Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Bijuteria cu motor V12: un rar BMW 850 Ci, în stare de showroom, e bavarezul perfect de colecţie

18 Martie 2021 - 19:44
Ilie Toma
Modelul ăsta BMW a fost în producţie până în anul 1999, dar pare într-atât de extravagant şi special, încât aproape oricine ar fi de acord că-şi merită deja statutul de model de colecţie. Designul său unic şi totodată în stilul veritabil al BMW-urilor vremii, îndrăzneala acestui model de a fi altfel şi totodată superlativ, soluţiile inginereşti care ne par şi azi fascinante — toate i-au redat lui BMW Seria 8 E31 un statut de maşină de cult. Şi e una deopotrivă admirată atât de fanii BMW, cât şi de fanii oricăror altor mărci, care apreciază pur şi simplu cele mai geniale maşini.
Producţia lui BMW Seria 8 a început în anul 1990, iar modelul a mers pe trendul popular al acelor vremuri de a adopta faruri pliabile. Pentru BMW nu era prima experienţă de acest gen, însă, or, până şi M1 a avut asemenea faruri când ele încă nu erau un trend atât de răspândit. Lui BMW Seria 8, însă, soluţia i-a permis să adopte o siluetă mai sportivă, mai aerodinamică şi totodată foarte conturată în muchiile sale.
Şi maşina asta e debutat doar cu motoare mari, de top. Era un model fără compromis, pentru care nici măcar un motor cu 6 cilindri în linie nu era considerat drept suficient. Aşa că întâi şi-a făcut apariţia sub capotă motorul V12 de 5.0 litri, iar mai apoi a fost urmat de un V8 de 4.0 litri. În timp, V8-ul a fost înlocuit cu unul mai nou de 4.4 litri, iar V12-ele — cu noul motor M73B54 de 5.4 litri. Ei bine, noi vorbim azi tocmai de o asemenea bijuterie cu motor V12 de 5.4 litri, motorizare care în anul său de producţie purta numele 850 Ci.
Motorul ăsta V12 de 5.4 litri, de sub capotă, dezvolta 326 CP şi 490 Nm! Cu asemenea parametri, acest BMW accelera de la 0 la 100 km/h în numai 6.3 secunde! Viteza maximă era limitată electronic la 250 km/h, pentru că altfel coupe-ul ăsta ar fi alergat mult mai rapid de atât!
Maşina asta a fost fabricată în anul 1998, fiind înmatriculată la 12 ianuarie 1999, în Elveţia. Fusese comandată într-o culoare extrem de rară, din seria BMW Individual, numită Fjord Grau, iar motorul său de 5.4 litri era cuplat la o cutie de viteze automată, cu 5 trepte. Deşi motorizarea 850 Ci s-a produs între 1992 şi 1999, în total s-au produs doar 1,218 automobile cu acest propulsor sub capotă! Deci, îţi dai seama ce bijuterie rară e ea, iar din cele 1,218 maşini — şi mai puţine sunt cu cutie automată. Apropo, numărul total de exemplare BMW Seria 8 E31 produse în istorie e puţin peste de 30 mii de unităţi, sau 30,603 dacă e să fim mai exacţi! Deci, exclusivitate garantată!
Exemplarul elveţian de care vorbim azi a beneficiat de dotări superlative, aşa cum i se cuvinea unui asemenea model BMW. Interiorul maşinii e tapisat cu piele gri, scaunele au încălzire, nu lipseşte nici un sistem de climatizare, bineînţeles, iar pe deasupra e prezent şi un sistem audio de top.
Partea şi mai fascinantă e că BMW-ul ăsta arată şi azi de parcă abia ar fi ieşit din showroom, atât la aspectul exterior, cât şi interior sau la starea sa tehnică! Şi nu e de mirare, pentru că bijuteria asta de BMW Seria 8 850 Ci a adunat în cei 22 de ani de exploatare elveţiană doar 75,043 km! Iar la cât de consistent a fost construit acest model, în tandem cu istoria sa de exploatare, maşina asta chiar e o bijuterie în stare de showroom!
Vorbind de exploatare elveţiană, acesta e din nou cazul cu întreaga istorie documentată pe parcursul exploatării. În anul 2000 — maşina avea 18,416 km parcurşi, în 2001 — puţin peste 25,000 km, iar în 2004 — aproape 37 mii km pe bord. În următorii 5 ani, către anul 2009, cifra de pe odometru a crescut la 52,873 km, iar în anul 2016 maşina a fost vândută de primul proprietar actualului.
Aşadar, azi, cu puţin peste 75,000 km la bord şi o condiţie impecabilă, acest BMW 850 Ci are şansele de a fi unul din cele mai aproape de condiţia de nou din câte există în lume!
Şi la cât de savuros e acest model, la cât de tare îi va creşte valoarea în timp, noi zicem că bavarezul acesta e probabil unul din cele mai atractive BMW-uri de colecţie spre care poţi ţinti azi.
Modelul ăsta încă nici n-a împlinit 30 de ani, dar deja are statut de legendă, iar în lumina faptului că asemenea maşini pur şi simplu nu se vor mai produce vreodată de o asemenea manieră, peste 10-20 de ani maşina asta ar putea valora sute de mii de euro şi mai mult. Iar să cumperi azi o Seria 8 850 Ci atât de aproape de condiţia de nouă, îţi permite şi s-o savurezi din când în când la superlativ, dar şi să-i menţii valoarea ei pentru mult timp înainte, fără investiţii majore adăugătoare pe restaurări. Aici ai nevoie doar de a-i asigura mentenanţa corectă şi documentată mai departe. Şi să te bucuri de visul împlinit, pe care-l ştii că ai în garaj, iar din când în când îl vei scoate, să savurezi unul din cele mai speciale BMW-uri produse vreodată!
Ne-a luat valul cu maşina asta, pentru că abundă în emoţie. Şi tocmai asta e partea ei cea mai frumoasă. O maşină căreia emoţia nu-i va seca niciodată. Cât costă, totuşi, acest exemplar scos la vânzare acum în Elveţia? Oh, la cât de specială e, preţul e absolut decent — de 38,000 franci elveţieni, adică sub 35,000 euro, dar vânzarea propriu-zisă va avea loc la o licitaţie peste o săptămână şi dacă se vor găsi mai mulţi doritori să lupte pentru ea, preţul final ar mai putea creşte uşor.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter