Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Modelul AMG dat uitării: Mitsubishi Debonair V 3000 Royal AMG

29 Martie 2021 - 21:48
Ilie Toma
Cu toţii ştim ce e AMG şi ce bijuterii creează pe baza modelelor Mercedes-Benz. Dar foarte puţini ştiu că, înainte să devină oficial subsidiară a celor de la Mercedes-Benz, atelierul AMG şi-a permis deliciul de a da curs unor provocări de modificare şi a modelelor altor mărci. Iar ceea ce vedem aici e un Mitsubishi modificat oficial de AMG, chiar la cererea japonezilor! Da, da, deşi azi pare de neconceput, au existat vremuri în care pe de o parte, Mitsubishi a avut curajul de a merge la AMG, iar AMG a avut libertatea de a meşteri la un model Mitsubishi!
Modelul ăsta, Mitsubishi Debonair, s-a produs în trei generaţii în Japonia, doar pentru Japonia, iar atunci când a fost arătată lumii prima sa generaţie, în 1963, a fost apreciat drept unul din primele sedanuri cu tentă de lux, produse în Japonia vreodată. Producţia a demarat în 1964, iar acea primă generaţie s-a produs peste 20 de ani, până în 1986. Nu era foarte mare în dimensiuni din cauza reglementărilor din Japonia, şi a avut motoare de 2.0 litri şi 2.6 litri, însă tracţiunea era pe puntea spate.
Foto: prima generaţie Mitsubishi Debonair

În 1986, s-a lansat şi cea de-a doua generaţie, modificată radical. Erau cu totul alte timpuri şi Mitsubishi a creat un model absolut nou, dar totodată l-a trecut la o platformă cu tracţiune faţă şi motoare montate transversal. Modelul a avea şi un propulsor de 2.0 litri, dar accentul a fost pus pe instalarea primului motor V6, de 3.0 litri, din gama Mitsubishi. Iar motorizările cu propulsor V6 aveau şi inscripţia V pe ele, numindu-se oficial Debonair V.
Foto: cea de-a doua generaţie Mitsubishi Debonair, în versiune Debonair V

Existau câteva ipostaze ale motorului V6. Prima era aspirată natural şi livra doar 150 CP, apoi în 1989 a fost actualizată la 155 CP. Tot în 1989 a apărut şi o versiune cu 24 valve, de 200 CP, care a fost ulterior actualizată la 210 CP, în 1991. Puterea era transmisă, aşa cum spuneam, punţii faţă, printr-o cutie automată cu 4 trepte.
Foto: interiorul versiunii standard Mitsubishi Debonair

Ei bine, şi la scurt timp de la lansarea celei de-a doua generaţii Debonair, cei de la Mitsubishi s-au gândit să-i abordeze pe cei de la AMG, pentru a le modifica acest model de top al lor, care se vindea tot numai în Japonia.
Şi ce crezi că au făcut cei de la AMG din Debonair? Vreo modificare substanţială la motor, cutie, suspensie? Ba bine că nu! Toate astea ar fi fost posibile, dar un motor mai puternic de 200 CP, care să-şi dea toată puterea pe puntea faţă, n-ar fi rezultat în performanţe corecte, iar ca să se ajungă la o reţetă potrivită, ar fi trebuit de modificat prea mult în acest model. Aşa că japonezii le-au comandat celor de la AMG într-un final doar modificări estetice.
Dar, japonezii şi-au dorit o maşină cu aspect cool, semnată de AMG, pe care s-o poată vinde cu mare mândrie în patria lor, or, în acei ani japonezii bogaţi erau deja în mare căutare de modele germane foarte speciale, pe care şi le cumpărau chiar şi cu volan pe stânga şi le puneau la păstrare în garajele lor de colecţie.
Aşa că cei de la AMG anume asta au făcut — kit-uri de caroserie care i-au conferit sportivitate acestui model. Ba chiar au fost create două versiuni — una cu lungime standard şi alta cu 150 mm mai lungă, ca un fel de Long. Iar cei de la Mitsubishi au vrut atât de mult să-i accentueze statutul ierarhic de vârf al acestei creaţii AMG, încât au numit-o Debonair V 3000 Royal AMG!
Interiorul maşinii era în cea mai luxoasă ipostază posibilă, consola de bord şi volan erau pline de butoane rectangulare ca-n filme SF. Dotările de lux nu lipseau nici ele — spre exemplu până şi bancheta spate era reglabilă, iar în cotiera acesteia existau comenzi pentru sistemul audio şi sistemul de climatizare. Cu adevărat regeşte, ce mai, ca să justifice numele de Royal!
Sub capotă, însă, se regăsea acelaşi V6 standard de 200 CP, înlocuit apoi cu versiunea sa de 210 CP. Totuşi, modelul ăsta a făcut adevărate furori pe piaţa japoneză atunci când a fost lansat! Cât făceau doar logo-urile AMG pe el şi mândria că acest model s-a născut în urma unei colaborări între o marcă niponă şi o renumită casă de tuning germană, specializată în modificarea modelelor Mercedes-Benz! Aşa că la el acasă, în Japonia, acest Mitsubishi Debonair V 3000 Royal AMG şi-a făcut efectul dorit. În afara Japoniei, însă, puţină lume a auzit de acest model ciudat, sau de faptul că AMG şi-a adus contribuţia la el.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter