Acesta e Force Traveller, microbuzul bazat pe clasicul Mercedes T1, care se mai produce şi azi

10 Martie 2021, 13:19
Ilie Toma
Unele vehicule sunt atât de reuşite şi durabile, încât e pur şi simplu păcat să fie pensionate, pentru că există nenumărate locuri în lume unde ele ar fi în continuare la mare căutare. Microbuzele Mercedes-Benz din seria T1, cunoscute pe meleagurile noastre mai mult sub numele versiunilor gen 208D, 209D, 309D, etc, au fost tocmai un asemenea model genial de durabil, de practic, de simplu şi de îndrăgit.
În gama Mercedes-Benz ele au stat în producţie vreme de aproape 20 de ani şi au făcut istorie, până când au fost înlocuite în 1995 de Sprinter. Dar deja mai multe companii din alte ţări reuşiseră în ultimii ani de producţie să-i convingă pe cei de la Mercedes-Benz să le permită producţia unor versiuni locale, simplificate, ale legendarelor microbuze. Aşa a fost lansat în 1987 şi acest Force Traveller în India, pe atunci cu un alt aspect şi cu o altă denumire, dar între timp a evoluat la acest aspect, oarecum mai modernizat. Substratul său tehnic, însă, e acelaşi — de Mercedes-Benz T1!
Dacă-l privim pe lateral putem recunoaşte forma caroseriei clasice a microbuzului Mercedes-Benz, de la uşi până la geamuri şi acoperiş. Au rămas la fel şi construcţiile suspensiilor şi a platformei tehnice, doar că producţia lor are în India, evident. Chiar şi habitaclul e aproape identic, inclusiv forma planşei de bord, doar forma volanului fiind alta. Desigur, la interior nu se regăseşte nicăieri vreun logo Mercedes-Benz, dar compania indiană se mândreşte şi azi cu faptul că acest microbuz e construit pe legendarul model, aşa că nici nu ascunde cumva asta.
La gama de motoare Force Traveller n-a putut prelua toate motoarele de la Mercedes-Benz, că ar fi fost prea scump de produs. Aşa că s-a limitat la un motor de 2.6 litri, pe care l-a adaptat ca să existe atât versiune diesel, cât şi una cu gaz natural comprimat. Între timp, versiunea CNG a fost eliminată, iar cea diesel a fost perfecţionată pentru a deveni şi mai puternică. Versiunea diesel de azi a motorului livrează 115 CP şi 350 Nm, suficient cât să-i redea microbuzului indian un dinamism decent. Motorul e cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte.
În India versiunile adaptate pe transport pasageri, cu geamuri şi locuri fixate, dar şi aer condiţionat inclus la bord, costă cam pe la 12,500 euro, în dependenţă de oraşe. Dar există şi versiuni panel van, destinate strict transportului de mărfuri, care au aceeaşi platformă tehnică şi acelaşi motor de 2.6 litri, care costă aproape în jumătate, pe la 7,900 euro!
Deci, e clar e de ce aceste microbuze vor fi încă mult timp în cerere în aceste ţări ale lumii. Şi asta nu e neapărat ceva rău, or, modelele astea chiar au fost reuşite şi dacă azi un asemenea Mercedes-Benz reconfigurat poate fi vândut cu 7,900 euro în condiţie de nou, cu 3 ani garanţie şi cu promisiunea unei durabilităţi bune în timp, noi zicem că e ceva curios şi admirabil!
0
3,351
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!