt un fel de pătrat rotunjit, avem dreptunghiuri, forme rotunde, linii cu diverse unghiuri, muchii de tot soiul. Fiecare în parte — e un element admirabil. Dar toate împreună arată parcă prea aglomerat în aceste prime imagini. E exact opusul trendului actual de minimalism estetic, frumos, funcţional. Aici parcă s-a vrut totul deodată. Nu ştiu, sper că în nişte dotări speciale poţi configura poate vreo combinaţie de culori care să reducă la minim acest efect de aglomerare.
Şi la final: este noul C-Class W206 un model fascinant sau o dezamăgire?

Atunci când am testat în luna mai 2014 proaspăt-lansatul pe atunci C-Class W205, am fost fascinat de modul în care se conducea şi consistenţa lui, declarându-l încă la test drive drept unul din cele mai BUNE modele lansate de Mercedes-Benz în ultimii ani de până atunci. Acesta a fost unul din factorii care m-a făcut să încep exploatarea unui C-Class W205 de atunci şi până astăzi şi acest calificativ s-a confirmat în cea mai mare parte, C-ul fiind chiar o maşină superbă.
Mercedes-Benz W205, condus prin Moldova

Acum, C-Class W206 încă nu l-am condus şi adevăratul calificativ aş putea să-l dau abia după. Dar la prima vedere maşina asta de acum nu-mi trezeşte nici o emoţie parcă. Nu e nici o dezamăgire, dar cu siguranţă nu e nici fascinaţia aia de la prima vedere. Nu te face s-o vrei când o priveşti. Nu te inspiră să fii la volanul ei cât mai repede. Nu te face nici măcar să-i admiri designul exterior ca şi ceva super reuşit. Iar toate astea înseamnă un cuvânt: MEDIOCRITATE. Iar în zilele noastre, mediocritatea nu mai e de ajuns ca să continui o poveste de succes. Trebuie să fii grozav. Şi noul C-Class nu prea sugerează că ar fi.
Mai las însă o portiţă deschisă, pentru momentul când voi ajunge să-l conduc. Pentru că senzaţiile de condus fac o mare parte din ceea ce înseamnă C-Class W205, pentru că ingineria lui şi felul în care se simte anume ca şi consistenţă inginerească sunt mult mai preţioase. Iar acestea nu pot fi văzute doar prin poze, ele trebuie simţite pe viu. Aşa că voi spune atunci despre noua generaţie C-Class, W206, dacă mediocritatea se confirmă, sau poate dacă e un model genial, care a avut parte de un design mai puţin strălucit.
Dar tu ce părere ai de noul Mercedes-Benz C-Class şi de evoluţia pe care a adus-o acesta?
0
8,807
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!