Jeep vrea să concureze cu Range Rover? Americanii lansează noile Wagoneer şi Grand Wagoneer

11 Martie 2021, 12:05
Denis Godorozea
Jeep lansează noile generaţii pentru cele mai mari SUV-uri din gamă, noile Wagoneer şi Grand Wagoneer. Create după reţeta tipică americană, aceste fiare imense vor surclasa chiar şi actualul Cadillac Escalade la capitolul dimensiuni, iar preţurile ating cifre comparabile cu versiunile luxoase ale lui Range Rover. De altfel, noile modele pot răsfăţa cu cele mai noi tehnologii din portofoliul Stellantis şi lux deosebit la bord.
În materie de design noile Wagoneer seamănă mult cu Grand Cherokee L, însă aceste offroader-e au beneficiat de o platforma cu cadru dur, preluată de la pickup-urile RAM, şi sunt simţitor mai mari. Cel mai mare Wagoneer atinge în lungime 5,435 mm, ampatamentul constituind 3,124 mm, deci e mai mare chiar şi în raport cu actualul Cadillac Escalade. Ei bine, Cadillac dispune de o versiune cu ampatament mărit în topul ofertelor, pe când Wagoneer şi Grand Wagoneer au aceleaşi dimensiuni, diferenţa fiind făcută de nivelul de echipare, or versiunea cu prefixul Grand este simţitor mai luxoasă decât cele standard.
Wagoneer dispune standard de o suspensie pneumatică activă, care pe lângă confortul suprem în parcurgerea denivelărilor va facilita şi accesul la bord, micşorând garda la sol la îmbarcare/debarcare, dar şi la viteze mari pe şosea pentru stabilitate sporită. În regim de offroad, însă, suspensia poate majora garda la sol până la 256 mm, standard aceasta constituind 210 mm într-un regim de rulare urban.
Sub capota noului Wagoneer se va situa din start un singur motor pe benzină. Este vorba despre unitatea monstruoasă V8 Hemi de 5.7 litri, ce dezvoltă 397 CP şi 548 Nm. Nu e cea mai performantă interpretare a acestui motor, dar putem anticipa că Jeep va profita la maxim din gama disponibilă pe Dodge, iar în curând Wagoneer se va putea lăuda cu puteri de peste 500 cai. Fireşte, motorul se cuplează exclusiv la o cutie automată, în acest caz una clasică cu 8 rapoarte. Standard Wagoneer are tracţiune pe puntea spate, tipic american, iar opţional este oferită şi tracţiunea integrală, disponibilă în trei interpretări în funcţie de preferinţe, cea de top fiind mai capabilă în offroad.
Grand Wagoneer, fiind mai scump, surprinde din start cu benzinarul V8 Hemi de 6.4 litri, ce oferă la activ 477 CP şi 617 Nm. Şi în acest caz, cel mai probabil, este vorba despre o motorizare incipientă de lansare. Grand Wagoneer are aceeaşi cutie automată cu 8 trepte, dar standard şi tracţiunea integrală. Fiind mai puternic, Grand Wagoneer nu oferă aceeaşi capacitate de tractare — remorci de până la 4,470 kg, pe când Wagoneer poate tracta greutăţi de peste 4.5 tone.
Standard ambele versiuni vor răsfăţa posesorii cu habitaclu tapisat cu piele, instrumentar de bord digital de 10.3 inch în cazul Wagoneer şi 12.3 inch în cadrul Grand-ului. Sistemul multimedia UConnect 5 este integrat într-un corp cu ecran de 10.1 inch la Wagoneer şi unul de 12 inch la Grand Wagoneer. Versiunea luxoasă dispune de un ecran adiţional integrat în planşa de bord şi dedicat pasagerului faţă. Per total, în acest caz, Grand Wagoneer va avea încorporate 4 ecrane în planşa de bord (cel de-al patrulea pentru sistemul de climatizare), iar asta fără tabletele prevăzute pentru pasagerii spate.
Fără plăţi adiţionale sunt incluse sistemele de siguranţă activă, precum cel de frânare automatizată de urgenţă, iar opţional americanii vor oferi ansamblul Active Driving Assist, sistem de pilot automat independent pentru şosea, care va permite şoferului să nu menţină volanul în mers.
Noile Wagoneer şi Grand Wagoneer vor rămâne, cel mai probabil, destinate în exclusivitate pieţei americane. Livrările în SUA vor demara în vara acestui an. Jeep Wagoneer porneşte de la 59,995 dolari americani, pe când versiunea luxoasă Grand Wagoneer va costa cel puţin 88,995 dolari. Din start americanii anunţă o interpretare de top cu toate opţionalele incluse şi decor original pe exterior, finisat de jantele de 22 inch, care costă 100,995 dolari.
0
2,404
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!