Superb, dar cu o istorie tumultoasă: un rar BMW M5 E34, scos la vânzare în Bulgaria

13 Martie 2021, 16:46
Ilie Toma
Despre maşina asta am putea spune la prima vedere e o bijuterie superbă, într-o culoare rară şi totodată păstrată ca prin minune în până în starea sa de azi. Dar istoria ei e într-atât de tumultoasă şi internaţională, încât decizia de a o cumpăra ar trebui să fie una din alea gândite bine. Acest BMW M5 E34 e expus azi la vânzare în Bulgaria, dar istoria lui a început în cu totul altă parte a lumii.
Aşadar, vorbim de un BMW M5 din generaţia E34, fabricat în octombrie 1991, având sub capotă motorul de 3.6 litri, cu numele de cod S38B36. Motorul dezvolta 315 CP din cei 6 cilindri ai săi şi era un adevărat deliciu mecanic.
Maşina asta a fost şi comandată într-o culoare foarte rară pentru M5-urile din această generaţie — roşu calypso, sau Calypsorot, după cum stă scris în actele oficiale. Iar culoarea exterioară a fost cu un interior bej.
Iar de aici încolo începe lunga poveste internaţională a acestei maşini, care a văzut ţări şi regiuni în istoria sa mai mult decât multe altele luate la un loc. Chiar debutul istoriei ei are ascunsă o enigmă prin care, deşi a fost asamblată în Germania în octombrie 1991 şi livrată în Oman, a fost înmatriculată pentru prima dată abia la 30 iunie 1994, stând aproape trei în aşteptare pur şi simplu. Primul proprietar al maşinii a fost un pilot al forţelor regale din Oman, iar numele lui apare şi pe unele invoice-uri cu care vine acest BMW.
Din momentul în care a înmatriculat-o, pilotul din Oman pare să o fi savurat cu plăcere, întrucât kilometrii săi de pe bord au crescut destul de organic, iar clima orientală caldă a ajutat maşina să rămână într-o stare estetică bună. În anul 2004, la zece ani de la prima înmatriculare, acest BMW M5 E34 avea 83,785 km pe odometrul său, fapt certificat de o vizită ordinară la un service oficial BMW din Oman. Doi ani mai devreme, în 2002, maşina avea 79,929 km.
Şi invoice-urile pilotului din Oman sunt multe la număr în dosarul acestei maşini, conţinând atât vizite obişnuite la service, cât şi o reparaţie la sistemul de aer condiţionat, de exemplu.
Istoria recentă a BMW-ului, însă, e mult mai internaţională. Un britanic a cumpărat-o din Oman şi şi-a importat-o în Marea Bitanie, unde a mai exploatat-o câţiva ani, iar în 2017 maşina a fost cumpărată şi importată în Bulgaeia de colecţionarul bulgar, care o deţine şi azi. El a exploatat-o încă 4 ani, iar parcursul lor, acest BMW M5 E34 a ajuns între timp la o cifră onorabilă de 177,288 km.
Partea frumoasă e că maşina e încă în condiţie autentică, nerestaurată, deşi are o ţeavă de eşapament neoriginală la partea spate, din cauza imposibilităţii identificării unei piese originale. Totuşi, starea ei nerestaurată poate constitui un motiv de creştere a valorii, şi asta chiar dacă tapiseria de piele bej de la interior are deja urme vizibile de uzură pe ea. Dar ştii cum e — pentru unii poate fi un motiv de ezitare, pentru alţii dimpotrivă, un motiv de extaz că totul e păstrat aşa cum e.
Cert e că maşina arată oricum bine azi. Şi e cert că a avut o istorie tumultoasă, internaţională, cu zone eclipsate pe care s-ar putea să nu le putem afla până la urmă niciodată. Tocmai de asta, asemenea maşini se cumpără de obicei ori de oameni cu bani mai mulţi, gata să-şi asume o doză de risc, ori care analizează într-atât de minuţios totul, încât se conving că şi enigmele devin inofensive.
Bulgarii au scos acum două zile la o licitaţie online acest BMW M5, iar preţul estimat de vânzare era de 27,000 — 36,000 euro. Nu s-au găsit oameni să dea miza minimă, ca să pornească licitaţia, aşa că începând de azi BMW-ul se vinde cu preţ fix de 29,500 euro.
Ce zici, îşi merită bijuteria asta roşie preţul ăsta? Se va găsi cineva să-i dea pe ea? Sau e prea tumultoasă istoria şi s-ar putea găsi ceva mai sigur la banii ăştia?
0
7,942
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!