Peugeot renunţă să revină în SUA, dar americanii oricum vor beneficia de motoare şi platforme franceze

10 Martie 2021, 10:36
Denis Godorozea
Atunci când se anunţa oficial fuziunea concernelor PSA Peugeot Citroen şi FCA FIAT Chrysler, managerii de rang din ambele părţi anunţau planuri măreţe de expansiune şi unificare a gamelor de modele în vederea reducerii costurilor. Miza principală a proaspătului Stellantis este acum expansiunea şi creşterea vânzărilor pe toate pieţele unde sunt prezentate brandurile din portofoliu, iar zvonuri sugerau că cei de la Peugeot visează să revină pe piaţa nord-americană prin intermediul reţelelor dezvoltate deţinute de FCA acolo. Ei bine, în timp strategia a fost niţel corectată, dar americanii oricum vor beneficia din tehnologiile franceze.
Mai nou, oficialii Peugeot au anunţat oficial că nu planifică să revină cu brandul respectiv pe piaţa din SUA, cel puţin în viitorul apropiat. Dar vedem că platformele şi unităţile de propulsie, inclusiv 100% electrice, dezvoltate de Peugeot, vor ajunge curând în utilizarea mărcilor din fostul concern FCA, precum FIAT, Lancia, dar şi Alfa Romeo cu Maserati. Fireşte, în acest context, platformele franceze vor merge şi spre reabilitarea gamei Chrysler, compuse în prezent din doar 3-4 modele de serie, bazate pe tehnologii relativ arhaice.
De altfel, de ce să încerci să le propui cumpărătorilor ceva nou, sub o emblemă mai puţin cunoscută, când ai în posesie un brand renumit, cu istoric de multe decenii, unul din cei trei giganţi din Detroit, cum este Chrysler. Or, platformele şi motorizările dezvoltate în sânul PSA sunt potrivite pentru modele din segment mai bugetar, non-premium, dar şi pentru maşini care să concureze direct cu triada germană, Cadillac şi Lincoln, cum e şi Alfa Romeo. În acest context, se pare că gama americană Stellantis va fi mult mai definită în raport cu cea europeană, unde Chrysler şi Dodge vor concura în segmentul mai accesibil de piaţă, Alfa Romeo — în segmentul premium, iar Jeep şi RAM vor rămâne în segmentul offroader-elor şi SUV-urilor, având chiar şi la ora actuală tehnologii şi platforme competitive. FIAT, prezent şi el în SUA, va prelua, cel mai probabil, segmentul compactelor urbane, or nu ne-am putea imagina apariţia unui hatch compact cu emblema Chrysler sau Dodge, nu?
0
544
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!