Noua încercare de a concura cu triada germană: KIA prezintă în detalii noua limuzină K8

23 Martie 2021, 16:02
Denis Godorozea
KIA a dezvăluit oficial în cadrul premierei din Coreea de Sud noul sedan K8, care vine să înlocuiască simultan modelul K7/Cadenza, comercializat pe piaţa domestică şi în America de Nord. Coreenii şi-au dorit o nouă imagine pentru sedanul lor executiv, o concepţie mai apropiată de segmentul premium, motiv din care i-au atribuit succesorului un nou indice. Dar să vedem cu ce anume îşi propune acest sedan să atragă cumpărătorii triadei germane.
Ei bine, în esenţă concepţia predecesorilor nu a suferit prea mari schimbări, cel puţin din punct de vedere tehnic — KIA nu a îndrăznit să construiască acest model pe platforma cu roţi motrice spate din portofoliul concernului Hyundai, optând pentru arhitectura clasică cu tracţiune faţă şi motor amplasat transversial, cea integrală fiind inclusă opţional. Configuraţia nu pare prea promiţătoare, în special în raport cu concurenţii premium germani, însă coreenii promit mai multă plăcere şi precizie în volan datorită servodirecţiei R-MDPS incluse aici standard. Este disponibilă şi o suspensie cu amortizoare adaptive, însă doar în interpretările de top, iar suspensiile pneumatice nu sunt prevăzute nici contra cost adiţional.
În lungime KIA K8 măsoară 5,015 mm, sau cu 20 mm mai mult decât măsura sedanul K7, fiind un pic mai lung decât E-Class, dar simţitor mai scurt, totuşi, în raport cu S-Class. Păstrând vechea arhitectură, KIA K8 menţine şi motoarele predecesorului, având în versiunea de bază unitate aspirată natural, pe benzină, 2.5 GDI, ce dezvoltă 198 CP şi 248 Nm. Pentru versiunile de top este prevăzut benzinarul V6 de 3.5 litri, aspirat natural şi el, din seria nouă Smartstream, cu 300 CP şi 359 Nm la activ. Printre cele două motoare s-a strecurat şi versiunea alimentată cu gaz LPI, pe baza motorului 3.5, cu 240 CP şi 314 Nm, însă aceasta va fi disponibilă exclusiv pe piaţa domestică. Standard este inclusă cutia automată cu 8 rapoarte pentru toate motorizările, iar unitatea GDI 3.5 de top poate fi cuplată şi la transmisia integrală. Mai târziu coreenii promit să lanseze o motorizare hibridă clasică, cu motor turbo 1.6 sub capotă.
În cadrul premierei oficiale KIA a dezvăluit şi habitaclul noului K8, care nu a fost prezentat odată cu primele imagini cu exteriorul sedanului. Aici designerii au menţinut o arhitectură familiară modelelor precedente din segmentul sedanurilor mari KIA, dar şi Genesis sau Hyundai, cu seturi de comenzi distinctive etajate, pentru sistemul multimedia, climatizare, dar şi un set de comenzi de primă necesitate, prezentate de butoane clasice (tactile în cazul sistemului de climatizare).
Acum, însă ecranul multimedia este integrat într-un singur corp cu instrumentarul de bord digital, cu diagonală 12.3 inch. Tunelul şi cotiera centrale oferă acum mai mult spaţiu, inclusiv vizual, prin eliminarea levierului tradiţional al cutiei automate în favoarea unei rotile.
Confortul maxima pentru şofer şi pasageri va fi asigurat de noile scaune Ergo Motion Seat cu multiple posibilităţi de ajustare, inclusiv comenzi dedicate pentru ajustarea separată a câteva segmente ale spătarului, ce în regim de rulare "sport" îşi va ajusta forma pentru un suport lateral mai profilat. Tot pentru versiunile de top este prevăzut un sistem audio cu 14 difuzoare, livrat de Meridian.
Ei bine, se pare că K8 nu poate uimi cu careva picanterii originale nici măcar în segmentul său de piaţă. Ultima încercare de a atrage clienţi de partea sa va fi, astfel, preţul simţitor mai accesibil în raport cu concurenţii — de la 29 mii dolari americani în Coreea de Sud. O asemenea strategie, de altfel, era utilizată şi în cazul K7/Cadenza.
0
1,663
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!