Honda a lansat prima maşină autonomă din lume: permite oficial să nu te implici în condus

5 Martie 2021, 09:18
Denis Godorozea
Honda a lansat oficial primul automobil de serie cu sistemul de pilot automat Sensing Elite. Tehnologia de condus autonom de nivelul III conform clasificării SAE va fi disponibilă pe sedanurile Legend, comercializate în Japonia, însă deocamdată într-o serie extrem de limitată, la doar 100 unităţi. În schimb, japonezii susţin că sunt primii în lume, care au lansat un sistem ce permite oficial şoferului să nu să se implice în procesul de condus.
Aşadar, nivelul III de autonomie conform sistemului SAE prevede un condus complet automatizat în diverse condiţii, în mediu urban şi extra urban, însă şoferul are în continuare misiunea de a interveni prompt pentru a prelua controlul volanului în situaţii imprevizibile şi de urgenţă. Respectiv, şoferul are permisiunea să nu să se implice în procesul de condus, dar este obligat să monitorizeze cum funcţionează sistemul şi este singurul responsabil în cazul unui eventual accident rutier. Nivelul IV nu prevede nici măcar implicarea şoferului în situaţii de urgenţă, însă aceste sisteme nu sunt capabile să ruleze în toate condiţiile de drum. Nivelul superior V este complet automatizat, indiferent de condiţii, iar aceste maşini pot fi lipsite în totalitate de vreun volan şi pedale.
Primele informaţii despre Honda Legend Sensing Elite au apărut în vara anului trecut, când autorităţile nipone au autorizat exploatarea sistemului pe drumurile publice, deci au permis oficial şoferilor acestor maşini să nu menţină volanul atunci când automobilul se află în mişcare cu pilotul automat inclus. Sistemul dezvoltat de Honda poate rula independent în mediu urban şi în afara oraşului, iar în ambuteiaje cel din spatele volanului are să lase condusul pe seama pilotului automat în totalitate. Ei bine, în condiţii normale de condus sistemul va monitoriza, totuşi, atenţia şoferului şi-l va atenţiona să urmărească traficul şi condiţiile din jurul automobilului.
Ansamblul Sensing Elite include şi un cruise control adaptiv Traffic Jam, fiind înarmat cu o cameră de supraveghere inteligentă, 5 radare şi 5 lidare, fiind conectat şi cu sistemul de navigaţie. Curios este că odată cu activarea pilotului automat, automobilul va notifica despre acest lucru şi ceilalţi participanţi la trafic, prin activarea unor indicatoare LED de culoare albastră în faţa şi în posteriorul maşinii.
Honda Legend cu sistemul Sensing Elite poate fi numită o maşină de colecţie, de altfel. La etapa iniţială japonezii planifică să lanseze în producţia de serie doar 100 sedanuri, şi toate vor fi simţitor mai scumpe în raport cu versiunile standard Legend. În Japonia sedanul obişnuit costă circa 67 mii dolari americani, pe când varianta de top cu pilot automat indică un preţ usturător de 102 mii dolari americani. Ei bine, de menţionat că Legend este nava amiral Honda în Japonia, derivată din sedanurile premium Acura, comercializate pe piaţa nord-americană.
0
597
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!