Mercedes-AMG prezintă noul sistem hibrid de propulsie, ce va sta la baza noilor GT 73 şi C 63

31 Martie 2021, 11:34
Denis Godorozea
Mercedes-AMG a prezentat publicului noul sistem plug-in hybrid de propulsie, dedicat viitoarelor versiuni de top Mercedes-Benz. Printre primele modele care vor beneficia de noua generaţie de sisteme hibride vor fi modelele AMG GT 73 şi C-Class C 63 W206, ce a debutat de curând în versiunile de serie cu emblema Mercedes-Benz. Tehnologia maeştrilor din Affalterbach va da naştere, însă, unei game complete de sportive hibride, or sistemul dezvoltat este unul modular şi poate fi modificat fără prea mari dificultăţi pentru a fi integrat într-un model complet diferit.
De regulă, electrificarea este menită să reducă din nivelul de emisii şi consumul de combustibil pentru o eficienţă maximă. Ei bine, hibridele Mercedes-AMG vor fi şi ele mai eficiente, însă menirea lor primordială este de a oferi performanţe şi mai bune, decât anterior. Cu acest scop germanii au apelat şi la ajutorul experţilor din Formula 1 şi Mercedes-AMG Petronas F1. În consecinţă, hypercar-ul Mercedes-AMG One, un supercar omologat pentru drumurile publice, va avea tehnologii aproape identice cu cele utilizate în Formula 1. Dar şi mai interesant pare fi sistemul dezvoltat pentru maşinile de serie, totuşi, ce-şi va face apariţia pe AMG GT şi C 63.
La primele etape, arhitectura hibridă dezvoltată de Mercedes-AMG va putea fi combinată cu două motoare termice, fiind vorba despre o unitate cu 8 cilindri, cel mai probabil benzinarul turbo V8 de 4.0 litri, dar şi o unitate cu 4 cilindri în linie, respectiv motorul promis pentru viitorul Mercedes-AMG C 63. În funcţie de model şi versiune, hibridele semnate de AMG vor avea un motor electric, situat pe puntea spate şi conectat direct cu roţile posterioare prin intermediul unei transmisii cu 2 trepte. Dar în anumite condiţii, până şi cuplul motorului electric posterior va putea fi livrat în faţă.
În funcţie de versiune, motorul electric livrează până la 204 CP şi 320 Nm. În paralel, roţile punţii spate vor fi acţionate de motorul termic prin intermediul cutiei automate AMG Speedshift MCT-9G cu 9 rapoarte. Pe lângă cele menţionate, inginerii Mercedes-AMG au reuşit să optimizeze distribuţia maselor prin depozitarea bateriilor sistemului hibrid la posteriorul maşinii. Bateria are o capacitate de 6.1 kWh şi aduce o greutate adiţională de 89 kg.
Cele mai performante sportive cu noul sistem AMG Performance Hybrid, deci cele cu V8 sub capotă, vor oferi la activ un total de peste 815 CP şi 1,000 Nm, astfel încât bolidul de stradă să fie capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 3 secunde. La rândul său, viitorul C 63 cu motor de 2.0 litri va fi capabil de peste 650 CP, putere generată în tandem cu motorul electric posterior.
0
448
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!