Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

TS Compressor, Corolla de existenţa căreia nu ai bănuit! Hot-hatch extrem de rar, cu peste 200 CP

9 Februarie 2021 - 09:31
Denis Godorozea
Cea de-a noua generaţie Toyota Corolla (E120/130) s-a bucurat de un deosebit succes pe toate pieţele unde a fost prezentă, după care a ajuns printre cele mai populare modele din segment în ţara noastră, dar pe la apusul carierei sale. Nu vom greşi, dacă vom numi această generaţie Corolla una iconică, poate la fel cum sunt percepute sportivele de talia modelului Supra, însă chiar şi printre fanii înrăiţi ai mărcii japoneze prea puţini cunosc că cu acest model japonezii au încercat să se lanseze în segmentul sportivelor cu tracţiune faţă, să păşească pe teritoriul dominat acum de Honda Civic Type R şi Volkswagen Golf GTI.
Corolla de a noua generaţie a debutat în premieră în 2001, urmând ca în 2005 să beneficieze de un facelift de mijloc de carieră. În acelaşi an, toamna, a debutat şi cea mai performantă versiune Corolla din acei ani, produsă într-un număr extrem de limitat, doar circa un an de zile. Este vorba despre versiunea T-Sport Compressor, care în acei ani oferea putere mai multă, decât principalii săi concurenţi.
La baza celei mai performante versiuni a stat varianta T-Sport, care avea sub capotă benzinarul de 1.8 litri, ce dezvolta 192 CP şi 180 Nm cuplu maxim. Comparativ cu această versiune a motorului aspirat natural, varianta Compressor, cum sugerează şi denumirea, a fost echipată cu un compresor, ce majora puterea unităţii 2ZZ-GE până la 225 CP şi 230 Nm. Acest surplus i-a permis hatch-ului să îmbunătăţească timpul de acceleraţie în exerciţiul 0-100 km/h de la 8.4 secunde în cazul T-Sport, până la 6.8 secunde în cazul Compressor. Viteza maximă se limita la 235 km/h, incredibil pentru o Corolla din acei ani, nu?
Dar fireşte, modificările pe care le-a adus T-Sport Compressor nu se limitau strict la compartimentul de sub capotă. Hatch-ul avea o suspensie modificată cu gardă la sol micşorată şi centru de greutate coborât cu 15 mm, caracteristici ce se făceau imediat resimţite în mişcare. În materie de design exterior, versiunile de performanţă de top puteau fi distinse printr-un kit aerodinamic mai agresiv, cu incizii de aer mărite, două terminaţii cu tobe generoase pentru sistemul de evacuare, eleron montat pe partea de sus a hayonului, dar şi jante de 17 ţoli incluse standard.
Cel mai probabil, în Moldova nu veţi putea găsi vreun exemplar Corolla T-Sport Compressor, or până şi în Europa am reuşit să identificăm doar 3 automobile scoase în vânzare, toate cu parcurs de peste 120 mii, de peste 200 mii kilometri. Preţurile în Europa pornesc de la 8,000 euro, iar marea întrebare e dacă merită ele aceşti bani. Voi ce credeţi?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter