Ucrainenii i-au reparat unui spaniol o Tesla Model S distrusă, cu 20 mii euro în loc de 71 mii

9 Februarie 2021, 19:45
Ilie Toma
Europa de Est are meseriaşi buni în reparaţia automobilelor şi dincolo de zeflemeaua care-şi are locul uneori, această afirmaţie e cât se poate de adevărată. Meşteri buni sunt, există şi service-uri foarte experimentate în ceea ce fac, iar ucrainenii în ultimii ani au avansat incredibil de mult în repararea a tot soiul de maşini electrice. Aşa că azi multe service-uri din Ucraina fac reparaţii pe care nu le va face nici un producător prin service-ul său oficial. Spre exemplu, repară celule separate de baterii şi nu neapărat schimbă tot setul de baterii.
Povestea unui spaniol înflăcărat de modele electrice este foarte curioasă, în acest sens. Îi spune Rafael de Mestre şi e proprietarul unei Tesla Model S, dar totodată e şi organizator a câtorva competiţii de distanţă lungă cu maşini electrice, o mare parte din competiţiile gândite de el având loc în Germania sau având ca punct de start şi final Germania. Într-un cuvânt, e un mare entuziast de electromobilitate şi încearcă să adune în jurul său alţi entuziaşti, cu care să facă lucruri inedite.
Această Tesla Model S P85 Signature a sa, despre care vorbim azi, se află în mâinile Rafael de prin 2012, ea participând în mai multe tururi de-ale sale, adeseori condusă de el în rol de safety car. Aşadar, maşina a adunat deja o conotaţie istorică formidabilă. Însă un moment de neatenţie şi ghinion din vara trecută a schimbat mersul lucrurilor pentru Rafael.
La 15 iulie 2020, pe la ora 03:35 dimineaţa, Rafael conducea Tesla sa pe un drum naţional din Germania şi una din curbe a fost prea strânsă pentru viteza pe care o avea Tesla, aşa că maşina a ajuns pe acostament, izbindu-se cu putere de o barieră de protecţie. În urma impactului puternic, toate airbag-urile au sărit, iar maşina a primit câteva deformări substanţiale, inclusiv de structură. Rafael părea să fie bine, dar era blocat în maşină. Fiind conştient, a apelat chiar el serviciile de urgenţă, care l-au descarcerat. La locul accidentului din Germania au venit 52 de pompieri, de frica izbucnirii vreunui incendiu la electromobilul său. Din fericire maşina nu a luat foc, iar în mâinile medicilor Rafael a avut nevoie doar de îngrijiri medicale superficiale. Maşina îl protejase. Ea, însă, părea a fi o daună totală sigură.
După accident, Rafael a văzut toată scara distrugerii pe care o suferise Tesla sa, însă îşi dorea s-o restabilească. Nefiind un om foarte avut, acesta a lansat şi o campanie de crowfunding pentru a aduna bani pentru restabilirea ei sau pentru a cumpăra o maşină înlocuitoare identică, promiţând publicului că va alege cea mai raţională variantă.
A mers la un centru de reparaţii din Germania, unde rugase să i se facă o estimare a costurilor. Iar fanii Tesla ştiu deja că marca americană are o mare problemă cu furnizarea pieselor de schimb — aproape totul fiind imposibil de cumpărat în mod normal, de la producător. Aşa că cei care repară caută de obicei piese de la alte exemplare donatoare.
Service-ul german i-a înmânat estimarea de reparaţie: 71,000 euro! Atât trebuia să coste repararea acestei maşini în Germania şi fireşte, nimeni nu s-ar fi încumetat să plătească asemenea bani pe o Tesla din 2012, care nu valorează atât nici când e în stare impecabilă. Asta ar fi însemnat declararea ei drept daună totală — un final logic şi aşteptat.
Dar Rafael a mai căutat soluţii şi a găsit un service din oraşul Odesa din Ucraina, care i-a estimat de la distanţă, pe baza video-urilor şi pozelor, că îi poate repara Tesla cu un cost de aproximativ 20 de mii euro! Iar atunci când spaniolul a comparat 20 de mii faţă de 71 de mii — alegerea era evidentă.
A căutat în Germania un trailer şi o companie a ales să-l susţină, oferindu-i un Sprinter cu remorcă, pentru a-şi transporta Tesla sa spre Ucraina. Aşa că în scurt timp Tesla era pe trailer, iar Rafael urca la volan pentru a face aproape 2,500 km spre Odessa. A traversat şi România şi chiar Republica Moldova în partea de sud, pentru a intra într-un final în Ucraina. Toată această drumeţie a avut loc în luna august 2020.
Când a ajuns la service-ul din Odesa, i s-a reconfirmat că maşina poate fi reparată, după ce a fost desfăcută pentru a se vedea întreg tabloul. Lovitura fusese gravă, dar reparabilă. Aşa că din septembrie până azi, service-ul din Odesa i-a restabilit Tesla lui Rafael, iar acum câteva zile i-au înmânat oficial maşina spaniolului, într-un soi de eveniment solemn! Bugetul fusese respectat şi, cel mai important, Tesla e acum perfect funcţională, având puse pe ea înapoi toate airbag-urile, toate sistemele de siguranţă. Aceste componente au fost preluate de la alte maşini donatoare, însă sunt perfect funcţionale, declară atât service-ul ucrainean, cât şi Rafalel.
Rafael şi Tesla sa restabilită, la prezentarea din Ucraina de acum câteva zile

Aşa că acum Tesla veterană a călătoriilor electrică a reînviat datorită ucrainenilor, la un cost de 3.5 ori mai mic decât ar fi făcut-o în Germania. Mai mult ca atât, Rafael promite să plece cu Tesla sa în cel mai grandios tur electric pe care-l planifică în viitor, sperând să facă şi înconjurul lumii cu această maşină!
0
71,580
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!