Are motor V6 sub capotă şi doar 29 mii km parcurşi: o bijuterie de Mercedes-Benz C-Class W203, scos la vânzare în Germania

8 Martie 2021, 13:56
Ilie Toma
Despre acest Mercedes-Benz C-Class aproape c-am putea spune că e o capsulă a timpului descoperită în Germania, dar noţiunea de capsulă noi o folosim pentru maşinile care au stat cumva conservate mult timp, nemişcate, pentru a fi decopertate mai târziu. Aceste Mercedes-Benz, însă, a fost întotdeauna activ şi în mişcare, cu vizite regulate la service, dar cu un tempou de exploatare într-atât de lejer, încât azi a ajuns să aibă pe bord doar 29,700 km!
Dar maşina asta e o bijuterie nu doar datorită cifrei de pe odometru. Ea reprezintă filosofia a cum se făcea o achiziţie de Mercedes-Benz nu cu foarte mult timp în urmă. C-Class-ul ăsta W203 e fabricat în 2004, deci avem abia 17 ani de când el a fost livrat primului şi unicului său proprietar german, care-l deţine şi azi.
Maşina a fost aleasă într-o motorizare de cilindree mare, dar aspirată natural şi relaxată — C240. Sub capotă e un V6 de 2.6 litri, cu numele de cod M112, cu câte 3 valve per cilindru, aşa cum le plăcea celor de la Mercedes-Benz să facă în anii 1990, iar motorul ăsta din acel deceniu îşi trage originea. Ei bine, pe C240 el livra 170 CP şi 240 Nm şi era cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte, iar în cele timpuri o cutie manuală încă era o normalitate pe asemenea maşini. De fapt, şi azi germanii încă mai preferă în număr mare cutiile manuale.
Ei bine, acest C-Class nu era foarte rapid, accelerând de la 0 la 100 km/ în 9.2 secunde şi fiind capabil să atingă o viteză maximă de 235 km/h. Dar mult mai mult conta că toate aceste acceleraţii se realizau cu sunet dulce de motor V6 sub capotă!
Pe lângă asta, exemplarul despre care vorbim a fost şi generos echipat pe atunci, cu un interior bej, tapisat în întregime cu piele, cu scaune faţă încălzite, sistem de climatizare automată, scaune faţă cu ajustări electrice şi multe alte chestiuţe sofisticate ce făceau maşina asta să pară elegantă şi nobilă. La ziua de azi, existe câteva cute pe scaune ce ne-ar putea duce cu gândul la a fi suspicioşi dacă parcursul de 29 mii km e adevărat sau nu, dar adevărul e că la tapiseriile de piele de pe C-Class aceste cute apar foarte repede, în primii 15-20 mii km, după care de obicei rămân fără a evolua sute de mii de km.
Partea frumoasă care vine să ne convingă că cifra de pe odometru e absolut veridică sunt documentările vizitelor la service, făcute cu o sfinţenie admirabilă. Aşadar, maşina a fost înmatriculată în septembrie 2004 prima dată, iar prima vizită la service s-a făcut la nici doi ani, în iulie 2006, la 7,846 km parcurşi. Peste alţi aproape doi ani, în mai 2008, a avut loc următoarea vizită la 13,374 km. Încă doi ani fără două luni şi neamţul merge, ca ceasul, din nou la service, în martie 2010, la 16,821 km. Următorul service s-a făcut mai repede, în august 2011, la 19,020 km, însă cel ulterior a fost peste exact doi ani, în august 2013, la 22,092 km. O nouă vizită a urmat în decembrie 2014, la 23,749 km, iar o alta în aprilie 2016, la 24,114 km. În fine, ultimele două vizite au fost făcute în august 2017 la 25,141 km şi în martie 2019 la 26,432 km. Deci, ar cam fi timpul unei noi deserviri tehnice, că s-au împlinit iar doi ani.
Mercedesul pare să aibă vreo două mici zgârâieturi pe bara de protecţie spate, dar nu pare nimic grav. Oricum, noi zicem că acest C-Class ar putea fi adevărată descoperire pentru cineva care a avut poate vreodată această generaţie şi ar vrea să guste din nou dintr-o bijuterie proaspătă, cu doar 29 de mii km parcurşi. Iar faptul că maşina a fost întotdeauna într-o minimă mişcare ar trebui să garanteze o longevitate şi mai bună mai departe. Ah, da cât costă? Cât crezi că ar costa un asemenea C-Class cu V6 sub capotă, păstrat într-o asemenea stare până azi?
Ei bine, exemplarul ăsta a fost scos la vânzare în Germania cu exact 9,800 euro. Vârsta nu foarte mare nu-i permite încă să ceară preţuri aplicabile clasicelor tinere. Dar asta nu înseamnă că e mai puţină atractivă maşina, nu-i aşa?
0
10,338
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!