Tunerii de la dAHLer transformă versiunea hibridă BMW Seria 7 într-un bolid mai puternic decât M3

15 Februarie 2021, 18:34
Denis Godorozea
BMW Seria 7 nu a avut niciodată vreo versiune de serie de performanţă cu adevăratul ADN al diviziei M. De altfel, în condiţiile contemporane, sedanul de top, cel mai probabil, nu se va alege cu indicele M7 la care visează fanii, dar şi viitoarele sportive bavareze urmează să trăiască metamorfoze cruciale, migrând la sisteme de propulsie electrificate. Cum ar putea arăta un bolid de performanţă bavarez, dar cu inimă semi-electrică, şi-au imaginat cei de la dAHLer.
Tunerii elveţieni au ales să-şi creeze propriul monstru în baza versiunii plug-in hybrid BMW 745Le xDrive, ce combină benzinarul de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie cu un motor electric. În mod normal, când părăseşte porţile uzinei, acest BMW hibrid oferă la activ un total de 394 CP şi 600 Nm, caracteristici incredibile pentru o limuzină de talia Seriei 7, care promite să consume doar circa 2 litri de benzină. Dar cei de la dAHLer au putut stoarce şi mai mult din acest sistem.
De fapt, substratul electrificat al maşinii a rămas intact, iar maeştrii elveţieni au pus mâna doar pe benzinarul de sub capotă. Standard motorul termic dezvoltă 286 CP şi 450 Nm, iar cu upgrade-ul oferit de dAHLer puterea creşte până la 408 CP şi 600 Nm, iar în tandem cu motorul electric sistemul este capabil să genereze 521 CP şi 865 Nm, deci mai mult decât oferă proaspătul sedan M3 Competition, care are sub capotă tot un benzinar turbo de 3.0 litri — 510 CP şi 580 Nm. Din nefericire, cei de la dAHLer nu au dezvăluit şi caracteristicile dinamice ale monstrului lor, dar cert este că într-o cursă cu M3 acesta va rămâne în urmă, chiar şi având mai multă putere şi cuplu.
Afară de modificările aplicate unităţii de propulsie, tunerii elveţieni oferă un kit de suspensii cu gardă la sol redusă şi un sistem de evacuare modificat, din oţel, capabil să genereze un sunet mai suculent în raport cu hibrida obişnuită. În materie de design exterior acest BMW Seria 7 nu abundă cu elemente aerodinamice sofisticate ci menţine stilul clasic, dar va putea fi destins datorită nuanţei speciale de caroserie şi jantelor originale de 22 ţoli.
0
1,146
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!