Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Prădătorul revine: acesta este noul Ford F-150 Raptor

4 Februarie 2021 - 09:24
Denis Godorozea
Premiera acestui monstru a fost aşteptată de fanii mărcii Ford şi cei pasionaţi de pickup-uri încă din momentul premierei noii generaţii F-150 acum câteva luni. Acum americanii publică primele imagini şi informaţii despre cel mai nou Raptor, versiune demenţială care vine să recapete supremaţia în segmentul offroader-elor nebunatice. Dar va putea oare să devină un adevărat concurent pentur RAM 1500 TRX?
Ei bine, Ford oferă detalii pentru această întrebare. Cel puţin acum. Noul F-150 Raptor are sub capotă benzinarul EcoBoost V6 de 3.5 litri, fără a specifica caracteristicile motorizării, ceea ce pare a fi cea mai mare dezamăgire în cadrul premierei. În schimb, cei de la Ford susţin că viitorul şofer al acestui monstru de offroad va savura dintr-un sunet mai suculent al sistemului evacuare — cel mai melodios V6 din gama EcoBoost, zic ei! Totodată, americanii promit o colecţie de 7 regimuri de condus, care modifică setările nu doar pentru motor şi cutie, dar şi pentru modul de funcţionare a suspensiei. Dar cel mai important e că un V8 îşi va face, totuşi, apariţia, dar abia în 2022, împreună cu o versiune şi mai performantă, F-150 Raptor R, un soi de T-Rex gata să sfâşie micii raptori. Conform informaţiilor preliminare, Raptor va împrumuta unitatea V8 de la Mustang Shelby GT500, ce oferă 771 CP.
Ca şi versiunile standard F-150 de generaţie nouă, Raptor are prea multe asemănări cu predecesorul, de ai zice că accesoriile distinctive versiunii demenţiale au fost pur şi simplu ataşate de facelift-ul produs mai devreme. Deloc surprinzător, ţinând cont de cererea stabilă şi poziţia de lider pe care au cucerit-o cei de la Ford mai mulţi ani în urmă în segmentul pickup-urilor din SUA. Printre noutăţi, totuşi, se numără blocurile optice LED noi, barele cu aspect actualizat, capota, dar şi anvelopele de offroad de 35 inch, incluse standard. Opţional sunt disponibile anvelope de 37 inch.
Surprize minore au fost rezervate şi interiorului, care este aproape identic cu ceea ce poate fi văzut pe un F-150 ordinar, dar mai dotat. Diferenţele sunt dictate de volanul sport cu padele pentru schimbarea treptelor, decorul specific şi inscripţiile omniprezente "Raptor". De menţionat, că noua generaţie va fi disponibilă deocamdată doar în interpretarea cu 4 uşi SuperCrew.
Printre cele mai captivante picanterii tehnice anunţate de cei de la Ford pentru noul Raptor se numără 7 regimuri de rulare, cu setări clasice de offroad sau sport, dar şi una nouă, aparent ochită la electromobile, Trail 1-Pedal Drive care, odată activată, va permite şoferului să ruleze în mod exclusiv cu pedala acceleratorului — maşina va frâna automat atunci când şoferul nu va interacţiona cu pedala. Standard sunt incluşi numeroşi asistenţi pentru rulare în offroad, dar şi o cameră de supraveghere de 360 grade.
Americanii au dispus fortificarea platformei cu cadru dur special pentru noul Raptor. Suspensiile au fost complet modificate, înzestrate cu amortizoare Fox, iar la posterior şi-a făcut loc o suspensie cu 5 braţe. Această configuraţie va promite o absorbţie mai bună în offroad, stabilitate şi precizie la viteze mari, indiferent de tipul terenului pe care va alerga Raptoru-ul.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter