Premieră: KIA EV6. Primul electromobil din noua eră a companiei sud-coreene

15 Martie 2021, 09:53
Denis Godorozea
KIA prezintă în premieră mondială noul electromobil EV6 şi, aşa cum e în vogă acum, acesta este un prim model lansat în "noua eră" în care păşeşte compania. Parte a strategiei de dezvoltare pe termen lung, numite Plan S, KIA EV6 aduce un substrat tehnic de generaţie nouă, depărtat de electromobilele actuale ale mărcii, dar şi un design absolut nou.
De altfel, designul pare a fi şi cea mai controversată latură a acestei maşini. Platforma comună cu Ioniq 5 i-a adus acestui EV6 o siluetă asemănătoare, de semi-SUV sau cross-hatch, cu gardă la sol mai generoasă dar siluetă apropiată de hatchback-urile clasice. Din punct de vedere stilistic, electromobilul nu are nici vreo tangenţă pe exterior cu modelele precedente, noua direcţie de design fiind gândită de Karim Habib, noul designer-şef KIA, care a venit în compania sud-coreeană după o carieră îndelungată la BMW şi Infiniti. Respectiv, pot fi urmărite elemente stilistice parcă influenţate de actualele maşini germane, iar multiple asemănări, în special în partea frontală şi habitaclu acest KIA EV6 le are cu VW Golf 8.
Noul limbaj stilistic, numit Opposite United, renunţă în totalitate la elementele stilistice distinctive KIA — electromobilul este lipsit de calandrul specific Tiger Nose, chiar şi decorativ, optând pentru muchii neuniforme. Ca şi Ioniq 5, EV6 are elemente de protecţie exterioare din plastic, care să-i accentueze caracterul de SUV, unul urban, fireşte.
La interior KIA EV6 aminteşte de modelele germane, rolurile principale aici fiind atribuite celor două ecrane generoase, unul pentru instrumentarul de bord digital şi cel de-al doilea pentru sistemul multimedia. Singurele elemente ce au migrat aici de pe modelele mai vechi KIA par a fi volanul cu 2 spiţe şi setul de comenzi pentru sistemul audio şi de climatizare. Conform concepţiei lui Habib, principalele comenzi rămân a fi clasice, cu butoane, pentru ergonomie îmbunătăţită.
Deocamdată coreenii nu au oferit detalii despre substratul tehnic, dar dacă e să ţinem cont că KIA EV6 are la bază aceeaşi platformă modulară electrică E-GMP, ca şi Ioniq 5, putem anticipa o gamă similară de motorizări şi baterii. Amintim că electromobilul debutat mai devreme oferă iniţial două pachete de baterii, de 58 kWh şi 72.6 kWh, cu autonomii de cel puţin 480 km. Ca şi Ioniq 5, electromobilul KIA va avea versiuni cu un singur motor, sau cu două unităţi electrice.
Deocamdată nu au fost anunţaţi careva termeni de lansare, dar se pare că pe piaţa domestică KIA EV6 va fi disponibilă în următoarele săptămâni. Mai aproape de debutul comercial vor fi dezvăluite informaţii complete despre substratul tehnic.
1
2,036
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!