Afacere marca Mansory: acest G-Class şi-a majorat preţul cu 400 mii euro după tuning-ul deocheat

21 Aprilie 2021, 19:39
Ilie Toma
Atelierul de tuning Mansory e deja simbolul tuning-ul derizoriu în lumea noastră. E ca şi cum unii spun pampers pentru scutece, în cazul maşinilor de tuning, poţi zice că arată ca un Mansory când vrei să spui că arată fără cel mai mic bun gust.
Totuşi, mai există în lume oameni, care cumpără creaţiile lor ciudate. Doar că în cazul ultimei lor lansări, nu doar designul e ciudat, ci şi matematica preţului, suprapus cu ceea ce primeşte cumpărătorul.
Acesta a fost la bază un Mercedes-AMG G 63, cu un V8 de 4.0 litri, care livrează în mod normal 585 CP. Cei de la Mansory au umblat de această dată şi la performanţe, instalând două turbine noi, mai mari, iar odată cu ele şi un nou sistem de evacuare. Au umblat un pic şi managementul motorului, aşa că în urma modificărilor propulsorul şi-a crescut puterea până la 850 CP. Modificări la cutie nu se anunţă, deşi multe ateliere care cresc atât de mult cuplul şi puterea operează fie modificări mecanice la cutie, fie limitări electronice, ca aceasta să reziste în timp.
Mansory n-a făcut vreo schimbare nici la suspensie, ci a pus doar jante mai mari şi mai late, ca să pună pe asfalt mai bine puterea. Jantele sunt uriaşe, de fapt, măsurând 24 de ţoli în diametru! Şi deoarece cei de la Mansory n-au schimbat nimic nici la frâne, acum discurile de frâne par ridicol de minuscule în raport cu jantele, lăsând o mulţime de spaţiu liber.
Iar tot tuning-ul de mai departe ţine doar de aspect, care e foarte elevat, în viziunea lor. Iar cuvântul elevat i se potriveşte datorită culorii British Green, adică acel renumit verde britanic, iar dacă e verde şi e britanic, automat e rafinat. Aţi înţeles firul logic...
Pe lângă culoarea verde, cei de la Mansory au tot montat piese făcute din fibră de carbon pe unde au putut — capota, de exemplu e acum din asemenea material, corpul luminilor de pe acoperiş, vreo două inserţii pe aripi, faţă şi spate. De fapt, aceste inserţii au fost puse cam peste tot unde a existat vreun spaţiu liber. Partea frumoasă e că de această dată Mansory s-a limitat pe dinafară la doar 3 culori — verde, gri-ul carbonului şi negru, fără linii aurite sau alte culori adiţionale.
Nişte fibră de carbon există şi în habitaclu, iar tapiseria e una de un maro deschis. Nu lipsesc texturile ce amintesc de romburi, care se vor a fi elitiste.
Şi cam asta e. Iar pentru toate astea, cumpărătorul unui asemenea G-Class modificat de Mansory plăteşte nu 165 mii euro, cât costă un G63 AMG în Germania, ci 550 mii euro. Cu alte cuvinte, tot ce a făcut uzina costă 165 mii, iar tot ce a făcut Mansory — încă aproape 400 mii deasupra! Genial!
0
3,287
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!