Noul Mercedes-AMG C 63 cu 2.0 turbo va fi mai puternic şi mai rapid decât predecesorul cu V8 sub capotă

1 Martie 2021, 09:25
Denis Godorozea
După ce germanii au confirmat că cea mai puternică interpretare a noului Mercedes C-Class va avea sub capotă un benzinar de doar 2.0 litri, versiunea AMG C 63 este, probabil, una dintre cele mai aşteptate premiere de fani, pentru a afla care vor fi consecinţele acestui downsizing nemilos, care a sacrificat monstruosul V8 de 4.0 litri. Ei bine, putem anticipa că sportiva va fi cel puţin la fel de performantă ca predecesorul, însă în mediul online au fost "scăpate" informaţii picante despre viitoarea motorizare, ce dezvăluie mai multe răspunsuri atât de aşteptate.
Cel mai puternic C-Class de nouă generaţie va purta numele Mercedes-AMG C 63 4MATIC+ EQ Power Sport, potrivit informaţiilor preliminare. Pentru prima dată versiunea de performanţă a Clasei C va avea un sistem de propulsie plug-in hybrid, în cadrul căreia motorul turbo de 2.0 litri va livra 425 CP şi va fi asistat de un motor electric situat pe puntea spate, cu 202 CP. Cum am anticipat anterior, este vorba despre benzinarul M 139, preluat de la hot-hatch-ul AMG A 45 S, însă motorul a fost supus unor modificări substanţiale, fiind echipat cu un nou turbocompresoare noi şi un generator-starter. Motorul se va cupla la cutia automată cu 9 trepte, fortificată de AMG, şi va transmite cuplul pe ambele punţi, pe când unitatea electrică va funcţiona separat. Bateriile ce vor alimenta motorul electric vor asigura o autonomie electrică de până la 60 km, cu roţi motrice spate.
Sistemul de tracţiune integrală va prevedea şi un regim special de funcţionare, drift-mode, în cadrul căruia cuplul va fi livrat în mod exclusiv pe puntea spate, motorul termic fiind asistat şi de cel electric instantaneu. Puterea cumulativă a sistemului va constitui peste 558 CP şi 800 Nm, sau cu cel puţin 48 CP şi 100 Nm mai mult decât poate genera cea mai performantă versiune a Clasei C W205, C 63 S cu 510 CP şi 700 Nm la activ.
Chiar şi cu surplusul de 250 kg adus de sistemul electrificat, noul C-Class AMG va avea o greutate proprie redusă în raport cu predecesorul. Mai mult de atât, motorul mai uşor le-a permis inginerilor să obţină o distribuţie perfectă a maselor între punţi, de 50:50. În aceste condiţii, noul C 63 4MATIC+ EQ Power Sport va putea accelera până la 100 km/h în 3.5 secunde, fiind cu 0.5 secunde mai rapid decât predecesorul. Toate informaţiile abia urmează să le aflăm, însă, în cadrul premierei oficiale, ce va avea loc până la sfârşitul acestui an. Între timp, germanii vor prezenta un alt C-Class AMG, versiunea de mijloc C 43 în ambele versiuni de caroserie W206/S206.
0
8,064
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!