Top 5 cele mai populare maşini plug-in hybrid cu parcurs în Moldova

12 Februarie 2021, 08:29
Denis Godorozea
Numărul automobilelor cu sisteme de propulsie de tip plug-in hybrid este în continuă creştere în contextul popularităţii lor la nivel mondial, ofertei tot mai mari în diverse segmente, dar şi datorită avantajelor pe care le oferă aceste automobile. Comparativ cu un automobil hibrid clasic, cele de tip plug-in hybrid (PHEV) oferă o baterie cu o capacitate mai mare, ceea ce le oferă posibilitatea utilizatorilor să ruleze pe distanţe mai mari în regim 100% electric, iar asta are şi un impact benefic asupra consumului mediu de combustibil. Totodată, PHEV-urile sunt deobicei ceva mai performante.
Ca deobicei, pentru a identifica cele mai atractive oferte, în studiul nostru am impus câteva limite fireşti, precum vârsta de cel mult 7 ani a vehiculului vizat, parcurs de cel mult 150,000 kilometri, dar şi un preţ maxim de 20,000 euro. Aşadar, care sunt TOP 5 cele mai răspândite PHEV-uri rulate în ţara noastră la momentul actual?

Chevrolet Volt
Ca şi majoritatea concurenţilor din acest top, Chevrolet Volt ajunge în Moldova doar pe cale neoficială, fiind importat din SUA. Sedanul de dimensiunile lui Chevrolet Cruze a fost importat o perioadă anumită şi în Europa, însă aici General Motors miza mai mult pe colegul său de platformă, Opel Ampera.
Volt este echipat cu un benzinar de 1.4 litri, acompaniat de un motor electric, ce transmit cuplul pe puntea faţă prin intermediul unei cutii cu variaţie continuă. Doar motorul electric oferă un cuplu maxim de 320 Nm, pe când performanţele benzinarului sunt simţitor mai limitate, acesta având un rol de range extender, menit să încarce bateria de 17.1 kWh. În această ipostază, americanii promiteau o autonomie electrică de până la 60 kilometri, în funcţie de versiune, pe când consumul într-un regim hibrid de rulare constituie circa 5.5 litri. Fireşte, Volt poate parcurge pe distanţe scurte doar în regim electric, în cazul în care are acces la priză.

Preţurile pentru Chevrolet Volt pornesc pe piaţa automobilelor rulate de la aproximativ 9,500 euro, dar unele exemplare pot costa şi peste 12,000 euro, în funcţie de anul de producţie, parcurs şi nivel de echipare.

Ford C-Max
Acest monovolum compact a devenit anterior protagonistul unui top similar, în care vizam automobilele rulate cu sisteme hibride clasice din ţara noastră, or C-Max a devenit destul de popular în ultimii ani în ţara noastră, pe când Ford a renunţat la acest model. Da, pe lângă motorizările clasice hibride, C-Max oferă şi un sistem electrificat ce poate fi alimentat de la priză.
În acest caz C-Max utilizează un benzinar de 2.0 litri, dar are o baterie simţitor mai mică decât concurentul precedent, de 7.6 kWh. Respectiv, în condiţii apropiate de cele ideale constructorul declară o autonomie electrică de până la 30 km. Într-un scenariu optimist, monovolumul consumă 3.5 litri de benzină, potrivit producătorului, însă într-un regim real consumul ar fi cu 1.5 sau chiar 2 litri mai mare.

C-Max porneşte de la un preţ de circa 9,500 euro în ţara noastră, însă ca şi în cazul lui Volt, acesta poate varia cu până la o mie de euro în funcţie de versiune şi starea tehnică a maşinii.

Ford Fusion
Cel mai mare sedan din topul nostru de astăzi, Ford Fusion este şi cea mai populară ofertă în segmentul PHEV-urilor rulate din ţara noastră, ca şi celelalte modele — importat din SUA. Fusion utilizează un sistem de propulsie asemănător cu C-Max, având un benzinar de 2.0 litri acompaniat de un motor electric, ce livrează în tandem 195 CP. Versiunile actualizate dispun de un motor electric şi mai puternic, de altfel.
Bateria în cazul lui Fusion este similară cu cea oferită pentru C-Max, cu aceeaşi capacitate de 7.6 kWh, oferind cam acelaşi nivel de autonomie electrică şi, respectiv, un consum mediu declarat de circa 3.5 litri de benzină. Însă în viaţa reală cifrele vor fi ceva mai mari.

Preţurile pentru un Fusion PHEV rulat în ţara noastră pornesc de la circa 10,000 euro pentru o maşină produsă în 2014. O versiune mai nouă, facelift, va indica un preţ de circa 14,000 euro, în funcţie de stare şi nivel de dotări.

Mitsubishi Outlander PHEV
Modelul nipon va fi, probabil, cel mai interesant din hibridele plug-in analizate de noi astăzi, ca fiind cel mai practic, spaţios şi... un SUV! Cu care te poţi aventura mai departe de zonele urbane unde se termină asfaltul. Dar aceste avantaje, de rând cu preţul relativ accesibil de achiziţie, vin la pachet cu câteva limitări evidente şi simţitoare, precum calitatea materialelor la bord, izolarea fonică şi un substrat tehnic înapoiat.
Outlander în versiunea sa alimentată la priză are la bază un benzinar aspirat natural de 2.0 litri, acompaniat de două motoare electrice, dintre care unul este situat pe puntea spate şi transmite cuplul direct roţilor posterioare în cadrul sistemului de tracţiune integrală electrică.

Mitsubishi Outlander PHEV porneşte în ţara noastră de la aproximativ 12,500 euro.

Toyota Prius Plug-In Hybrid/Prime
Fireşte, un top al maşinilor hibride clasice, fie alimentate la priză, nu poate exista fără acest model, or anume japonezii au reuşit performanţa să lanseze cel mai popular model electrificat din lume, sinonim al mobilităţii hibride. În timp, Prius a dat naştere unei game variate de modele, ca formă şi conţinut, iar începând cu generaţia precedentă Prius a fost disponibil şi în varianta Plug-In Hybrid, numită în SUA şi Prime.
În cifre, cele două generaţii Prius oferă sisteme de propulsie foarte apropiate, ce au la bază benzinarul aspirat natural de 1.8 litri, acompaniat de sistemul electric ce transmit în tandem cuplul pe puntea faţă. Generaţia precedentă Prius Plug-In Hybrid promite o autonomie electrică de până la 25 km graţie bateriei de 8.8 kWh, pe când consumul declarat constituie doar 2.1 litri, dar într-un regim de exploatare real atinge cam 4 litri la 100 km parcurşi, fără a încărca la priză. În ţara noastră versiunea alimentată la priză a generaţiei precedente porneşte de la 10,000 euro.
Prius Prime a apărut pentru prima dată în 2016 cu un sistem de propulsie actualizat, datorită căruia japonezii au promis un consum mediu în regim mixt de doar 1.6 litri! Totodată, Prime-ul a beneficiat de un design mai arătos, chiar şi în raport cu varianta clasică Prius Hybrid. Prius Prime are un preţ de cel puţin 16,000 euro în Moldova, iar această diferenţă de preţ se datorează nu doar anului de producţie ceva mai nou, ci şi avansului tehnic şi nivelului de echipare mult mai avansat în raport cu generaţiile precedente.
0
5,761
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!