Premieră: Hyundai prezintă noul Ioniq 5, concurent pentru SUV-ul VW ID.4

23 Februarie 2021, 10:38
Denis Godorozea
Hyundai prezintă în premieră mondială primul electromobil din noua gamă Ioniq, cu indicele 5. Având o siluetă clasică de hatchback, Ioniq 5 se declară a fi un adevărat SUV, superior crossover-urilor compacte ce au cucerit majoritatea pieţelor din lume. Cu o gardă la sol generoasă şi un ampatament mai lung cu 10 cm decât la cel mai mare SUV din gama Hyundai, electromobilul nu lasă loc reproşurilor.
În materie de design Ioniq 5 se inspiră de la conceptul de acum câţiva ani Hyundai 45, ba îl copie aproape în totalitate, respectiv nu prea aduce careva surprize în acest sens. Mai captivante sunt caracteristicile acestui electromobil, or coreenii au profitat din plin din platforma modulară gândită iniţial pentru modele electrice, astfel încât Ioniq 5 uimeşte cu adevărat la capitolul parametri tehnici.
În lungime Ioniq 5 măsoară 4,635 mm, deci cam între SUV-urile Hyundai Tucson şi Santa Fe. Ampatamentul constituie, însă, 3,000 mm, cu 100 mm mai mult decât în cazul celui mai mare SUV coreean, Palisade. Acest surplus se va face simţit, fireşte, la interior, în special pentru pasagerii banchetei spate, care vor putea ajusta poziţia scaunului şi spătarului cu comenzi electrice, iar datorită platformei dedicate electromobilelor vor avea aici şi o podea plată. Tot din acest motiv Ioniq 5 oferă două spaţii de depozitare — portbagajul clasic oferă un volum standard de 531 litri, ce poate fi mărit prin mutarea banchetei spate, iar compartimentul de sub capotă aduce un spaţiu adiţional de 24 litri în cazul versiunii cu tracţiune integrală şi două motoare, sau până la 57 litri în cazul versiunii cu roţi motrice spate.
Habitaclul continuă limbajul stilistic clasic, cu un minim de comenzi pe planşa de bord, dominată de două ecrane de câte 12 inch, unul rezervat instrumentarului de bord şi cel de-al doilea — pentru sistemul multimedia. Arhitectură ochită la modelele precedente Mercedes-Benz, precum şi levierul de selectare a direcţiei de mers din spatele volanului. Elementele de control de aici sunt realizate într-un stil clasic, rotunjit, chiar şi comenzile scaunelor acţionate electric.
În Europa se anunţă iniţial două pachete de baterii, de 58 kWh în varianta de bază şi până la 72.6 kWh în interpretările de top. Coreenii promit o autonomie de până la 480 km în varianta de bază şi anunţă că electromobilul va putea fi alimentat de la surse de curent continuu cu până la 350 kW, ce vor permite încărcarea în proporţie de la 10% la 80% în doar 18 minute, sau cât ai servi o cafea. 5 minute de încărcare vor fi suficiente pentru o autonomie de 100 km.
Performanţele sunt mai puţin surprinzătoare, însă, atunci când vorbim despre versiunea de bază cu baterie de 58 kWh şi cu un singur motor electric, ce acţionează roţile posterioare. În acest caz electromobilul va pune la dispoziţia celui din spatele volanului un total de 168 CP şi 350 Nm, motorul fiind capabil să propulseze maşina până la 100 km/h în 8.5 secunde. Versiunea de mijloc va avea bateria de 72.6 kWh în tandem cu un singur motor electric, care va oferi cu 47 CP mai mult şi va putea oferi o acceleraţie de 7.4 secunde până la 100 km/h. Varianta de top cu baterie de 58 kWh, dar cu două motoare electrice şi tracţiune integrală execută acelaşi exerciţiu în 6.1 secunde, având la activ 232 CP şi 605 Nm, iar cel mai scump Ioniq 5 cu două motoare şi baterie de 72.6 kWh dezvoltă 302 CP şi accelerează în 5.2 secunde.
Lansarea comercială a noului Ioniq 5 va avea loc în cea de-a doua jumătate a acestui an, electromobilul urmând să fie disponibil simultan pe cele mai importante pieţe, inclusiv cele europene. Preţurile vor fi anunţate mai aproape de startul vânzărilor. Ulterior coreenii vor diversifica gama noului brand 100% electric cu un sedan în 2022, urmând ca în 2024 să apară un SUV de dimensiuni mai mari în raport cu Ioniq 5.
0
2,626
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!