Offroader-ul clasic Range Rover a preluat substratul electric Tesla în atelierul ECD Automotive Design

18 Martie 2021, 17:27
Denis Godorozea
Reabilitarea şi modificarea vehiculelor clasice cu înlocuirea motoarelor tradiţionale cu sisteme de propulsie 100% electrice devine un trend tot mai popular în lumea auto. Anterior am văzut modele clasice pe baza Bentley, Volvo şi Jaguar cu unităţi de propulsie ecologice, dar îmbrăcate în haine clasice, atât de atractive chiar şi după decenii de la lansare. Acum şi cei de la E.C.D. Automotive Design şi-au prezentat creaţia electrică, pe baza clasicului Range Rover.
Atelierul american bazat în statul Florida este condus, de fapt, de entuziaşti britanici, iar astfel majoritatea proiectelor E.C.D. au la baza lor modele produse în Regatul Unit. Mai devreme tunerii reabilitau şi modificau offroader-ele clasice Defender, instalau motoare americane V8, iar de câţiva ani oferă şi versiuni 100% electrice. Acum, însă, s-au gândit să lanseze un model poate mai puţin capabil în offroad, dar care poate răsfăţa printr-un nivel superior de confort şi lux la bord, păstrând aspectul clasic de maşini de teren britanice — Range Rover de a doua generaţie generaţie, trecut în rândul modelelor clasice.
Anual E.C.D. produce până la 60 vehicule, la comandă, în funcţie de preferinţe. Proiectul acestui Range Rover este, însă, unul nou pentru atelier, iar dezvoltarea lui a durat un an, împreună cu calcule şi proiectarea, pe când convertirea propriu-zisă într-un model electric le-a luat mai puţin timp. În proces, tunerii au reabilitat în întregime caroseria şi platforma cu cadrul dur, într-un final fiind aleasă o nuanţă nouă, Alpine White, din colecţia modernă, dar şi jante din aliaj de 18 ţoli.
Afară de sistemul de propulsie modern, acest Range Rover se poate lăuda cu un habitaclu regândit, cu piele fină, sistem audio modern Infinity Kappa, sistem multimedia livrat de Alpine cu conexiuni Apple CarPlay şi cameră de marşarier, dar şi tehnologii LED pentru sistemul de iluminare, inclusiv pe exterior. Sistemul electric a fost preluat de la versiunile de top Tesla Model S şi prevede un singur motor electric, de 456 CP, dar care livrează cuplul pe ambele punţi prin intermediul unei transmisii integrale. În această ipostază, Range Rover poate accelera până la 100 km/h în aproximativ 5.4 secunde. Viteza maximă nu a fost anunţată.
Motorul electric este alimentat de la un set de baterii situate sub capotă şi în podeaua portbagajului, consumând chiar din spaţiul util oferit în compartimentul posterior. Bateriile au o capacitate totală de 100 kWh şi promit o autonomie de 354 km — nivelul redus în raport cu maşinile Tesla este cauzat, cel mai probabil, de coeficientul aerodinamic simţitor mai mare, dar şi greutatea offroader-ului de aproape 2.5 tone.
Deocamdată acest Range Rover Classic din 1995 cu propulsie electrică există într-un singur exemplar, produs la comanda unui regizor de la Hollywood. Atelierul nu a dezvăluit oficial preţul convertirii şi reabilitării, dar presa americană sugerează că proiectul a costat nu mai puţin de 250 mii dolari americani. În cazul unui interes sporit din partea cumpărătorilor, cei de la E.C.D. ar putea analiza posibilitatea lansării în serie limitată a acestui Range Rover clasic.
0
1,796
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!