Risc de incendiu: Hyundai va înlocui bateriile a peste 82 mii electromobile

25 Februarie 2021, 18:21
Denis Godorozea
Hyundai a devenit protagonistul unei anchete ample în toamna anului trecut din cauza multiplelor cazuri de deflagraţii cu modelul Kona în versiunea sa electrică. SUV-ul electric putea lua foc fără careva motive vizibile, fără defecte exterioare, în întreaga lume fiind raportate circa 15 cazuri similare. Ancheta ulterioară a stabilit că cauza incendiilor se ascunde la interiorul bateriilor, unde a fost admis un defect de uzină.
În consecinţă, cei de la Hyundai au demarat o campanie de rechemare în service pentru 77 mii electromobile Kona în toamna anului trecut. Atunci, însă, compania a încercat să înlăture problema printr-o simplă actualizare de soft. Ei bine, soluţia nu a soluţionat problema tehnică, or în luna ianuarie a acestui an a fost înregistrată o deflagraţie la un SUV electric cu soft actualizat. În baza cazului a fost demarată o nouă anchetă cu participarea autorităţilor sud-coreene.
Ancheta a demonstrat defectul tehnic de uzină la interiorul bateriilor livrate de compania LG Chem. În consecinţă, cei de la Hyundai se văd nevoiţi să recheme în service toate cele peste 82 mii electromobile Kona comercializate în întreaga lume. De această dată în service bateria defectă va fi înlocuită în totalitate, operaţiune extrem de costisitoare în asemenea condiţii. Mai mult decât atât, campania va viza, cel mai probabil, şi hatch-urile electrice Ioniq Electric, dar şi autobuzele Elec City, toate achipate cu aceleaşi baterii, livrate de LG. De menţionat, că electromobilele KIA sunt în afara oricărui risc, chiar şi având substrat tehnic unificat cu Hyundai, or brandul utilizează baterii livrate de compania SK Innovation.
Campania de rechemare în service îi va costa pe cei de la Hyundai, conform estimărilor, peste 900 milioane dolari americani. Acum reprezentanţii constructorului auto poartă convorbiri cu cei de la LG Chem pentru a acoperi parţial cheltuielile, iar culmea este că furnizorul de baterii neagă complicitatea şi defectul, sugerând că deflagraţiile au loc doar din cauza soft-ului de origine Hyundai. Respectiv, campania de rechemare va demara abia după ce vor fi finalizate convorbirile şi se va ajunge la un numitor comun, iar până atunci posesorii electromobilelor Kona sunt îndemnaţi să încarce bateriile în proporţie de cel mult 90% şi să nu apeleze la surse de încărcare rapidă.
0
524
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!