Cele mai fascinante modele din istoria Mercedes-Benz, lansate cândva în luni de martie în Geneva

21 Martie 2021, 08:49
Ilie Toma
Anul 2021 e al doilea an consecutiv în care aproape toate saloanele auto au fost anulate, iar în cazul Europei, e şi al doilea an consecutiv în care salonul auto de la Geneva nu mai are loc, ba chiar încă e sub semnul întrebării faptul dacă acesta va mai putea reveni vreodată. În lumina acestor evenimente, se pare că pe cei de la sediul central Mercedes-Benz i-a apucat nostalgia după vremurile de aur şi au vrut să ne amintească despre câteva din cele mai fascinante modele din istoria lor, care foloseau prilejul Genevei şi al lunii martie, pentru a se lansa. Şi ce mai, trebuie să fim de acord că cei de la Mercedes-Benz au avut multe asemenea lansări notorii, despre care acum ne e plăcut tuturor să ne amintim!
În anul 1961, spre exemplu, în luna martie la Geneva se lansa unul din cele mai frumoase modele Mercedes-Benz produse vreodată, care e astăzi şi unul din cele mai căutate modele de colecţie, la preţuri de sute de mii de euro, iar uneori şi peste 1 milion. E vorba de Mercedes-Benz 220 SE Coupe din seria W111, model care a fost urmat în toamna aceluiaşi an şi de versiunea decapotabilă şi care a ajuns a sta în producţie tocmai 11 ani compleţi!
Coupe-ul era bazat tehnic pe sedanul din aceeaşi serie, dar caroseria era cu 8 cm mai coborâtă, aşa că în esenţă aproape toate piesele erau diferite, iar maşina şi-a asigurat o identitate proprie de design. Motorul de 2.2 litri de sub capotă avea 6 cilindri în linie şi dezvolta 120 CP, dar ulterior Mercedes-Benz a îmbogăţit oferta de propulsoare şi cu unităţi V8!
În anul 1991 un alt model legendar şi-a făcut debutul la Geneva, un model pe care noi, pe meleagurile noastre, am reuşit să-l îndrăgim şi mai mult. E vorba de legendarul Mercedes-Benz S-Class din Seria W140, model a cărui dezvoltare costase la acea vreme 1 miliard de dolari. Tot acest model debutase şi cu primul motor V12 din istoria Mercedes-Benz, sub capota versiunii 600 SE, motor care dezvolta tocmai 408 CP!
În anul 1996, tot la Geneva, Mercedes-Benz lansa primul C-Class Estate din istorie, sau, aşa cum i se spune corect la Mercedes-Benz — C-Class T-Modell, unde T vine de la turism şi transportare. E vorba de C-Class-ul din generaţia W202, iar break-ul era lansat la tocmai 3 ani distanţă de sedan.
Modelul şi-a câştiga popularitate imediat, însă, iar asta i-a făcut pe cei de la Mercedes-Benz să ofere repede toate condimentele de pe sedan şi pe break. Spre exemplu, în 1997 a fost lansată versiunea C 43 AMG pentru break, care venea cu un V8 imens sub capotă, de 4.3 litri, care scotea 306 CP! Picanteriile nu s-au oprit aici, însă. În 1998 germanii au lansat şi break-ul C 55 AMG, V8-ul căruia scotea 347 CP! În 1998!
Tot în anul 1996, în acelaşi moment cu primul C-Class break, Mercedes-Benz a prezentat la Geneva şi E-Class T-Modell din generaţia W210, doar că aici era vorba de o continuare a tradiţiei de break-uri E-Class, pornite de W123 şi duse mai departe de W124. Noul E-Class W210 oferea un spaţiu aproape incredibil, de până la 1,975 litri cu scaunele rabatate, iar gama de motoare posibile ajungea chiar din start până la 279 CP. La ceva timp distanţă, în 1998, a urmat şi break-ul E 55 AMG, care scotea 354 CP!
Care dintre aceste modele legendare e preferatul tău?
0
2,918
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!