Bijuteria modernă de colecţie: cine a cumpărat cândva un Lexus LFA îl poate vinde deja la preţ dublu

1 Martie 2021, 21:09
Ilie Toma
Atunci când se lansează unele maşini cu adevărat geniale, despre care e clar de la bun început că vor deveni exemplare de colecţie, unii se întreabă cât timp vor trebui să le ţină proprietarii lor până a putea să le vândă mai scump şi a putea scoate un profit din ele. Şi apoi, dacă e o maşină scumpă, şi profitul trebuie să fie pe măsură, or doar câteva procente peste preţul de achiziţie nu vor adeveri efortul de păstrare a unei maşini atât de speciale.
Ei bine, una din maşinile din epoca modernă care e gata să-şi recompenseze deja proprietarii este Lexus LFA. Vă amintiţi de acel supercar genial nipon, cu motor V10 aspirat natural, de 4.8 litri, care putea fi turat uşor până la 9,000 rpm? Propulsorul scotea 560 CP şi 480 Nm, dar mai fascinant era cum îi scotea, cât de exaltant era condusul acestui supercar! O maşină genială în fiecare mic detaliu al său, pe care am putea s-o numim, probabil, drept cea mai glorioasă produsă de Lexus vreodată!
Ei bine, atunci când s-a lansat acest model, cei de la Lexus au anunţat că vor produce strict 500 de unităţi, iar fiecare dintre ele urma să coste cam 368,000 euro, cu mici variaţii în unele ţări, în funcţie de taxe. În Moldova, la un moment dat, dealer-ul Lexus de atunci anunţase că taxele mai favorabile ar permite vânzarea supercar-ului cu 290,000 euro, dar bineînţeles nimeni din conaţionalii noştri n-a mai ajuns să cumpere unul.
Lexus LFA nu s-a lansat chiar atât de demult, de fapt. A fost arătat în anul 2009 la salonul auto de la Tokyo şi pus în producţie în anul 2010, cele 500 de exemplare fiind produse în decurs de aproape doi ani. Şi oricine ajungea să-l conducă se declara iremediabil îndrăgostit de acest model nipon. Supercar-ul avea motor poziţionat între axul faţă şi celula habitaclului, iar tracţiunea era doar pe puntea spate. Şi fără nici un launch control, cum se practică azi, Lexus LFA accelera de la 0 la 100 km/h în numai 3.7 secunde, atingând o viteză maximă de 326 km/h, adică peste 200 mile la oră! Ai înţeles, deci, Lexus LFA a fost o maşină profund genială, o bijuteriei a geniului ingineresc cum nu mai existat de la sistarea producţiei sale până azi; cel puţin Lexus nu a mai produs un model de aceeaşi exclusivitate şi performanţă.
Aşadar, 500 de oameni au apucat să cumpere asemenea bijuterii. Şi cu cât credeţi că se vând azi prin lume aceste rare exemplare de Lexus LFA? Fiind doar 500 produse, e firesc că foarte puţine sunt scoase din când la vânzare. Dar partea frumoasă e că, deşi au trecut doar 10 ani de la producţia acestei maşini, preţurile de azi ale exemplarelor de Lexus LFA sunt cel puţin duble, şi asta fără a avea 0 km la bord!
În Marea Britanie, spre exemplu, se vinde un Lexus LFA din 2011, cu volan pe dreapta (imaginile cu Lexusul argintiu, pe fundal alb de studiou din acest articol), care are parcurse 6,381 mile, deci echivalentul a cca 10,270 km. Din cele 500 de LFA produse, apropo, doar 198 au fost cu volan pe dreapta, iar de obicei maşinile de colecţie cu volan pe dreapta costă un pic mai puţin decât cele cu volan pe stânga, întrucât piaţa de distribuţie e mai mică. Necăutând la asta, acest exemplar de Lexus LFA se vinde cu peste 750,000 dolari SUA, adică vreo 625,000 euro!
Şi acest vehicul a vizitat în mod regulat service-urile oficiale, pentru inspecţii şi deserviri, chiar dacă a parcurs atât de puţini km. Are înregistrate vizite la 101 km, 2,229 km, 5,666 km, 7,120 km, 7,830 km, 8,969 km şi 9,631 km — o dată la doi ani la început apoi o dată pe an.
Foto: Lexus LFA cu volan pe dreapta, vândut acum în Marea Britanie

În Olanda se vinde un alt Lexus LFA, cu volan pe stânga, de culoare roşie, ce pretinde a avea 1,930 km la bord şi care are un preţ identic de 625,000 euro, dar o istorie cu mai puţine inspecţii tehnice.
Foto: Lexus LFA vândut în Olanda

Un alt LFA cu volan pe stânga se vinde în Marea Britanie şi are doar 717 km pe odometru, dar trebuie să amintim că toate exemplarele Lexus LFA erau livrate cu 500 km parcurşi, pentru că primii 500 km îi făceau piloţii de teste la uzină drept verificare de calitate. Aşadar, acesta proprietar a mers doar 217 km cu ea, având şi el o istorie minuţioasă de conservate şi mentenanţă tehnică. Exemplarul său costă şi mai mult — 745,000 euro!
Foto: Lexus LFA cu volan pe stânga, vândut în Marea Britanie

Şi, în fine, cel mai scump Lexus LFA pare să se vândă în Germania, fiind vorba de un exemplar cu doar 600 km pe odometru. Adică proprietarul a mers doar 100 km de când îl deţine! Şi maşina aia costă 800,000 euro!
Aşadar, câteva lucruri simple devin foarte clare. Cine a cumpărat prin 2011-2013 un Lexus LFA nou, cu sume cuprinse între 300 şi 370 mii euro, păi azi, după numai vreo 10 ani îl poate deja vinde la preţ dublu, scoţând un profit frumos. Dar partea cea mai intrigantă e că adevăraţii colecţionari cu bătaie lungă nu se grăbesc să-l vândă! Şi e clar de ce, nu? Dacă după numai 10 ani un Lexus LFA ajunge să coste deja atât, îţi imaginezi cât va costa el peste încă 10 sau 20, în epoca în care modelele AMG au motoare de 2 litri şi trag după ele 200 kg de baterii? Maşina asta va fi exprimarea unei perioade de aur, a unui moment de vârf al ingineriei mecanice, când performanţa şi experienţa inginerilor era în apogeu, fără a fi suprimaţi de birocraţie şi tendinţe de downsizing. Nu ştim dacă Lexus va mai scoate vreodată asemenea modele geniale. Dar ăsta cu siguranţă va fi unul din cele mai căutate modele de colecţie pentru minim vreo 30-50 de ani înainte!
Şi, ca să ne amintim cu toţii frumos de acest model genial, am inclus mai jos review-ul celor de la Top Gear de pe vremea când acest Lexus LFA abia se lansase!
0
2,338
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!