Premieră: noul Porsche 911 GT3, cel mai aventuros supercar de serie din istoria constructorului german

16 Februarie 2021, 16:34
Denis Godorozea
Porsche prezintă în premieră mondială noul 911 GT3, cea mai aventuroasă versiune de serie a supercar-ului de generaţie actuală, omologat pentru drumurile publice dar adresat în special performanţelor de circuit. Germanii au pregătit şi o listă generoasă de echipamente opţionale venite direct din lumea sporturilor cu motor, care să apropie bolidul de stradă cât mai mult de varianta de circuit 911 GT3 R sau 911 RSR.
În raport cu celelalte versiuni de stradă Porsche 911, versiunea GT3 se distinge prin elemente aerodinamice noi pe toată caroseria, dar germanii sugerează că acestea nu sunt doar nişte opere de artă care să-i atribuie bolidului o aparenţă dinamică, ci un kit ingineresc cu elemente active, migrat aici chiar de pe bolizii de circuit. Printre cele ochite la modelele sportive se numără eleronul posterior masiv, ce generază o putere de apăsare de 4 ori mai mare decât anterior în tandem cu difuzorul integrat în bara de protecţie spate.
Jantele forjate cu prindere centrală sunt parte a pachetului de reducere a greutăţii proprii a bolidului, precum şi elementele din fibră de carbon şi caroseria nouă din aliaje de oţel şi aluminiu. În consecinţă, varianta de bază Porsche 911 GT3, echipată cu cutie manuală, indică o greutate de 1,418 kg, în timp ce cutia automată PDK va adăuga aici doar 17 kg.
În goană după reducerea greutăţii, însă, germanii nu au limitat la maxim confortul interior oferit de versiunile obişnuite Porsche 911 — posesorul acestei maşini va dispune instrumentar de bord semi-digital cu două ecrane situate lateral de cadranul analogic central de turometru. Consola centrală integrează un sistem multimedia cu ecran tactil. Bineînţeles, au avut loc modificări la nivel de comenzi pentru accesarea rapidă a informaţiilor în regim de performanţe pe circuit. Opţional este disponibil pachetul Clubsport, ce include bare de siguranţă interioare, centură cu prindere în 6 puncte, un extinctor şi întrerupător pentru baterie.
Inima supercar-ului este benzinarul boxer de 4.0 litri, cu 6 cilindri, capabil să dezvolte acum 510 CP şi 470 Nm, cuplul fiind livrat în exclusivitate roţilor punţii spate care mai sunt şi viratoare acum. Cuplat la cutia automată, motorul poate propulsa maşina asta până la 100 km/h în 3.4 secunde, iar viteza de 200 km/h este atinsă în 10.8 secunde. Cu toate cele enumerate, cei de la Porsche declară mândri că noul GT3 este mai iute pe Nurburgring decât predecesorul cu 17 secunde, fiind capabil să parcurgă Iadul Verde în 6 minute şi 59.9 secunde.
0
1,121
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!