Premieră: noua generaţie Peugeot 308. Francezii lansează motoare pe benzină, diesel şi hibride

18 Martie 2021, 11:21
Denis Godorozea
Peugeot prezintă oficial noua generaţie a hatch-ului 308. Modelul debutează cu noul limbaj stilistic francez şi, tradiţional pentru cele mai recente modele din gamă, cu o varietate extrem de generoasă de motorizări şi versiuni, de la unităţi clasice pe benzină şi motorină, până la versiuni plug-in hybrid cu autonomii decente în regim electric.
În raport cu predecesorul, noul Peugeot 308 a crescut simţitor în dimensiuni. Lungimea indică un surplus de 114 mm, până la 4,367 mm, pe când ampatamentul a fost mărit cu 55 mm, până la 2,675 mm. Surplusul se va face resimţit la bord, în special pe bancheta spate, iar în ciuda dimensiunilor mai mari volumul portbagajului a devenit acum mai mic, de 412 litri în regim obişnuit de exploatare, sau cu 58 litri mai puţin decât anterior. Posesorii vor avea posibilitatea să mărească compartimentul de depozitare până la 1,323 litri prin rabatarea banchetei spate.
Designul noului 308 a fost dezvăluit neoficial cu câteva zile mai devreme, când hatch-ul a ajuns prada "spionilor" auto. În raport cu generaţia precedentă noul 308 a suferit metamorfoze simţitoare, dar noul stil este oarecum familiar cu cele mai recente modele din gamă, precum seria 208. Acest limbaj stilistic cu muchii ascuţite este noua carte de vizită Peugeot, iar posesorii chiar şi celor mai accesibile versiuni nu se vor simţi neglijaţi, or luminile şi farurile LED sunt incluse pentru toate versiunile. Pentru cele mai scumpe interpretări vor fi incluse faruri matrice.
Interiorul dezvăluie evoluţia concepţiei i-Cockpit, îmbunătăţită de inginerii francezi pentru noua generaţie 308. Acum arhitectura prevede un instrumentar de bord digital de 10 inch, şi un ecran multimedia de aceleaşi dimensiuni în formă de tabletă, montat pe consola centrală. Sistemul poate fi actualizat acum prin intermediul conexiunii internet şi include un asistent virtual cu comenzi vocale. Lista asistenţilor activi şi sistemelor de siguranţă a fost completată cu pachetul opţional Drive Assist 2.0, ce include un sistem de pilot automat de nivelul II, cu cruise control adaptiv, sistem de menţinere a benzii de circulaţie şi frânare automatizată de urgenţă. Pe şosea Peugeot 308 va putea schimba de sine stătător banda de circulaţie la solicitarea şoferului.
Gama motorizărilor este tradiţional uriaşă. Versiunile incipiente vor avea sub capotă benzinarul turbo de 1.2 litri, cu 3 cilindri, disponibil cu 110 CP/205 Nm şi 130 CP/320 Nm. Surprinzător este că francezii nu renunţă la motoare diesel — seria BlueHDi este în continuare prezentată de un motor de 1.5 litri, disponibil într-o singură configurare, cu 130 CP şi 300 Nm la activ. Motoarele se cuplează standard la cutii manuale cu 6 trepte sau opţional la cutiile automate Aisin cu 8 rapoarte.
Tot din start au fost anunţate două versiuni hibride alimentate la priză. Ambele au la bază motorul de 1.6 litri, cu 4 cilindri, din aceeaşi serie PureTech. Motoarele electrice sunt integrate în cutia automată niponă cu 8 rapoarte şi indiferent de versiune vor fi alimentate de aceeaşi baterie de 12.4 kWh. Diferenţa, astfel, este dictată de puterea maximă disponibilă — 180 CP şi 360 Nm în cazul versiunii incipiente, sau 225 CP şi 360 Nm în cazul versiunii de top. Respectiv, versiunea mai puternică indică o autonomie redusă în regim 100% electric, de 59 km, pe când versiunea incipientă parcurge 60 km. Aşa o diferenţă infimă.
Francezii susţin că într-un mediu urban Peugeot 308 cu sistem hibrid de propulsie poate fi utilizat ca şi un electromobil — rezervele bateriei pot fi suplinite în aproape 2 ore de la o sursă cu 7.4 kWh, pe când o priză casnică va avea nevoie de 7 ore pentru a încărca bateria.
În showroom-uri noul Peugeot 308 va ajunge în următoarele săptămâni, urmând ca preţurile să fie dezvăluite mai aproape de debutul comercial. Platforma actualizată EMP2, ce stă la baza noului 308, prevede inclusiv instalarea unui sistem de propulsie 100% electric, deci francezii pregătesc surprize şi în acest sens. Pe lângă hatch, ca şi anterior, va fi disponibil un break, ce urmează să fie dezvăluit pe parcursul acestui an.
0
2,314
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!