Acest Mercedes-Benz chiar a existat şi e strămoşul lui G-Class AMG de azi

10 Aprilie 2021, 14:18
Ilie Toma
Ceea ce vedem în aceste imagini nu e tuning cu iz de blasfemie semnat de cineva gen Mansory. E un model care chiar a existat şi fost aprobat de către cei de la Mercedes-Benz, deşi s-a produs în extrem de puţine exemplare şi azi majoritatea lor se ascund prin colecţii ferite de ochii lumii de prin Orientul Mijlociu. Mai mult ca atât, la creaţia asta ciudată au lucrat şi cei de la AMG!
Paradoxal, dar ideea creării acestui G-Class bizar a venit chiar în anul 1979, atunci când şi G-Class-ul original abia se lansase, iar producţia sa pornise la uzina Magna-Steyr din oraşul Graz, Austria. Ideea creării unui G-Class opulent, atât la aspect, cât şi la putere, le venise tot austriecilor de la uzină, care i-au convins pe cei din Stuttgart, ţintind încă de pe atunci spre Orientul Mijlociu. Şi cum Daimler avea deja pe atunci acţionari din acea zonă, decizia favorabilă s-a luat repede, iar acest G-Class trebuia să fie ceva într-atât de puternic şi exclusivist, încât să-şi merite preţul uriaş şi să aibă un statul de opulenţă nemaivăzută. Pentru a mări potenţialul ideii s-a decis crearea a câtorva versiuni.
Aşa arăta un G-Glass standard în anul 1979, în culoare albă

Pe partea de putere mai mare, austriecii au sugerat implicarea celor de la AMG — pe atunci un atelier încă independent, dar deja renumit mai ales pentru exemplare unicat sau bolizi de motorsport. Acestora li s-a oferit libertarea de a aplica măiestria lor de tuning pe câteva din motoarele Mercedes-Benz, pentru a face minunile dorite.

În rezultat, în 1979, au apărut mai multe motorizări AMG, unele mai pământeşti, altele superlative. G-Class-ul normal, vă amintim, avea încă motoare foarte modeste, fiind axate mai mult spre performanţe de offroad, nu spre opulenţă. Cea mai accesibilă motorizare AMG creată în 1979 a fost AMG 230 GE, care avea sub capotă motorul M102 de 2.8 litri, care scotea 210 CP. Mult mai puternică era versiunea AMG 280 SE 5.0, care preluase motorul V8 de pe S-Class W116, de 5.0 litri. Acel motor fusese adus la o putere de 245 CP. Pentru aceste două versiuni ideea era să se lase o caroserie standard, dar pentru cea de-a treia versiune, de vârf absolut, s-a decis un tuning estetic discutabil, de care nici azi nu e foarte clar cine s-ar fi ocupat. Cei de la AMG zic că nu ei au făcut-o, cel mai probabil autorul fiind cineva din Graz.
Aşadar, ceea ce vedem în imaginile acestui articol, ciudăţenia asta de G-Class cu faruri de S-Class W116 şi grilă de W123, vopsit într-o combinaţie ciudată, purta numele de Mercedes-Benz AMG 280 GE 5.6 Sport! Sub capotă fusese instalat tot un motor de pe S-Class, un V8 de 5.6 litri, iar cei de la AMG au lucrat la ei pentru a-l aduce la o putere de 300 CP la 5,000 rpm şi un cuplu maxim de 455 Nm la 3,750 rpm. Timpul de acceleraţie nu e cunoscut azi, dar ştim că viteza maximă a acestei versiuni atingea 200 km/h în anul 1979! Aşadar, e primul G-Class care ajungea la 200 la oră şi pe bună dreptate se poate spune că anume acest G-Class e strămoşul actualului G AMG.

Apropo, pe lângă faţa ciudată, un pic aurită, şi jantele aurite, acest G-Class avea şi un interior modificat, tapisat cu piele roşie.
Nu se ştie exact câte asemenea exemplare s-au produs, dar e vorba de doar de câteva unităţi. Deci, într-atât de puţine, încât dacă nu eşti un şeic din orientul mijlociu, care să fi moştenit unul în garaj, ai şanse aproape inexistente să vezi vreunul azi. De fapt, nici măcar Mercedes-Benz nu prea voia să admită şi să discute despre acest model din istoria sa până prin 2017, când au recunoscut că au fost câteva asemenea exemplare produse şi livrate în trecut.
0
2,711
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!