Această Alpina B11 E32 e o bijuterie valoroasă şi la un sfert de milion de kilometri parcurşi

27 Martie 2021, 19:32
Ilie Toma
Puţine sunt maşinile despre care să poţi spune că-şi păstrează o valoare înaltă a preţului şi la un peste un sfert de milion de kilometri parcurşi. Dar exemplarele clasice Alpina sunt atât de adorate, încât adeseori cifra de pe odometru pare să nu conteze foarte mult. Cumpărătorii se lasă convinşi mai degrabă de un aspect îngrijit şi o stare mecanică ce denotă grija corectă din partea proprietarilor anteriori, aşa că şi maşini cu parcurs foarte mare ajung să fie vânate de colecţionari.
Se pare că e exact şi cazul acestui exemplar de Alpina B11 din generaţia E32, scoasă la vânzare în Polonia. Maşina asta e fabricată în 1988, adică 33 de ani în urmă, şi are azi pe odometru tocmai 255,000 km parcurşi, dar e suficient să o privim un pic mai îndelung, sau să ne amintim un pic de istorie, ca să înţelegem de ce e vândută oricum ca un model de colecţie.
Maşina asta se bazează pe BMW Seria 7 din generaţie E32, iar Alpina, a avut la acea vreme trei interpretări create pe baza lui E32 — B11 cu motor de 3.5 litri, B11 cu motor 4.0 litri şi B12 cu motor de 5.0 litri. Ceea ce vedem noi aici e prima interpretare — B11 cu motorul de 3.5 litri.
Versiunea asta a fost anunţată de Alpina în anul 1987, dar la început motorul de 3.5 litri venea de sub capota modelelor Alpina pe bază de E30 şi E38. În 1988 cei de la Alpina cu făcut trecerea la motorul folosit şi pe E34. Acesta livra 258 CP din cei 3.5 litri ai săi şi putea fi putea fi cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte sau la una automată cu 4 trepte.
Iar maşina despre care vorbim noi azi că a fost scoasă la vânzare la Polonia e una fabricată în 1988, aşa că are motorul de 258 CP sub capotă. Puterea acestuia îi asigura o accelerare de la.0 la 100 km/h de 7.6 secunde şi o viteză maximă de 245 km/h.

Şi pentru că Alpina adora în acele timpuri să-şi limiteze producţia tuturor versiunilor la un număr mic de exemplare, asemenea Alpina B11 3.5 s-au produs între anii 1987 şi 1993 doar în sumă totală de 332 de unităţi! Deci numai 332 de asemenea exemplare s-au produs în total în istorie! Mai mult ca atât, Alpina păstrează datele fiecărei din cele 332 de maşini comandate, care pot fi accesate şi azi de către orice proprietar actual, iar proprietarul polonez menţionează că din toate exemplarele, numai acesta a fost comandat în culoarea roşie Burgundrot metalic, pe care o are maşina asta! Deci, e un unicat garantat!
Şi exemplarul ăsta pare cu adevărat excelent păstrat din punct de vedere tehnic şi estetic. Avem menţionările proprietarului despre istoria documentată şi păstrarea în garaj, ba chiar şi obsesia de a nu ieşi niciodată pe timp de iarnă sau timp urât a tuturor proprietarilor săi de până acum, dar, la 255 mii km parcurşi toate astea ar putea conta mai puţin decât o inspecţie directă a maşinii.
Oricum, maşina pare a fi cu adevărat într-o condiţie superbă, iar asta se referă şi la habitaclul ei, care şi-a păstrat o prospeţime uimitoare pentru sfertul de milion de kilometri de pe odometru! Deci, da, Alpina asta e o bijuterie şi la 33 de ani de la fabricare, şi la un sfert de milion alergaţi în plăcere din momentul în care a ieşit din uzină!
Iar bijuteria asta costă azi 19,000 euro. O fi mult pentru o maşină cu asemenea cifre pe odometru, dar imediat ce îţi aminteşti că e o Alpina, imediat ce te uiţi la câte asemenea maşini au fost produse în istorie şi la starea acestui exemplar, brusc preţul pare a fi unul extrem de atractiv!
Tu ce crezi, îşi merită această bijuterie bavareză banii ceruţi pe ea?
0
3,672
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!