Mercedesul G-Class opulent, care s-a vrut Rolls-Royce, dar pe care nu vrea nimeni să-l cumpere

21 Martie 2021, 19:27
Ilie Toma
Multe companii de tuning şi-au cam pierdut busola în ultima vreme şi continuă să lanseze uneori nişte ciudăţenii de maşini pe care nu le mai vrea nimeni. Pandemia a schimbat rapid contextul lumii, iar acum până şi şeicii care aruncau cândva bani pe tot soiul de maşini aurite nu se prea grăbesc s-o facă, pur şi simplu pentru că opulenţa şi afişarea luxului lucios de la o poştă a devenit de prost gust. Iar cazul maşinii de azi e unul ce ilustrează perfect această ţintire greşită a unei companii germane de tuning.
Mercedes-ul ăsta G-Class a fost lansat cu mare tam-tam în a doua jumătate a anului 2020 de către compania germană Hofele — un atelier ce reuşea altă dată să-şi vândă propusele opulente, în stil de Mansory. Iar când s-au apucat de creat acest G-Class, tunerii germani pare să se fi întrecut pe ei înşişi şi au creat un superlativ al opulenţei aproape respingătoare, ca să nu mai spunem de lipsă de prea mare sens şi relevanţă.
Au luat la bază un G-Class G500, cu motor V8 de 4.0 litri şi 422 CP şi 610 Nm şi i-au modificat caroseria aşa cum parcă niciodată nimeni n-a cerut-o la G-Class, dar tunerii s-au gândit că treaba asta va prinde. Au creat uşi în still de Rolls-Royce, adică au făcut ca portierele spate să se deschidă invers.
Mai apoi, au vopsit caroseria în două tonuri, care să elogieze modelele ultra-luxoase. Partea penibilă e că tunerii nici nu s-au chinuit să aleagă mai inspirat nuanţele, ci au vopsit partea inferioară a maşinii cu vopsea luată direct de la Rolls-Royce, numită Black Crystal, iar partea de sus e o vopsea luată de la Bentley, numită Tungsten Grey! Cu alte cuvinte, cumperi un Mercedes, şi ai jumătate de maşină vopsită ca Rolls-Royce, iar cealaltă — ca Bentley. Şi ideea asta ar trebui cumva să te mulţumească, probabil, gândindu-te că ai dat o lovitură şmecheră?
Şi pentru că toată aberaţia asta trebuie neapărat însoţită de mult crom, din belşug, cei de la Hofele par să fi angajat vreun tinichigiu din cei ce fac scurgeri lucioase la case, or, anume aşa pare lucrată grila aia super lucioasă a radiatorului. Iar ea e continuată mai jos de tot felul de linii şi elemente cromate, care aproape că astupă fundalul barei de protecţie.
Jantele uriaşe sunt la fel de lucioase, lucesc mânerere, lucesc şi liniile mediane, iar la spate toată roata de rezervă a fost învelită într-un înveliş lucios. Până şi întreg griul din partea superioară a caroseriei pare o continuare a acestei ambianţe lucioase ca staniolul bomboanelor Bucuria.
Ei bine, şi dacă tot s-au pus nişte uşi de Rolls-Royce în spate, s-au montat acolo şi două tronuri în loc de bancheta normală, doar că acele două tronuri au cam consumat tot spaţiul disponibil. Aici lucrurile s-au făcut ceva mai uniton, mai alb, aşa că totul nu mai e chiar atât de respingător.
Şi, fireşte, nimeni n-a umblat la partea mecanică, motorul şi cutia rămânând absolut standard. Pentru că asemenea ateliere nu se complică cu ingineria, opulenţa vizuală e specialitatea lor.
Aşadar, cei de la Hofele au creat cu mare tam-tam acest G-Class şi l-au prezentat lumii în 2020. Doar că de atunci şi până astăzi exemplarul ăsta de prezentare a fost primul şi unicul produs. Nimeni nu l-a cumpărat nici pe acesta, şi nici alte exemplare n-au fost comandate. Lunile au trecut, dar G-Class-ul opulent nu şi-a găsit nici un cumpărător. Preţul lui afişat iniţial era de circa 420,000 euro, iar alţi clienţi care şi-ar fi dorit ceva similar ar fi putut ajunge la şi mai mulţi bani, dacă şi-ar fi bifat mai multe opţiuni. Azi acest G-Class se vinde deja cu „preţ redus” de 392,700 euro, iar dacă îl cumpără cineva din afara Germaniei preţul fără tva ar fi de 330,000 euro.
Şi partea şi mai nostimă e că acest exemplar, din cauza insuccesului lui s-a transformat în singurul produs, iar astfel cei care-l vând, îşi aburesc potenţialii clienţi cu faptul că acesta e 1 OF 1, adică produs unicat. În acelaşi timp, cei de la Hofele zic că ar putea totuşi să mai producă asemenea G-Class-uri, însă doar la comandă fermă. Aşa că opulenţa asta de G-Class va rămâne 1 OF 1 până când se va mai găsi vreun om în lume, poate, să mai comande o asemenea maşină. Până atunci, de s-ar vinde măcar acest prim şi unic exemplar!
Una e clar, acest Mercedes-Benz G-Class cu uşi de Rolls-Royce şi vopsea de Bentley şi Rolls-Royce s-a dovedit a fi un mare eşec pentru creatorii săi!
0
5,223
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!