Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Soluţii marca VAZ: noua Niva Travel s-a dovedit a fi vechiul Chevrolet Niva cu câteva piese încleiate deasupra

27 Martie 2021 - 13:30
Redacţia PiataAuto.md
Cu câteva luni în urmă, cei de la VAZ au anunţat cu mare patos lansarea noii Niva Travel, acel model a cărui poze spion apăruseră iniţial online şi noi credeam că e imposibil să semene atât de mult cu Toyota RAV4, după care s-a demonstrat că pozele erau veridice.
Toată povestea apariţiei acestui model ţine de o istorie mai lungă, prin care marca Niva fusese cedată acum un deceniu către cei de la GM, care construiseră un Chevrolet Niva la uzina lor, model care era o versiune simplificată, urbanizată, cu design nou, a vechii Niva. În acelaşi timp, Niva cea clasică, numită deja Lada 4x4, a continuat a fi produsă de AvtoVAZ. Recent, însă, AvtoVAZ şi-a recâştigat dreptul asupra mărci Niva, iar odată cu asta şi modelul Chevrolet Niva le-a revenit lor în palmares.
Şi pentru că nu puteau produce un model cu marcă Chevrolet, au decis că Niva va fi un soi de marcă separată, cu două modele — Niva Legend va fi modelul clasic, un pic actualizat, iar Niva Travel — modelul bazat pe vechiul Chevrolet Niva. Nu era mare secret faptul că la nivel tehnic noua Niva Travel e identică cu Chevrolet Niva, dar totuşi modelul beneficiase de un design nou, prezentat cu mare fanfară publicului. Iar în lumea normală, până şi asemenea modificări, doar la design, presupun nişte schimbări de esenţă în structura maşinii, în anumite componente de caroserie.
N-a fost să fie şi în cazul Nivei, însă. Soluţiile celor de la VAZ s-au dovedit a fi mult mai trase în topor decât îşi putea imagina cineva, iar faptul a fost demonstrat de câţiva vloggeri ruşi, care au avut curajul să-şi cumpere aceste maşini pentru a le desface, unul din ei chiar paralel cu o Chevrolet Niva, pentru compraţie directă.
Elementele de caroserie laterale au rămas nechimbate, doar inserţiile de plastic de pe ele fiind schimbate. Dar asta era oarecum de înţeles. La fel, blocurile optice spate şi-au schimbat doar ele înşişi forma, însă sunt fixate în exact aceleaşi spaţii.
Paradoxal, dar noua Niva Travel a lăsat în vigoare una din cele mai neverosimile soluţii pentru galeria de admisie. De la aripa stângă spre partea frontală merge o ţeavă de plastic de diametru 50 folosită la sisteme de canalizare! Da, e o piesă absolut identică cu cele pe care le poţi găsi în magazinele de tehnică sanitară!
Pentru a înălţa linia capotei, cei de la VAZ au creat o piesă adăugătoare, pe care au încleiat-o şi înşurubat-o peste lonjeronul original, care a rămas identic. Iar apoi, au modificat doar elementul de ecran frontal, care determină locul fixării farurilor şi a barei de protecţie de el.
Demontarea piesei încleiate

Pe lângă concluzia clară că cei de la AvtoVAZ au făcut nişte modificări rudimentare în esenţă, ca să poată lipi ieftin noul design pe o maşină veche, o altă concluzie îmbucurătoare pentru deţinătorii de Chevroleturi Niva vechi este că, dacă aceştia şi-ar dori, cu nişte costuri decente ar putea şi ei să-şi transforme uşor maşina veche într-o Niva Travel nouă. Adică maşina rămâne veche în esenţă, dar va părea că omul şi-a cumpărat o Niva Travel din showroom!
Preţul tuturor pieselor necesare ar fi de 80,000 ruble, adică vreo 900 euro, la care s-ar mai adăuga costurile manoperei pentru vopsire şi modificare, de 700 euro. În rezultat, dacă cineva ar vrea cu tot dinadinsul, şi-ar putea transforma vechiul Chevrolet Niva în nou Niva Travel cu vreo 1,600 euro. Apropo, o Niva Travel nouă în Rusia costă cam 8,500 euro.
Piesa originală, neschimbată, peste care s-a încleiat cea nouă pentru a înălţa linia capotei
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter