Premieră mondială: noua generaţie Mercedes-Benz C-Class şi tot ce trebuie să ştii despre ea

23 Februarie 2021, 15:43
Denis Godorozea
Una dintre cele mai importante premiere din gama Mercedes-Benz în acest an are loc astăzi — prezentarea noii generaţii C-Class sedan W206 şi break S206. Imagini spion şi cu maşina complet decamuflată au fost publicate în mediul online pe parcursul ultimelor săptămâni, astfel încât designul sedanului nu mai este o mare enigmă — C-Class rămâne a fi un Baby S-Class, cu design inspirat de nava amiral germană. Mai captivante sunt informaţiile tehnice, în special motorizările, în contextul în care germanii au confirmat că chiar şi cea mai performantă versiune, semnată de AMG, va avea sub capotă un benzinar turbo de doar 2.0 litri.
În materie de design noul C-Class se inspiră mult de la cea mai mare limuzină din gamă, având blocuri optice cu forme similare şi linii ondulate. Iniţial va fi lansat sedanul W206 şi break-ul S206, însă ulterior gama urmează să fie suplinită cu caroseriile clasice de tip coupe şi cabrio. Voci apropiate companiei sugerează, însă, că noua generaţie C-Class va fi cea mai variată din istorie, urmând să apară şi un break cu capacităţi sporite în offroad, numit All-Terrain după exemplul lui E-Class, dar şi un coupe stilat cu 4 uşi, ce ar putea fi numit CLC.
Aşadar, cea mai interesantă parte a premierei de astăzi este gama motorizărilor, or, aceasta urma să fie destul de limitată în cazul noii generaţii C-Class, dacă e să ţinem cont de strategia de downsizing aleasă de cei din Stuttgart, până şi C 63 AMG urmând să aibă sub capotă un benzinar de 2.0 litri. În momentul premierei Mercedes-Benz anunţă un singur motor pentru C-Class W206, disponibil în două versiuni. Este vorba despre versiunile C 300 şi C 300 4MATIC, ambele de tip mild-hybrid, cum e şi în vogă acum.
C-Class va fi disponibil în Europa cu 5 motorizări pe benzină, dar şi două unităţi diesel, însă toate de tip mild-hybrid şi cu 4 cilindri. Benzinarele sunt prezentate de unităţi de 1.5 în versiunile C 180 (170 CP şi 250 Nm), C 200 şi C 200 4MATIC (204 CP şi 300 Nm), iar variantele de top C 300 şi C 300 4MATIC vor avea sub capotă benzinarul de 2.0 litri, ce livrează 258 CP şi 400 Nm.
Versiunile diesel au fost electrificate, fiind prezentate în doar două versiuni, ambele cu motor de 2.0 litri sub capotă: C 220 d şi C 300 d, cu 200 CP/440 Nm şi, respectiv, cu 265 CP/550 Nm la activ. Toate motoarele se cuplează exclusiv la cutia automată cu 9 rapoarte 9G-TRONIC Sedanul C 300 4MATIC va accelera până la 100 km/h în doar 6.0 secunde, pe când cea mai puternică versiune diesel C 300 d este chiar mai rapidă şi poate executa acelaşi exerciţiu în 5.7 secunde.
Cele mai mari surprize în gama motorizărilor vor urma ulterior, urmând să fie lansate versiuni de tip plug-in hybrid cu autonomii record în segment, iar despre ele vă vom relata într-un articol dedicat. Pe lângă motorizările inovative, germanii promit pentru C-Class noul sistem multimedia MBUX cu ecran poziţionat vertical, identic celui lansat pe S-Class, iar acesta va fi inclus standard chiar şi pe versiunile de bază. Opţional, pentru prima dată C-Class poate fi echipat cu punte spate viratoare. Suspensiile adaptive vor fi incluse standard cel puţin în versiunile de top, pe când motorizările plug-in hibride vor avea la posterior suspensii pneumatice.
Mai multe informaţii despre noua generaţie C-Class vor urma să fie dezvăluite, inclusiv cu lansarea noilor tipuri de caroserie şi cu noile motorizări. Debutul comercial pe piaţa europeană va avea loc în cursul acestui an, preţurile urmând să fie dezvăluite mai aproape de lansarea oficială. Iar acum vă invităm pe voi să ne spuneţi, ce impresii vă lasă acest nou Mercedes-Benz C-Class?
0
3,293
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!