Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Crossover Jeep pe baza Peugeot 2008. Dar ce va avea maşina asta în comun cu offroader-ele americane?

1 Martie 2021 - 16:23
Denis Godorozea
Când au început să apară primele zvonuri despre fuziunea PSA Peugeot Citroen şi FIAT Chrysler Automobiles se vehicula că cel mai mult din această afacere vor avea de câştigat brandurile din componenţa concernului italiano-american. Or, faimoşii constructori din cadrul FCA au cam rămas în urma concurenţilor europeni şi americani în materie de tehnologii electrificate, or până în prezent cei mai mulţi dintre ei nu oferă electromobile sau măcar modele plug-in hibride. Ei bine, fuziunea cu concernul francez le-a deschis brandurilor FCA accesul spre platforme sofisticate de ultimă generaţie, dar puţini dintre noi anticipa vreo simbioză dintre compactele Peugeot şi... Jeep!
Ei bine, o reorientare spre segmentul SUV-urilor compacte a fost aşteptată pentru un constructor de SUV-uri care nu a avut vreodată în gamă un sedan, break sau hatchback. De altfel, Jeep a păşit în acest segment de mai mulţi ani, cu modelul Renegade, însă această maşină a fost creată pe o platformă dezvoltată de FCA, cu un sistem de tracţiune integrală din cele clasice. În componenţa Stellantis, însă, Jeep se va distanţa de concepţia sa clasică şi mai mult, urmând să lanseze un model pe platformă cu tracţiune faţă, care nu oferă vreo posibilitate de a livra cuplul spre roţile posterioare prin transmisie. Aşadar, cel mai compact Jeep va prelua platforma CMP şi va fi o rudă apropiată de Peugeot 2008. Ei bine, ce tangenţe va avea acest Jeep cu Wrangler, pe lângă numele şi emblema propriu-zisă?
Deşi nu a trecut prea mult timp de la fuziunea şi formarea concernului Stellantis, noul model Jeep va marca debutul comercial aproximativ într-un an, urmând să intre pe linia de producţie în vara anului viitor. Modelul, denumirea căruia nu a fost definită încă, va prelua întreaga gamă de motorizări de la Peugeot, inclusiv cele clasice cu combustie internă, ceea ce înseamnă că interpretările de bază vor avea tracţiune pe puntea faţă. Versiuni cu tracţiune integrală vor exista, însă doar în cadrul sistemelor hibride de propulsie, roţile posterioare fiind puse în mişcare de motoare electrice. Un soi de 4xe ca la alte modele Jeep, doar că cu substrat tehnic francez.
SUV-ul compact Jeep va fi printre primele modele din portofoliile brandurilor fostului FCA care abia urmează să inundeze pieţele europene. În următorii ani vom asista la o unificare pe scară largă în sânul Stellantis, platformele celor de la Peugeot urmând să fie utilizate de branduri precum Alfa Romeo, Lancia şi FIAT, cel puţin. Ulterior, de ce nu, aceste tehnologii ar putea fi distribuite şi peste ocean, unde să concureze cu modelele americane ca Peugeot-uri îmbrăcate în haine de Chrysler şi Dodge.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter