Premieră: Hyundai Bayon, cel mai compact SUV coreean pentru piaţa europeană

2 Martie 2021, 12:56
Denis Godorozea
Hyundai prezintă în premieră europeană cel mai compact SUV din gamă, noul Bayon, denumit în cinstea unui oraş din Franţa. Bayon devine, astfel, o alternativă crossover-ului compact Venue, comercializat pe alte pieţe din lume, iar asta din cauza normelor de poluare mai severe impuse pe Bătrânul Continent. Astfel, din punct de vedere tehnic Bayon este foarte apropiat de hatch-ul i20, însă se distinge mult în materie de design.
Bayon aduce un strop de inspiraţie în limbajul stilistic al mărcii, reprezentând o evoluţie a liniilor de design pe care le-am văzut anterior pe SUV-urile mai mari din gamă, precum Palisade, Santa Fe, dar şi Kona. Platforma noului Bayon este identică cu cea a lui i20. Păstrând ampatamentul identic de 2,580 mm, Bayon este, totuşi, simţitor mai mare decât hatch-ul standard — în lungime măsoară 4,180 mm, în surplus cu 140 mm faţă de i20, pe înălţime adăugând 40 mm, până la 1,490 mm, şi 11 mm în lăţime, până la 1,775 mm. Garda la sol promisă de constructor este aproape de un record în segment — 165 mm cu jante standard şi până la 183 mm cu jantele de top.
Platforma lui i20 mai sugerează, însă, că Bayon nu va putea fi echipat cu vreun sistem de tracţiune integrală, optând pentru aceleaşi motorizări şi transmisii ca şi hatch-ul. Asta înseamnă că sub capota crossover-ului compact în versiunile de bază se va situa unitatea aspirată natural de 1.2 litri, cu 4 cilindri, ce oferă 84 CP şi se cuplează doar la cutia manuală cu 5 trepte. Urmează unitatea turbo de 1.0 litri, cu 3 cilindri, ce dezvoltă 100 CP. Acelaşi motor este disponibil în cadrul sistemului de propulsie de tip mild-hybrid de 48 V. Motorizarea de top este prezentată de aceeaşi unitate cu sistem micro-hibrid, care dezvoltă un total de 120 CP. Motorul turbo este cuplat la cutia manuală cu 6 trepte, iar opţional este disponibilă cea robotizată cu 7 trepte.
În ciuda exteriorului original, habitaclul noului Bayon este aproape identic cu hatch-ul i20, deşi oferă ceva mai mult spaţiu celor de la bord. Versiunile de top vor include un ecran generos al sistemului multimedia de 10.25 inch, dar şi un instrumentar de bord digital cu diagonală similară. Conexiunile Apple CarPlay şi Android Auto sunt disponibile inclusiv pe versiunile de bază cu ecran de 8 inch. Coreenii au dotat crossover-ul cu setul minim obligatoriu de sisteme de siguranţă, precum cel de frânare automatizată de urgenţă şi menţinere a benzii de circulaţie.
Preţurile pentru noul Bayon vor fi anunţate mai aproape de startul vânzărilor, planificat pentru vara acestui an. Pe piaţă Bayon va concura cu compacte precum Toyota Yaris Cross şi Volkswagen T-Cross. Cum credeţi, are şanse coreeanul împotriva lor?
1
4,036
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!