Premieră: noua generaţie Mitsubishi Outlander. Renaşterea brandului japonez

17 Februarie 2021, 09:21
Denis Godorozea
Mitsubishi prezintă noua generaţie Outlander, a unui dintre cele mai solicitate modele din gama constructorului japonez. Precedentul SUV s-a menţinut pe linia de producţie peste 9 ani, iar noul a întârziat să vină din cauza dificultăţilor cu care s-a ciocnit constructorul în ultimii ani. Colacul de salvare a fost oferit de Nissan în 2018, când concernul nipon a achiziţionat o treime din acţiunile Mitsubishi şi l-a inclus în Alianţa cu Renault.
Designul noului Outlander nu a mai fost o enigmă de mulţi ani, or în 2016 japonezii prezentau conceptul GT-PHEV, model ce trebuia să se transforme în unul de serie, construit pe platforma originală. Noua conducere, însă, a optat pentru o platformă modulară comună cu SUV-urile din componenţa Renault-Nissan, iar astfel Outlander a migrat acum pe arhitectura CMF-C/D, pe care o împarte împreună cu întreg substratul tehnic cu noul Nissan Rogue, ce va veni pe Bătrânul Continent cu denumirea X-Trail.
Cu noua platformă Outlander a devenit simţitor mai mare în raport cu predecesorul, oferind acum mai mult spaţiu la bord, astfel încât pasagerii să nu simtă lipsă de spaţiu pe cele 3 rânduri de scaune. Dimensiunile exacte, însă, nu au fost dezvăluite încă. Planşa de bord cu ecran multimedia de 9 inch trezeşte asemănări cu noul Nissan Rogue, însă Outlander pare să adopte un limbaj stilistic maturizat şi promite materiale de calitate superioară în raport cu predecesorii.
De la Nissan au fost preluate cele mai noi sisteme de siguranţă activă, precum ansamblul ProPilot, botezat de Mitsubishi MI-Pilot Assist. Acesta include un cruise control adaptiv cu sistem de frânare automatizată de urgenţă şi menţinere a benzii de circulaţie. Dar şi la capitolul siguranţă pasivă Outlander poate surprinde cu 11 airbag-uri, pe lângă cele standard fiind prevăzute airbag-uri centrale care să protejeze pasagerii unul de celălalt într-un impact lateral, de exemplu.
Gama motorizărilor este alcătuită deocamdată dintr-un singur motor, benzinarul aspirat natural de 2.5 litri, ce vine să înlocuiască vechea unitate de 2.4 litri. Motorul se cuplează la cutia cu variaţie continuă livrată de Jatco şi, cel mai probabil, această configurare va fi disponibilă în exclusivitate în America de Nord, unde şi debutează Outlander acum. Transmisia este integrală, numită Super All-Wheel Control (S-AWC), anunţată de japonezi ceva mai devreme, dar în esenţă este o tehnologie similară cu cele folosite de Nissan.
Mai târziu japonezii vor diversifica gama motorizărilor cu versiuni de tip plug-in hybrid (PHEV) — cartea de vizită a Outlander-ului precedent. Sistemul este dezvoltat de inginerii Mitsubishi, fiind unul original, iar ulterior va fi împrumutat şi celor de la Nissan şi, probabil Renault.
Producţia noului Outlander a demarat în Japonia. Iniţial SUV-ul va fi disponibil pe piaţa americană, unde porneşte cu un preţ atractiv de 25,800 dolari. Cu apariţia versiunilor electrificate Outlander va veni şi pe celelalte pieţe, unde a fost oferit predecesorul.
0
1,473
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!